Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Maserati έκλεισε τα 100 και το NewsAuto ήταν εκεί!

Ελλάδα 10:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Maserati έκλεισε τα 100 και το NewsAuto ήταν εκεί!

ΝΕΑ

Η Maserati έκλεισε τα 100 και το NewsAuto ήταν εκεί!

ΝΕΑ

Αν πάτε στην Μπολόνια ψάξτε να βρείτε την οδό de Pepoli, ένα στενάκι 500 μέτρα από την κεντρική πλατεία Maggiore. Στον αριθμό 1, γεννήθηκε την 1η Δεκεμβρίου 1914 ο μύθος της Maserati.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

Στο σκοτεινό αυτό δρομάκι του ιστορικού κέντρου της Μπολόνια στεγάστηκε το πρώτο συνεργείο των αδερφών Maserati, ακριβώς εκατό χρόνια πριν. Αν περνούσατε την περασμένη Δευτέρα 1/12/2014 από εκεί θα διακρίνατε ένα τσούρμο ανθρώπων να υπομένει το ψιλόβροχο. Ήμασταν κι εμείς ανάμεσά τους, προσκεκλημένοι από τον Luca Dal Monte – τον ιστοριοδύφη, πληθωρικό διευθυντή επικοινωνίας της εταιρίας – για να γιορτάσουμε για τελευταία φορά τα 100χρονα της εταιρίας. Στην εκλεκτή παρέα ήταν και ο Γερμανός διευθυντής της Maserati Harald Wester, για να αποκαλύψει τη λιτή, μαρμάρινη πλάκα, η οποία από τώρα και στο εξής θα θυμίζει στους περαστικούς ότι εκεί ακριβώς γεννήθηκε η Maserati.

Advertisement
Advertisement

Ο  Wester δεν παρέλειψε να μας μιλήσει για τα – ήδη γνωστά – πλάνα επέκτασης της εταιρίας αλλά και για το πόσο σημαντική ήταν η φετινή χρονιά. Ενώ ο τρίτος κατά σειρά Γερμανός CEO της Μόντενα έδινε συνέντευξη Τύπου μέσα στο ιστορικό συνεργείο, η εταιρία εξέδιδε ένα δελτίο Τύπου με μία φωτογραφία. Ήταν από το αυτοματοποιημένο εργοστάσιο του Γκρουλιάσκο με το προσωπικό του εργοστασίου μαζεμένο γύρω από μία  Quattroporte και το πανό με τον αριθμό 50.000 από πάνω.

Όσα και τα αυτοκίνητα (Quattroporte & Ghibli) δηλαδή που κατασκευάστηκαν στην τορινέζικη γραμμή παραγωγής στους 22 μήνες που λειτουργεί. Συγκριτικά, να πούμε ότι πριν από αυτό, η ετήσια παραγωγή της Maserati δεν είχε ξεπεράσει ποτέ τα 8.000 αυτοκίνητα.

Advertisement

Μετά τη συνέντευξη του Wester πήγαμε με τα πόδια στο εμπορικό επιμελητήριο της πόλης, ακριβώς εκεί όπου είχε γίνει η εγγραφή της περίφημης εταιρίας έναν αιώνα πριν. Κι εκεί μείναμε τρεις (!) ώρες ακούγοντας δύο απογόνους των αδερφών Maserati να αφηγούνται προσωπικές ιστορίες, μερικές μάλιστα εντελώς ανέκδοτες. Ο 84χρονος Carlo Maserati, γιος του Ettore, μας θύμισε ότι δεν πέρασαν μόνο 100 χρόνια από την ίδρυση της Societa Anonima Officine Alfieri Maserati αλλά και 116 χρόνια από τότε (1898!) που ο πρωτότοκος Carlo Maserati έφτιαξε την πρώτη του μοτοσυκλέτα σε ηλικία 17 ετών. Με δικό του κινητήρα παρακαλώ! «Αυτό που δεν έχει γραφτεί», πρόσθεσε, «είναι ότι οι Maserati μπορούσαν να φτιάξουν ένα ολοκληρωμένο αγωνιστικό αυτοκίνητο σε έξι μόνο μήνες».

Advertisement

Με τη σειρά του ο Δρ. Alfieri Maserati, γιος του Ernesto, μας μίλησε για το πώς ο πατέρας του πήρε την επιχείρηση πάνω του όταν ο πρωτεργάτης της εταιρίας Alfieri πέθανε το 1932 αλλά και γιατί αναγκάστηκαν να την πουλήσουν στο βιομήχανο Orsi πέντε χρόνια αργότερα: για οικονομικούς λόγους, βέβαια.

Στην ατέλειωτη συνέντευξη Τύπου μίλησε και ο Adolfo Orsi Jr., εγγονός του βιομήχανου που πήρε την εταιρία των Maserati, τη μετέφερε στη Μόντενα το 1939, την επανίδρυσε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, συνέχισε χωρίς τους Μαζεράτι μετά το 1947, κέρδισε δύο παγκόσμια πρωταθλήματα στην F1 (το τελευταίο με τον  Fangio το 1957) και την πούλησε στη Citroën το 1967. Ο απόγονος Orsi, που είναι συλλέκτης και γνωστός εκτιμητής κλασικών αυτοκινήτων, μας εξήγησε γιατί ο παππούς του παρέδωσε την εταιρία στους Γάλλους: «Εκείνη την εποχή, οι πρώτοι κανονισμοί παθητικής ασφάλειας και αντιρύπανσης, απαιτούσαν δαπανηρές δοκιμές τις οποίες δεν άντεχαν οι μικροί κατασκευαστές. Ο παππούς μου γνώριζε ότι δεν μπορούσε να προχωρήσει μόνος του». Διόλου τυχαία, ο Φεράρι πούλησε την εταιρία του στη Fiat την ίδια εποχή μετά από το περίφημο φλερτ της Ford.

Advertisement

Να τονίσουμε κάτι χαρακτηριστικό που συμπεράναμε από τους φετινούς εορτασμούς των εκατό χρόνων. Η Maserati θυμάται τα πάντα από την ιστορία της, επιμένει να ξεχνά ωστόσο το διάστημα από το 1975 μέχρι το 1993 που τη διαχείρισή της είχε ο Alejandro de Tomaso. Και βέβαια, από όλα τα μοντέλα που συχνά τιμούνται, το μόνο που επιμελώς δε μνημονεύεται είναι η Biturbo, η οποία αντιμετωπίζεται ως μίασμα στην ιστορία της μάρκας. Κι όμως, με την Biturbo το 1981 ο De Tomaso επιχείρησε αυτό ακριβώς που κάνει σήμερα το δίδυμο Marchionne – Wester. Το downsizing της τρίαινας. Τότε, το πείραμα δεν πέτυχε λόγω της κακής ποιότητας κατασκευής των αυτοκινήτων που φτιάχνονταν στο πρώην εργοστάσιο της Innocenti. Η ιστορία θα δείξει αν το μάθημα αυτό το έχουν εμπεδώσει καλά στη Μόντενα και στο Τορίνο…

Μπορεί οι εορτασμοί για τα 100 χρόνια της Maserati να έχουν ολοκληρωθεί, ωστόσο προλαβαίνετε μέχρι τον Ιανουάριο να επισκεφτείτε το Μουσείο Enzo Ferrari στη Μόντενα, το οποίο φιλοξενεί μερικά σπάνια κομμάτια προερχόμενα από διάφορες συλλογές. Δείτε το σχετικό βίντεο που ακολουθεί…

Αν πάλι η Ιταλία σας πέφτει λίγο μακριά, μπορείτε να θαυμάσετε την πλούσια ιστορία της μάρκας στην σχετική έκθεση που ξεκίνησε στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Τέλος, επειδή για πολλούς η αυτοκίνηση παραμένει… συναίσθημα, δείτε στο video που ακολουθεί αποσπάσματα από το τριήμερο εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια Maserati, που διοργανώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο.