Η Bentley ποντάρει στο σχεδιασμό των νέων της μοντέλων
ΝΕΑ
To πρωτότυπο EXP 15 που παρουσίασε η Bentley δεν είναι απλώς ένα όχημα που αποσκοπεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον.
Για την Bentley η μορφή των αυτοκινήτων της πλέον έχει περάσει στο προσκήνιο. Η βρετανική εταιρεία εγκαινίασε το νέο στούντιο Σχεδιασμού σε ένα ανακαινισμένο κτήριο της δεκαετίας του 1930, στις εγκαταστάσεις της στο Crewe.
WHAT CAR
Σε αυτό, μέχρι πρότινος, υπήρχαν τα γραφεία ανώτατων στελεχών, όμως τώρα μετατράπηκε σε χώρο έμπνευσης για τους ανθρώπους της οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι για την εμφάνιση των καινούργιων μοντέλων της.

To πρωτότυπο EXP 15 που παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες η Bentley είναι χαρακτηριστικό δείγμα της νέας προσέγγισης. Ο Φρανκ Γουόλιζερ, ανέφερε σχετικά: «Ο σχεδιασμός γίνεται ακόμη πιο σημαντικός απ’ ό,τι ήταν στο παρελθόν».
Με αυτό, η εταιρεία αποκαλύπτει τη σχεδιαστική φιλοσοφία που θα εφαρμόσει στα μελλοντικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Η αισθητική, η ποιότητα κατασκευής, όπως και το γεγονός ότι θα είναι χειροποίητα σε πολύ μεγάλο βαθμό, αποτελούν βασικά στοιχεία διαφοροποίησής της έναντι των ανταγωνιστών της.

Ο Γουόλιζερ, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για την παρουσίαση του EXP 15, επισήμανε ακόμα μία παράμετρο. Συγκεκριμένα, είπε: «Από μηχανολογικής πλευράς, οι λύσεις (που εφαρμόζουν οι εταιρείες) πλησιάζουν όλο και περισσότερο μεταξύ τους.
»Για παράδειγμα, πριν από 30 χρόνια υπήρχαν διαφορετικές διατάξεις στον πίσω άξονα. Σήμερα, όλοι χρησιμοποιούν την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με πέντε συνδέσμους».

Παρόμοια σύγκλιση παρατηρείται και στον κινητήρα που είναι V8, υπερτροφοδοτούμενος, με χωρητικότητα πλησίον των τεσσάρων λίτρων. Εκτός από την Bentley, τέτοιον χρησιμοποιούν πλέον οι Aston Martin, BMW (τον οποίο παρέχει η Land Rover), Lamborghini, Mercedes-AMG και Porsche.
Οι διαφορές μειώνονται περαιτέρω όταν πρόκειται για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους, καθώς όλα έχουν αρχιτεκτονική 800 Volt και η απόδοσή τους είναι παραπλήσια.

Την απόφαση για να μεταφερθεί το σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας στο συγκεκριμένο κτήριο είχε πάρει ο Άντριαν Χόλμαρκ, o τέως Διευθύνων Σύμβουλός της.
Ο Γουόλιζερ είπε ότι θα έπραττε το ίδιο εάν ήταν στη θέση του. Όπως τόνισε: «Ο σχεδιασμός δεν είναι απλώς δεξιοτεχνία. Πρόκειται για έμπνευση, για ανθρώπους με πάθος, για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που τους ενθαρρύνει».

Το νέο στούντιο διατηρεί τα αρχιτεκτονικά στοιχεία του κτηρίου του 1939, όπως τα μπρούτζινα κιγκλιδώματα στη σκάλα, ενώ ο εσωτερικός χώρος ανασχεδιάστηκε πλήρως για να φιλοξενεί μεγάλες μακέτες σε φυσικό μέγεθος.
Επιπλέον, προστέθηκε και τρίτος όροφος με ταράτσα, ώστε τα υπό εξέλιξη νέα μοντέλα να μπορούν να αξιολογηθούν σχεδιαστικά σε εξωτερικό χώρο, με φυσικό φως, χωρίς να είναι ορατά από τους περαστικούς ή από τους περίοικους των γειτονικών κτηρίων, ιδίως όταν πρόκειται για πρωτότυπο.
Η ομάδα των περίπου 70 σχεδιαστών που θα δουλεύουν σε αυτό θα εργάζονται και σε άλλα σχέδια της εταιρείας, εκτός των αυτοκινήτων, Σκοπός τους θα είναι να μεταφέρουν τη φιλοσοφία της Bentley σε έπιπλα, φιάλες για ουίσκι αλλά και μοτοσυκλέτες, σε συνεργασία με την Ducati.