Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

H Pirelli λάνσαρε το νέο P Zero

Ελλάδα 0:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H Pirelli λάνσαρε το νέο P Zero

ΝΕΑ

H Pirelli λάνσαρε το νέο P Zero

ΝΕΑ

Τριάντα χρόνια μετά την εμφάνιση του πρώτου Zero, η Pirelli εξακολουθεί να βασίζεται σε αυτή τη σειρά ελαστικών για να ενισχύσει την παρουσία της στην premium κατηγορία, λανσάροντας την νέα, πιο πρόσφατη έκδοσή του.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (facebook.com/seitanf1)

Πρόκειται για ένα ελαστικό που αναμφίβολα έχει γράψει ιστορία: από το P Zero System μέχρι το Rosso, από το Nero μέχρι το Corsa αλλά και το ίδιο το P Zero, το οποίο λανσαρίστηκε το 2007, δημιουργήθηκε για να ικανοποιηθεί η αυξανόμενη ζήτηση των πελατών της ιταλικής μάρκας για επιδόσεις, αξιοπιστία και ασφάλεια. Και παράλληλα, για να ενισχυθεί η στρατηγική «Perfect Fit» (Τέλεια Εφαρμογή) της Pirelli, που σημαίνει ένα ελαστικό «κομμένο και ραμμένο στα μέτρα’» κάθε μοντέλου.

Τεχνολογία αιχμής για εξατομικευμένα ελαστικά
Το P Zero αντιπροσωπεύει την πιο προηγμένη τεχνολογία του τμήματος έρευνας της ιταλικής μάρκας, που δημιουργήθηκε μέσα από τη συνεργασία των μηχανικών της με ομολόγους τους από τα αντίστοιχα τμήματα παγκοσμίως κορυφαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων. Συνδυάζοντας προηγμένη τεχνολογία, διαδικασίες και υλικά με τις ειδικές απαιτήσεις κάθε νέου αυτοκινήτου στη φάση σχεδίασης, η Pirelli μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένα ελαστικά για κάθε μοντέλο. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το νέο P Zero είναι το ελαστικό με τις καλύτερες επιδόσεις της αγοράς, καθώς και το πιο αξιόπιστο σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της πολύ υψηλής ισχύος των σύγχρονων supercars. Αυτό οφείλεται στις νέες εσωτερικές γόμες που βελτιώνουν τη συμπεριφορά και την αντίσταση κύλισης, τα καινοτόμα πολυμερή με προηγμένες μηχανικές ιδιότητες για βελτιστοποίηση των επιδόσεων σε βρεγμένες και στεγνές συνθήκες και μία καινοτόμο χάραξη πέλματος με βαθύτερες διαμήκεις αυλακώσεις που αποβάλλουν περισσότερο νερό.

Advertisement
Advertisement

pirelli-newPZero-2016-a640tall
F1 Bead, ένα στεφάνι εμπνευσμένο από τους αγώνες για συμπεριφορά επιπέδου F1
Το πιο ξεχωριστό χαρακτηριστικό του νέου P Zero είναι η ικανότητά του να διασφαλίζει μέγιστη ευστάθεια ακόμα και στις υψηλότερες ταχύτητες: όπως τα αντίστοιχα ελαστικά της Formula 1! Η τεχνολογία F1 Bead του νέου P Zero προέρχεται απευθείας από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αξιοποιώντας μία εξαιρετικά άκαμπτη γόμα στην περιοχή του στεφανιού που επιτρέπει ταχεία και ακριβή απόκριση διεύθυνσης, αποφεύγοντας τις όποιες απροσδόκητες απώλειες πλευρικής πρόσφυσης. Με την τεχνολογία αυτή, οι δυνάμεις που επενεργούν στο στεφάνι και το προφίλ κατανέμονται πιο ομοιόμορφα, που κατ’ επέκταση μειώνει την όποια απώλεια επιδόσεων και αυξάνει την ακεραιότητα του σκελετού όταν καταπονείται από υψηλά φορτία και ταχύτητες. Σαν αποτέλεσμα, η συμπεριφορά του ελαστικού είναι πιο γραμμική και προβλέψιμη, με το όριο των επιδόσεων να επιτυγχάνεται σταδιακά. Έτσι ο οδηγός μπορεί να βιώσει ελεύθερα την απόλαυση των σπορ επιδόσεων με ασφάλεια.

Προφίλ αυξημένης χιλιομετρικής απόδοσης: πιο ομοιόμορφη φθορά και κορυφαίες επιδόσεις σε όλο τον κύκλο ζωής του ελαστικού
Το P Zero διακρίνεται και σε επίπεδο αντοχής, όχι μόνο με μεγάλη διάρκεια ζωής αλλά και με πιο σταθερές επιδόσεις σε όλη τη διάρκεια ζωής του. Κάνοντας το αποτύπωμα πλατύτερο χάρη στο προφίλ αυξημένης χιλιομετρικής απόδοσης (Extended Range Profile), οι μηχανικοί της Pirelli καμαρώνουν πως διασφάλισαν πιο ομοιόμορφη φθορά που παρατείνει την ωφέλιμη ζωή του ελαστικού και τελικά συμβάλλει στην οικονομία.

Ολοκληρωμένη ασφάλεια ακόμα και σε βρεγμένο δρόμο
Η αύξηση του αριθμού αυλακώσεων καθώς και τα βαθύτερα και φαρδύτερα κανάλια στην επιφάνεια βελτιώνουν τη συμπεριφορά στην υδρολίσθηση, που μεταφράζεται σε αυξημένη κατά 10% ικανότητα αποβολής νερού. Όλα αυτά συμβάλλουν στο ασφαλέστερο και σταθερότερο φρενάρισμα σε βρεγμένες συνθήκες.

Advertisement

Pirelli_P_Zero_Sedane_01-640tall

Το αθόρυβο ελαστικό
Η ειδική χάραξη του πέλματος αποσκοπούσε επίσης στη μείωση του θορύβου που περνά στην καμπίνα, βελτιώνοντας την οδηγική άνεση. Ο τρόπος που είναι διατεταγμένες οι εγκάρσιες αυλακώσεις, με μια σκόπιμα «άναρχη» σειρά, κατανέμει τον ήχο σε αρκετές διαφορετικές συχνότητες ελαχιστοποιώντας έτσι τη έντασή του.

Advertisement

Μείωση αντίστασης κύλισης κατά 15%
Ο συνδυασμός νέων τεχνικών μοντελοποίησης που έχουν βελτιστοποιήσει το προφίλ του καλουπιού, μαζί με τη μείωση βάρους και τη χρήση υλικών με υψηλή περιεκτικότητα σε πυρίτιο (πάνω από 80%), έχουν επιφέρει 15% μείωση της αντίστασης κύλισης. Αυτό έχει εμφανή πλεονεκτήματα στη μείωση της κατανάλωσης.

Γεννήθηκε με δική του γκάμα εκδόσεων
Το νέο P Zero μπορεί να λανσαρίστηκε τώρα, αλλά ήδη συνοδεύεται από 60 εγκρίσεις τύπου. Αυτό επιβεβαιώνει το γεγονός πως αποτελεί κληρονόμο μιας «οικογένειας» ελαστικών που έχει τιμηθεί με 800 εγκρίσεις τύπου (1000 συνολικά, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων που δεν παράγονται πλέον). Το ένα στα δύο αυτοκίνητα κύρους που ταξινομούνται κάθε μέρα σε όλο τον κόσμο εφοδιάζεται με ελαστικά Pirelli. «Dream cars» όπως η Lamborghini Centenario, η Ferrari GTC4 Lusso, η Mercedes GT AMG και η Porsche Boxter κυκλοφορούν εφοδιασμένα με το νέο P Zero – που δημιουργήθηκε σε αρκετές εκδόσεις για να πληροί τις τεχνικές προϋποθέσεις και τα μοναδικά χαρακτηριστικά κάθε ενός εξ αυτών των μοντέλων.

Τρία μοντέλα, ένα όνομα
Το P Zero έχει μόνο ένα όνομα αλλά παράγεται σε τρεις εξατομικευμένες εκδόσεις, με διαφορετικές εφαρμογές και επιδόσεις: κάθε μία είναι σχεδιασμένη για ένα συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου. Για μοντέλα με πιο σπορ χαρακτήρα, υπάρχει μία λιγότερο ανάγλυφη χάραξη πέλματος, που προορίζεται για πιο δυναμικά αυτοκίνητα και οριακές επιδόσεις. Η δεύτερη χάραξη πέλματος ενδείκνυται περισσότερο για sedan, με τον εξωτερικό ώμο να φέρει βαθύτερες αυλακώσεις. Επίσης είναι σχεδιασμένο για να απορροφά καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αυξάνοντας την άνεση, που είναι σημαντικό στοιχείο αυτών των μοντέλων. Τέλος, η τρίτη χάραξη είναι πιο ακραία, αφού πλησιάζει αυτή των ελαστικών slick που γνωρίζουμε από το μηχανοκίνητο αθλητισμό: η συγκεκριμένη δημιουργήθηκε για το νέο P Zero Corsa. Επομένως κάθε τύπος αυτοκινήτου έχει το δικό του τύπο ελαστικού P Zero. Αυτή η φιλοσοφία βρίσκεται στην καρδιά της στρατηγικής «Τέλειας Εφαρμογής» της Pirelli.

Advertisement

Pirelli_P_Zero_GT_01-640tall

Ήδη το 1987 το λανσάρισμα του πρώτου ελαστικού δρόμου 17-ιντσών από την Pirelli θεωρήθηκε καινοτομία, αλλά σήμερα η γκάμα έχει επεκταθεί μέχρι τις 22 ίντσες για να εναρμονίζεται με τις όλο και υψηλότερες επιδόσεις. Ακόμα και εντός μιας τόσο ευρείας γκάμας, τα μοντέλα είναι ακόμη περισσότερα και πιο εξειδικευμένα, με χειμερινά, θερινά και All Season ελαστικά να διατίθενται στο πλαίσιο της γκάμας ιταλικής μάρκας. Ενσωματώνοντας μία σειρά τεχνολογιών, από Run Flat και Seal Inside μέχρι την PNCS (Pirelli Noise Cancelling System): τεχνολογία που λανσάρισε η Pirelli για να μειώσει το θόρυβο του αυτοκινήτου. Υπάρχουν επίσης περισσότερα και πιο εναλλακτικά υλικά, που αποτελούν αντικείμενο συνεχούς έρευνας: από κόκκους ρυζιού μέχρι το φυτό guayule. Ακόμα, υπάρχουν διαφορετικά σχέδια πέλματος: καθένα είναι σχεδιασμένο για να συμπληρώνει τα μοναδικά χαρακτηριστικά κάθε μοντέλου. Τέλος ελαστικά με ειδική σήμανση δηλώνουν ότι κάθε ελαστικό έχει σχεδιαστεί ειδικά για ένα συγκεκριμένο μοντέλο.

Ελαστικά με ειδική σήμανση
Η εξατομίκευση και η διαχείριση των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζονται σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες είναι, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση από πλευράς Pirelli, οι ακρογωνιαίοι λίθοι της φιλοσοφίας της.