Γιατί το νέο Skoda Enyaq αλλάζει τα δεδομένα
ΝΕΑ
Στη Skoda γνωρίζουν πολύ καλά πώς να δημιουργούν πρακτικά μοντέλα. Όμως γνωρίζουν εξίσου πώς να τα κάνουν να ξεχωρίζουν. Το νέο Enyaq το αποδεικνύει σαφώς.
Δεν μπορείς να σταματήσεις την εξέλιξη, είναι αξίωμα. Στη Skoda, αντιθέτως, κάνουν ό,τι είναι δυνατόν να επιτύχουν τον σκοπό τους που δεν είναι άλλος από το να εξελίσσονται και -γιατί όχι- να πρωτοπορούν όσο γίνεται.
Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Enyaq. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV που φέρει την καινοτομία μαζί με το μικρό του «αδερφάκι» Elroq στην μάρκα

Όταν παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 2020 εξέπληξε με το στυλ του, τον εξοπλισμό του, την τεχνολογία του. Πλέον, έπρεπε να ανανεωθεί και να αναβαθμιστεί. Έτσι, το επανασχεδιασμένο Enyaq είναι κοντά μας.
Το νέο μοντέλο, τόσο στη SUV όσο και στην Coupé έκδοσή του, σχεδιάστηκε σύμφωνα με τη φιλοσοφία «Modern Solid».
Αυτή συνδυάζει κομψότητα, λειτουργικότητα και βιωσιμότητα, ενώ έχει κάνει το μοντέλο να είναι πιο ιδιαίτερο αισθητικά και ακόμα πιο σύγχρονο. Η αλήθεια είναι ότι όντως διακρίνεται από τα υπόλοιπα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα του γερμανικού ομίλου.

Επίσης, χάρη στην επανασχεδίασή του έχει βελτιωθεί και η αεροδυναμική του, συγκριτικά με πριν, κάτι που συμβάλλει στην αύξηση της μέγιστης αυτονομίας του.
Σχεδίαση και αεροδυναμική
Πλέον, το Enyaq έχει τη νέα μάσκα η οποία χαρακτηρίζεται από τους ανθρώπους της Skoda με τη φράση «Tech-Deck Face». Το βασικό στοιχείο της είναι το γυαλιστερό μαύρο κάλυμμα το οποίο ενοποιεί αισθητήρες και κάμερες, καθώς και η φωτεινή λωρίδα «Light Band», η οποία χαρίζει στο όχημα την ιδιότυπη εμφάνιση σε συνδυασμό με τα κορυφαία φώτα LED Matrix.
Τα τελευταία είναι τέσσερα χωριστά σε κάθε πλευρά του και αποτελούνται από 36 τμήματα συνολικά. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας στο επανασχεδιασμένο Enyaq SUV έχει μειωθεί στο 0,245 και στο Enyaq Coupé πλέον είναι στο 0,225, αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τη Skoda η βελτίωση σε αυτόν τον τομέα επετεύχθη και χάρη στις αλλαγές που αφορούν στο άνοιγμα του αεραγωγού στον εμπρός προφυλακτήρα, στη διαμόρφωση των θόλων στους τροχούς και στις νέες ζάντες αλουμινίου που είναι μεταξύ 19-21 ιντσών.
Η επανασχεδίαση του μοντέλου είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν λίγο οι διαστάσεις του σε σχέση με πριν, κυρίως σε ό,τι αφορά στο μήκος του αμαξώματος λόγω της νέας μορφής των προφυλακτήρων.
Έτσι, το Enyaq SUV έχει μήκος 4.658 χλστμ., δηλαδή είναι κατά 9 χλστμ. πιο μακρύ. Tο Enyaq Coupé έχει το ίδιο μήκος αλλά σε αυτό η αύξηση είναι κατά 5 χλστμ. σε σχέση με πριν. Τέλος, το μεταξόνιο παραμένει στα 2.766 χλστμ.
Απόδοση, μπαταρίες
Το Enyaq διατίθεται σε τρεις εκδοχές αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ του και σε δύο σε ό,τι αφορά στις μπαταρίες του.

Στην Enyaq 60 η ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα του συσσωρευτή είναι 63 kWh (59 kWh πραγματική), η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 204 ίππους.
Το αυτοκίνητο επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Η μέγιστη θεωρητική αυτονομία του φτάνει τα 434 χλμ. (κατά WLTP).
Στο Enyaq 85 η ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας αυξάνεται στις 82 kWh (77 kWh πραγματική), γεγονός που επιτρέπει μέγιστη αυτονομία 580 χλμ. (κατά WLTP).

Η ροπή μεταδίδεται κι εδώ στον πίσω άξονα αλλά η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 286 ίππους. Σε αυτή την έκδοση η επιτάχυνση από τα 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.
Πέραν αυτών υπάρχει και η τετρακίνητη έκδοση του ανανεωμένου μοντέλου, η Enyaq 85x. Σε αυτή, η μπαταρία έχει την ίδια χωρητικότητα και οι δύο ηλεκτροκινητήρες έχουν μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ 286 ίππους, επίσης.

Η μέγιστη αυτονομία της φτάνει τα 538 χλμ. (κατά WLTP), ενώ σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις του οχήματος είναι ίδιες με τις δικίνητης έκδοσης.
Να σημειώσουμε ότι τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά ισχύουν και για το Enyaq Coupé το οποίο έχει τις ίδιες εκδόσεις και ονομασίες αυτών, όπως και τις επιδόσεις σε καθεμία από αυτές.
Συγκεκριμένα, στο Enyaq Coupé 85 τα 589 χλμ. και στο Enyaq Coupé 85x τα 541 χλμ., αντίστοιχα.
Τέλος, το μοντέλο διατίθεται και στην κορυφαία έκδοση Enyaq RS και στις δύο εκδοχές αμαξώματος. Σε αυτή, ο συσσωρευτής έχει ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 84 kWh (πραγματική 79 kWh) και οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά 340 ίππους.

Αναφορικά με τη φόρτιση των μπαταριών του Enyaq, σε εναλλασσόμενο ρεύμα γίνεται με παροχή ισχύος έως 11 kW. Σε παροχή σταθερού η ισχύς είναι από 135 kW έως 175 kW, ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου.
Σε παροχή DC στα Enyaq 60 ο χρόνος φόρτισης για το 10%–80 % γίνεται σε 24 λεπτά της ώρας (ισχύς 165 kW), ενώ στα Enyaq 85x και Enyaq Coupé 85x σε 28 λεπτά της ώρας (ισχύς 135 kW)
Εσωτερικός χώρος και άνεση
Το Enyaq προσφέρει μεγάλο εσωτερικό χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Το πορτμπαγκάζ στη SUV εκδοχή κυμαίνεται από τα 585–1.710 λίτρα και στην Coupé μεταξύ 570–1.610 λίτρα, αντίστοιχα.
Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται μόλις σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 568 χλμ. στο Coupé.

Η διαμόρφωση του ταμπλό είναι τυπική της Skoda. Στον πίνακα οργάνων υπάρχει οθόνη 5,0 ιντσών και η κεντρική οθόνη αφής είναι 13,0 ιντσών. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται και σύστημα Head-up Display.
Ωστόσο, σε αυτό διαφοροποιείται η μέγιστη θεωρητική αυτονομία καθεμιάς από αυτές -συγκριτικά με την αντίστοιχη του Enyaq με το SUV αμάξωμα- και είναι αυξημένη.
Το πλαστικό και η επένδυση στο εσωτερικό είναι από ανακυκλώσιμο ή βιώσιμο υλικό και οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ έξι διαφορετικών χρωματισμών και υφής.

Αναφορικά με τον εξοπλισμό, οι άνθρωποι της Skoda φρόντισαν να τον αναβαθμίσουν σε σχέση με πριν. Έτσι, για παράδειγμα, τώρα η εφαρμογή MySkoda ενσωματώνει το Powerpass το οποίο ενημερώνει τον οδηγό για να έχει πρόσβαση σε περισσότερα από 800.000 σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη.
Στο βασικό εξοπλισμό υπάρχουν συστήματα όπως Side Assist, Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assist, Front Assist με προστασία πεζών και δικυκλιστών, Lane Assist, Crew Protect Assist και Travel Assist από την έκδοση 85 με swarm data του Ομίλου Volkswagen.

Επίσης, προαιρετικά διατίθεται και το σύστημα Intelligent Park Assist που δίνει τη δυνατότητα Remote Park Assist* και Remote Trained Parking*, επιτρέποντας στον οδηγό να χειρίζεται το όχημα εξ αποστάσεως όταν πρόκειται να σταθμεύσει, είτε παράλληλα είτε κάθετα ως προς το πεζοδρόμιο ή το τοιχίο. (*Δεν διατίθεται προσωρινά στην Ελληνική αγορά)
Συμπερασματικά, το ανανεωμένο Skoda Enyaq επαναπροσδιορίζει τα δεδομένα τόσο για το ίδιο όσο και στην κατηγορία το. Έχει βελτιωθεί σε ό,τι αφορά στο επίπεδο εξοπλισμού και στην ποιότητα των υλικών του, ενώ έχει ενισχυθεί ο πρακτικός χαρακτήρας του.