H Geely δημιούργησε τον αποδοτικότερο θερμικό κινητήρα
ΝΕΑ
Η Geely Automobile είναι γνωστή για τα ηλεκτρικά μοντέλα της. Όμως, η δυναμική της δεν περιορίζεται σε αυτά αλλά επεκτείνεται και στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Με δεδομένη την προώθηση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μοιάζει να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα.
WHAT CAR
Το υπεραιώνιο μηχανολογικό δημιούργημα που κίνησε την Ανθρωπότητα και συνέβαλε ουσιαστικά στην τεχνολογική και οικονομική ανάπτυξή της φαίνεται σαν να «υποσκελίζεται» και να «εξοβελίζεται».
Ένα από τα προβλήματα που εκ κατασκευής αντιμετωπίζει ο θερμικός κινητήρας είναι το γεγονός ότι η θερμοδυναμική απόδοσή του έχει φτάσει στο όριό της. Τουλάχιστον στο όριο που -προς το παρόν- έχει ο άνθρωπος και το όριο που θέτουν οι επενδύσεις για την περαιτέρω αύξησή της.

Για παράδειγμα, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μαζικής παραγωγής με τη μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση είναι o δίλιτρος «Dynamic Force» της Toyota, ο οποίος έχει 40% στην απλή εκδοχή του και 41% στην εξηλεκτρισμένη.
Ωστόσο, οι άνθρωποι της Geely Automobile δηλώνουν ότι έχουν καταφέρει να αυξήσουν σε σημαντικό βαθμό την απόδοση του θερμικού κινητήρα που εξελίσσουν για τα αντίστοιχα μοντέλα τους.
Αυτό ανακοίνωσε ο πρόσφατα ο Λι Τσουανέι, Αντιπρόεδρος του Ομίλου Geely Automobile. Κατά τη διάρκεια σχετικής παρουσίασης, το κορυφαίο στέλεχος της κινεζικής εταιρείας δήλωσε ότι ένας νέος θερμικός κινητήρας της έχει θερμοδυναμική απόδοση που φτάνει το 48,15%, χάρη στη συνδρομή της τεχνητής νοημοσύνης.
Ωστόσο, δεν αναφέρθηκε αναλυτικά στον τρόπο που αυτό επετεύχθη, ενώ δεν υπάρχει άλλη επίσημη επιβεβαίωση γι’ αυτό. Ωστόσο, δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία περί αυτών.

Βάσει πληροφοριών από τον κινεζικό Τύπο προκύπτουν τα εξής: Τον Αύγουστο του 2022 η Geely Automobile παρουσίασε το σύστημα «EM Super Hybrid 2.0» και τον κινητήρα «DHE 1.5» (χωρητικότητας 1,5 λίτρου) ο οποίος είχε θερμική απόδοση 43,32%.
Πέρυσι τον Αύγουστο (2024), ο Τύπος της ασιατικής χώρας αναφέρθηκε στην καινούργια τεχνολογία της εταιρείας η οποία ονομάστηκε «11 in 1 Intelligent electric drive». Δύο μήνες αργότερα (Οκτώβριος 2024)υπήρξαν δημοσιεύματα σχετικά με τη νέα αυτή μονάδα.

Βάσει αυτών, συμπεριλαμβάνει κιβώτιο ταχυτήτων, έναν ηλεκτροκινητήρα τύπου P1 (σημ.: συνδέεται απευθείας με τον στροφαλοφόρο άξονα του θερμικού κινητήρα) και έναν τύπου P3 (σημ.: ενσωματώνεται στο κιβώτιο ταχυτήτων), σύστημα ελέγχου, μονάδα SiC (καρβιδίου του πυριτίου), μονάδες ελέγχου του οχήματος και του κιβωτίου ταχυτήτων, PDU και σύστημα G-TCS.
Σύμφωνα με τον κινεζικό Τύπο, αυτά τα στοιχεία είναι εννέα, ενώ για τα υπόλοιπα δυο (για να συμπληρωθεί το σύνολο των 11) δεν υπάρχουν πληροφορίες.

Προφανώς, πρόκειται για έναν εξηλεκτρισμένο κινητήρα. Ο Λι Τσουανέι είπε ότι χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη οι άνθρωποι της Geely Automobile σχεδίασαν τον κατάλληλο θάλαμο καύσης, βελτιώνοντας τη ροή του αέρα σε αυτόν, αυξάνοντας την ταχύτητα εξάπλωσης φλόγας κατά 10%, την ένταση στροβιλισμού εντός του κυλίνδρου κατά 42% και βελτίωσαν την ιδανική σχέσης συμπίεσης.
Χάρη σε αυτά -και πειραματιζόμενοι με την τεχνητή νοημοσύνη- κατάφεραν να αυξήσουν τη θερμοδυναμική απόδοση του νέου κινητήρα από το 43,32%, στο 46,5%, κατόπιν στο 47,2% και εν τέλει στο 48,15%.
Η κορυφαία απόδοση (48,15%) επιτυγχάνεται με χρήση μεθανόλης, μέσω του συστήματος «E-Fuel hybrid», το οποίο μπορεί να εκκινήσει σε θερμοκρασίες έως -40°C. Ωστόσο, επαναλαμβάνουμε ότι τα στοιχεία για την αυξημένη θερμοδυναμική απόδοση δεν έχουν επιβεβαιωθεί επίσημα.