Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η BMW θα διατηρήσει τους κορυφαίους κινητήρες της

Ελλάδα 1:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η BMW θα διατηρήσει τους κορυφαίους κινητήρες της

ΝΕΑ

Τα στελέχη της BMW που βρέθηκαν στο Goodwood επιβεβαίωσαν ότι θα διατηρήσουν τους κινητήρες της εταιρείας και στο μέλλον.

Advertisement
Advertisement

Όταν λέγεσαι BMW, δηλαδή Bayerische Motoren Werke, δεν είναι δυνατόν να αποκοπείς από το βασικό στοιχείο της ονομασίας σου: Τον (θερμικό) κινητήρα.

Αυτό το ξέρουν πολύ καλά τα στελέχη της και φροντίζουν να το επιβεβαιώνουν σε κάθε ευκαιρία.

Η παρουσία τους στο πρόσφατο «Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood» έδωσε αφορμή στους δημοσιογράφους να ρωτήσουν ξανά για το τι πρόκειται να πράξουν με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα μοντέλα τους και ιδίως για τους κορυφαίους εξ αυτών.

Advertisement
Advertisement

Ποιο ήταν το πνεύμα των απαντήσεων τους, κοντολογίς: «Μην ανησυχείτε, δεν θέλουμε να χάσουμε την απόδοση».

O Φρανσίσκους «Φρανκ» φαν Μίιλ, (Franciscus van Meel, Frank van Meel) ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, ξεκαθάρισε ότι η BMW δεν σκοπεύει να μειώσει την απόδοση των κορυφαίων της κινητήρων, παρά την επικείμενη εφαρμογή των αυστηρότερων κανονισμών εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα που επιβάλλει το νέο πρότυπο του «Euro VII».

Όπως είπε, τόσο ο εξακύλινδρος σε σειρά, όσο και ο V8 θα συνεχίσουν να εξοπλίζουν τις μελλοντικές εκδόσεις των μοντέλων της BMW M, ακόμα και μετά την εφαρμογή του («Euro VII»).

Advertisement

Μάλιστα, τόνισε ότι η διατήρηση τόσο αυτών όσο και της απόδοσής τους -αλλά και της περαιτέρω αύξησης της ισχύος τους- αποτέλεσε βασική προτεραιότητα, ενώ προανήγγειλε και «πολύ ενδιαφέρουσες» αναβαθμίσεις και βελτιώσεις που έχουν κάνει τα οι άνθρωποι της εταιρείας ώστε να συμμορφωθεί με τα νέα δεδομένα.

Συγκεκριμένα, ο φαν Μίιλ δήλωσε: «Κανονικά, όταν βρίσκεσαι σε μια κατάσταση όπου έχεις έναν (θερμικό) κινητήρα υψηλής απόδοσης, χρησιμοποιείς το καύσιμο (και) για την ψύξη. Με το «Euro VII», αυτό είναι αδύνατο, οπότε πρέπει να βρεις άλλους τρόπους για να αποφύγεις την αύξηση της θερμοκρασίας.

Advertisement

»Η διαδικασία καύσης πρέπει να βελτιωθεί ως προς την παραγωγή θερμότητας, αλλά και σε ό,τι αφορά στην ψύξη επίσης -και αυτές είναι οι προκλήσεις.

»Φυσικά, μπορείς να (μειώσεις) την απόδοση για να αποφύγεις αυτήν την αύξηση θερμοκρασίας, αλλά δεν θέλεις να το κάνεις, από αυτό το σημείο ξεκινήσαμε. Η νέα ισορροπία απόδοσης είναι ότι κινούμαστε με λόγο “λ” του μείγματος αέρα-καυσίμου στο ένα, αλλά δεν θέλουμε να χάσουμε την απόδοση».

Πέραν της ισχύος, ο φαν Μίιλ διευκρίνισε ότι η BMW δεν πρόκειται να καταφύγει σε μικρότερης χωρητικότητας κινητήρες, όπως τρικύλινδρους ή τετρακύλινδρους, για τις μελλοντικές εκδόσεις M των μοντέλων της.

Advertisement

Όπως ξεκαθάρισε, χαρακτηριστικά: «Όχι… Ο εξακύλινδρος σε σειρά είναι η κληρονομιά μας και ο V8 έχει μακρά αγωνιστική ιστορία, επομένως σκοπεύουμε να συνεχίσουμε (με αυτούς)».

Οι δηλώσεις αυτές προστίθενται σε προηγούμενες τοποθετήσεις άλλων κορυφαίων στελεχών της γερμανικής εταιρείας υπέρ της διατήρησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα μοντέλα τους για πολλά χρόνια ακόμα.

Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Ιούνιο (2025), ο Όλιβερ Τσίπσε, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου BMW, είχε χαρακτηρίσει τον θερμικό κινητήρα ως «θεμέλιο» της μάρκας, επισημαίνοντας ότι η εταιρεία εργάζεται ώστε να καταστήσει όλους τους κινητήρες της –από τους βασικούς τρικύλινδρους έως και τους κορυφαίους V8– συμβατούς με τις απαιτήσεις του προτύπου «Euro VII».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Οδηγούμε την ηλεκτρική Mercedes-Benz G580
Γλυκαίνει το ταξίδι η Suzuki GSX-S1000GX με δώρο τις βαλίτσες
FacteurDix Line: Το τρίκυκλο που μοιάζει με hypercar αλλά καίει σαν… ποδήλατο