Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Gordon Murray T.50: 650 ίπποι και μόλις 980 κιλά

Ελλάδα 0:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Gordon Murray T.50: 650 ίπποι και μόλις 980 κιλά

ΝΕΑ

Gordon Murray T.50: 650 ίπποι και μόλις 980 κιλά

ΝΕΑ

Ο Gordon Murray διέρρευσε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το επερχόμενο hypercar, το T.50, αυτή τη φορά εστιάζοντας κυρίως στο χαμηλό βάρος του.

Advertisement
Advertisement

Στα 980 κιλά, θα είναι ένα από τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα στο δρόμο – αλλά με 650 ίππους – θα έχει επίσης μία από τις καλύτερες αναλογίες ισχύος προς βάρους. «Στο T.50, κάθε 100hp πρέπει να αναλογούν μόνο σε 150 κιλά αυτοκινήτου, ενώ για ένα τυπικό supercar το αντίστοιχο βάρος που αναλογεί είναι 40% υψηλότερο, στα 210 κιλά.

Αυτό σημαίνει ότι κάθε περιοχή του αυτοκινήτου έχει υποβληθεί σε αυστηρή διαδικασία εξοικονόμησης βάρους. Ο Cosworth V12 στο κέντρο του T50 ζυγίζει λιγότερο από 180 κιλά, καθιστώντας τον περισσότερα από 60 κιλά πιο λιτό σε σχέση με τον αντίστοιχο της BMW F1 από τον οποίο προέρχεται. Παράλληλα παράγει επίσης περισσότερη δύναμη.

Το εξατάχυτο κιβώτιο Xtrac του T.50 είναι 10 κιλά ελαφρύτερο από το αντίστοιχο της McLaren F1. Επιπλέον, τα πάνελ του αμαξώματος και το monocoque πλαίσιο ζυγίζουν συνολικά λιγότερο από 150 κιλά. «Ο σχεδιασμός ενός ελαφρού σπορ αυτοκινήτου δεν προέρχεται αποκλειστικά από τον καθορισμό εξωτικών υλικών», λέει ο Murray, «προέρχεται από μια κατάσταση σκέψης, από απόλυτη εστίαση και έλεγχο και από μια βαθιά κατανόηση του ελαφρού βελτιστοποιημένου σχεδιασμού.

Advertisement
Advertisement

«Σήμερα, η απόλαυση της οδήγησης έχει χαθεί καθώς τόσα πολλά supercar ζωντανεύουν μόνο στα όρια των δυνατοτήτων απόδοσής τους. Το να κυνηγάς την τελική ταχύτητα προσθέτει μόνο βάρος (κυρίως μέσω των ισχυρότερων κινητήρων), οπότε το μέλλον των αληθινών επιδόσεων έγκειται στο να μειώσεις το βάρος έξυπνα. Το πρωτότυπο του T.50 θα είναι έτοιμο έως τον Σεπτέμβριο του 2020.

Ο Murray, από τα αυτοκίνητα της F1 και την επιβλητική McLaren F1, εργάζεται τώρα εντατικά σε ένα τριθέσιο με κινητήρα V12 χωρίς turbo και αρκετά ανθρακονήματα, σχεδιασμένο να ζυγίζει όσο το δυνατό λιγότερο και να προσφέρει την πιο αγνή, ελκυστική εμπειρία οδήγησης από το παζλ υψηλής απόδοσης.

Advertisement

Το T.50 δεν είναι ούτε turbo ούτε υβριδικό (υπάρχει μια γεννήτρια 48 volt, που τροφοδοτεί τα περιφερειακά συστήματα) επιστρατεύοντας αεροδυναμικές τεχνικές από το Brabham BT46B. Χρησιμοποιεί ένα νέο V12 από την Cosworth (προμηθευτής του πολύ μεγαλύτερου V12 για την Aston Valkyrie) ικανό να περιστρέφεται πέρα από τις 12.000 σ.α.λ. “Θα είναι ο ελαφρύτερος V12 που κατασκευάστηκε ποτέ – 60 κιλά ελαφρύτερος από τον κινητήρα της BMW F1 – με την υψηλότερη περιστροφή”, λέει ο Murray.

Και τα 100 T.50 θα κατασκευαστούν το 2022. «Με δεδομένο το κόστος, αυτό θα μπορούσε να είναι το τελευταίο μεγάλο αναλογικό supercar», λέει ο Murray. «Έχω οδηγήσει όλα τα τελευταία supercar. Είναι φανταστικά, αλλά δεν σας εμπλέκουν με κανέναν τρόπο στη δράση. Το T.50 θα σας κάνει να ανατριχιάσετε”. Ο Murray επιβεβαίωσε ότι ένα νέο εξατάχυτο κιβώτιο Xtrac εξελίσσεται για να διαχειριστεί την απόδοση των 650 ίππων αλλά και την πλούσια ροπή του Cosworth V12.

Advertisement