Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η απόβαση των Τούρκων στην Ευρώπη και η Ελλάδα που κοιμάται

Ελλάδα 18:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(108) "Η απόβαση των Τούρκων στην Ευρώπη και η Ελλάδα που κοιμάται"
    

Η απόβαση των Τούρκων στην Ευρώπη και η Ελλάδα που κοιμάται

ΝΕΑ

Η Τουρκία επιχειρεί την πρώτη μεγάλη αυτοκινητική της «απόβαση» στην Ευρώπη, με αιχμή του δόρατος την TOGG.

Advertisement
Advertisement

Η εταιρεία που μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν υπήρχε καν στον παγκόσμιο χάρτη, κατάφερε να βρεθεί στο Μόναχο στην έκθεση αυτοκινήτου, σε μια από τις πιο απαιτητικές ευρωπαϊκές εκθέσεις αυτοκινήτου, και να αποσπάσει την προσοχή όχι μόνο του κοινού αλλά και των ίδιων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Η πεντάστερη διάκριση του ηλεκτρικού της SUV στις δοκιμές Euro NCAP δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης: οι Τούρκοι έχουν μπει στο παιχνίδι και το εννοούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newsauto, η TOGG δεν σκοπεύει να περιοριστεί μόνο στην ηλεκτροκίνηση. Ήδη ετοιμάζεται να εντάξει στην γκάμα της υβριδικό σύστημα με βενζινοκινητήρα, μια στρατηγική κίνηση που θα της επιτρέψει να διεισδύσει σε αγορές όπου οι υποδομές φόρτισης παραμένουν προβληματικές. Παράλληλα, η εταιρεία έχει προγραμματίσει την παρουσίαση δύο ακόμη νέων μοντέλων που θα ενισχύσουν περαιτέρω την εμπορική της ισχύ, αποδεικνύοντας ότι δεν πρόκειται για πυροτέχνημα, αλλά για μακροπρόθεσμη επένδυση.

Η TOGG παρούσα για πρώτη φορά στην εκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου

Εδώ βρίσκεται και η μεγάλη αντίφαση: ενώ η Τουρκία χτίζει βιομηχανική παραγωγή, εξαγωγικό μοντέλο και αυτοπεποίθηση, στην Ελλάδα συνεχίζουμε να λειτουργούμε με όρους αδράνειας. Οι Τούρκοι αυτοκινητάδες δημιουργούν νέες ροές κεφαλαίων και τεχνογνωσίας, διεκδικώντας μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, η χώρα μας παραμένει θεατής, περιοριζόμενη σε ρόλο καταναλωτή, χωρίς καμία συστηματική πολιτική ενίσχυσης της αυτοκινητοβιομηχανίας ή έστω της συναφούς βιομηχανικής παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

Η οικονομική ορολογία εδώ είναι αμείλικτη. Οι Τούρκοι «παράγουν προστιθέμενη αξία», δημιουργούν θέσεις εργασίας, εξάγουν προϊόντα και διαμορφώνουν θετικό ισοζύγιο. Εμείς, από την άλλη, απλώς επιβαρύνουμε το εμπορικό μας ισοζύγιο με εισαγωγές, γιατί θα κινούμασταν με άμαξες και κάρα. Η επιτυχία της TOGG δεν είναι μόνο θέμα τεχνολογίας, αλλά κυρίως θέμα στρατηγικής βιομηχανικής πολιτικής.

Η επέκταση της Τουρκίας μέσω της TOGG πρέπει να λειτουργήσει ως καμπανάκι για την Ελλάδα. Γιατί όσο εμείς κοιμόμαστε, εκείνοι σχεδιάζουν, επενδύουν και διεκδικούν μερίδια στην πιο ανταγωνιστική αγορά του κόσμου: την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Και κάνουν πολύ καλά. Το ερώτημα είναι: θα συνεχίσουμε να μένουμε πίσω ή θα αποφασίσουμε κάποια στιγμή να παίξουμε κι εμείς στο ίδιο γήπεδο με το Ελληνικό αυτοκίνητο;

Μαθαίνω ότι γίνονται συζητήσεις, ώστε να υπάρξει μια ουσιαστική πρόταση προς την Ελληνική Κυβέρνηση, η οποία τις περιμένει με ιδιαίτερα θετική διάθεση. Όμως, πρέπει η ιδιωτική πρωτοβουλία να λειτουργήσει ως ατμομηχανή και να σύρει τα βαριά βαγόνια του Δημοσίου…


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Το τουρκικό Togg πήρε πέντε αστέρια στο Euro NCAP!

Το τέλος της βενζίνης: 125 χιλιόμετρα αυτονομία σε… 1 λεπτό!

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Renault Clio (+video)