Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Honda: Νέες μπαταρίες με δεκαπλάσια χωρητικότητα

  • Σπύρος Χώτος

Οι μπαταρίες ιόντων φθορίου είναι ανώτερες έναντι των μπαταριών ιόντων λιθίου όσον αφορά στη χωρητικότητά τους. Η Honda, σε συνεργασία με τη NASA και το φημισμένο California Institute of Technology βρήκαν ένα νέο τρόπο ώστε να τις αξιοποιήσουν και στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΞΥΔΗ

Όλοι οι κατασκευαστές οχημάτων αλλά και μπαταριών έχουν πέσει με τα μούτρα στην δουλειά όσον αφορά στην εξέλιξη των μπαταριών που θα χρησιμοποιούνται στο μέλλον στα ηλεκτρικά οχήματα. Η Honda, φαίνεται πως βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά σε αυτή τη νέα γενιά μπαταριών μετά και την τελευταία ανακάλυψη που πραγματοποίησε, μαζί με τους συνεργάτες της.

Ειδικότερα, η νέα ανακάλυψη για τις μπαταρίες ιόντων φθορίου έγινε μετά από στενή συνεργασία του Ινστιτούτου Έρευνας της Honda που βρίσκεται στις Η.Π.Α. (έχει άλλα δύο σε Ευρώπη και Ιαπωνία), του Εργαστηρίου Αεριώθησης της NASA και του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της California, γνωστού και ως Caltech. Ανάμεσα στους επιστήμονες που υπογράφουν τη νέα έρευνα και τα ευρήματά της είναι και ο βραβευμένος με Nobel Χημείας το 2005, Robert Grubbs, που διδάσκει στο Caltech.

Σύμφωνα με τον Grubbs οι μπαταρίες ιόντων φθορίου, στο ίδιο μέγεθος, μπορούν να αποθηκεύσουν έως και οχτώ με δέκα (8-10) φορές περισσότερη ενέργεια σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου!

Οι μπαταρίες ιόντων φθορίου δεν είναι κάτι καινούριο με τους επιστήμονες να ασχολούνται μαζί τους από την δεκαετία του 1970. Ωστόσο γενικά η χρήση τους, και ακόμη περισσότερο ειδικά εφόσον μιλάμε για ηλεκτροκίνητα οχήματα, δεν ήταν εφικτή μέχρι πρότινος καθώς για να λειτουργήσουν σωστά έπρεπε να αναπτύξουν θερμοκρασίες έως και 149 βαθμούς Κελσίου.

Honda_HRI_F_Battery_Diagram

Τα ευρήματα της τελευταίας έρευνας των Honda-NASA-Caltech φαίνεται να λύνουν αυτό το πρόβλημα αφού ο νέος τύπος μπαταρίας ιόντων φθορίου που αναπτύσσουν λειτουργεί κανονικά σε θερμοκρασία δωματίου. Έτσι θα γίνει εφικτή στο μέλλον και η εξέλιξη και τοποθέτησή τους σε ηλεκτροκίνητα οχήματα και όχι μόνο.

Μην περιμένετε πάντως ότι θα το δούμε στην παραγωγή για τουλάχιστον μια 5ετία ακόμη. Όπως και να έχει θα είναι εντυπωσιακό ακόμη για τα ηλεκτρικά οχήματα να αυξήσουν την αυτονομία τους από τα σημερινά 500 περίπου χλμ. (για τα κορυφαία μοντέλα) στα 4.000-5.000 χλμ., ή να μειώσουν εντυπωσιακά το βάρος τους για να μπορούν να διανύουν την ίδια απόσταση με μία φόρτιση.

Δημοφιλή στο Protothema.gr