Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η BMW M5 Competition εντυπωσιάζει στο δυναμόμετρο

Ελλάδα 1:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η BMW M5 Competition εντυπωσιάζει στο δυναμόμετρο

ΝΕΑ

Η BMW M5 Competition εντυπωσιάζει στο δυναμόμετρο

ΝΕΑ

Αρκετά υψηλότερη από την εργοστασιακή τιμή των 625 ίππων αποδείχθηκε η ένδειξη της δυναμομέτρησης μιας BMW M5 Competition.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με την BMW ο 4.4 V8 twin-turbo κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό της Μ5 φθάνει τους 600 ίππους ενώ στην έκδοση Competition ανεβαίνει στους 625 ίππους. Η θηριώδης απόδοση είναι βέβαια ένας από τους λόγους που η τελευταία γενιά της Μ5 συνοδεύεται και από σύστημα τετρακίνησης, κάτι που πάντως δεν αποτελεί εμπόδιο για όσους επιθυμούν την ένταση της πίσω κίνησης καθώς η μετάδοση της ισχύος στον εμπρός άξονα μπορεί να παρακαμφθεί εάν το επιλέξει ο οδηγός.

Από την άλλη πλευρά όμως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που σχεδόν αγγίζει τους 2 τόνους οπότε ακόμα και με τον δεδομένο της μεγάλης ισχύος οι επιδόσεις του, όπως το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,3’’ είναι κάτι άκρως εντυπωσιακό.

Advertisement
Advertisement

Προκειμένου να διαπιστώσει τι πραγματικά ισχύει σχετικά με την απόδοση του κινητήρα το αμερικάνικο περιοδικό Car&Driver οδήγησε μια M5 Competition στο δυναμόμετρο. Η μέτρηση έγινε με 6η  σχέση στο κιβώτιο και τελικά η ένδειξη στην οθόνη του δυναμομέτρου σταμάτησε στους 625 ίππους και τα 83,7 χλγμ. ροπής. Η διαφορά σε σχέση με τον ισχυρισμό της BMW είναι πως η απόδοση που μετρήθηκε στο δυναμόμετρο αφορά την ισχύ που φθάνει στους τροχούς, γεγονός που σημαίνει πως η πραγματική απόδοση του κινητήρα στο στρόφαλο (η οποία είναι και αυτή που ανακοινώνεται από τους κατασκευαστές) είναι πολύ μεγαλύτερη.

Εάν αναλογιστούμε τις απώλειες από την μετάδοση που περιλαμβάνει και την τετρακίνηση μπορούμε να πούμε πως ο V8 twin-turbo πρέπει να φθάνει κοντά στους 700 ίππους. Παρά τις όποιες διαφορές μπορούν να προκύπτουν σε κάθε δυναμόμετρο όπως και αυτές που συνδέονται με τις περιβαλλοντολογικές συνθήκες που επικρατούν την ώρα της μέτρησης είναι δεδομένο πως η απόδοση του κινητήρα της Μ5 είναι σαφώς υψηλότερη από αυτή που ανακοινώνεται. Βέβαια αυτό δεν είναι κάτι περίεργο καθώς αρκετές εταιρίες όπως για παράδειγμα και η McLaren συνηθίζουν να είναι αρκετά φειδωλές στα νούμερα της απόδοσης. Κάτι που πάντως δεν νομίζουμε να ενοχλεί τους ιδιοκτήτες των εν λόγω οχημάτων από την στιγμή που αποκτούν κάτι καλύτερο και πιο ισχυρό από αυτό που θεωρητικά θα είχαν.