Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί το «γεμάτο μέχρι πάνω» ρεζερβουάρ μπορεί να σας κοστίσει ακριβά;

Ελλάδα 23:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(129) "Γιατί το «γεμάτο μέχρι πάνω» ρεζερβουάρ μπορεί να σας κοστίσει ακριβά;"
    

Γιατί το «γεμάτο μέχρι πάνω» ρεζερβουάρ μπορεί να σας κοστίσει ακριβά;

ΝΕΑ

Η κακή συνήθεια να ξεχειλίζουμε το ρεζερβουάρ καυσίμου μπορεί να προκαλέσει ζημιές εκατοντάδων ευρώ στο αυτοκίνητο.

Advertisement
Advertisement

Οι περισσότεροι οδηγοί το έχουν κάνει: λίγα ακόμη «κλικ» στη μάνικα μετά το αυτόματο σταμάτημα, για να στρογγυλέψουν το ποσό ή να χωρέσουν λίγη παραπάνω βενζίνη.

Μπορεί να φαίνεται μικρό και ανούσιο, όμως σύμφωνα με αρκετούς μηχανικούς, αυτή η συνήθεια μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στο σύστημα καυσίμου, και μάλιστα ακριβά.

Σε πρόσφατο βίντεο που έγινε viral, ένας Αμερικανός μηχανικός παρουσιάζει ένα Honda Civic του 2016 με πολλαπλούς κωδικούς βλάβης στο σύστημα EVAP, το οποίο είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση των ατμών του καυσίμου.

Advertisement
Advertisement

Ο ιδιοκτήτης είχε ήδη αλλάξει τη βαλβίδα εξαέρωσης χωρίς αποτέλεσμα. Με κάμερα μέσα στη γραμμή εξαέρωσης, ο μηχανικός εντόπισε υπολείμματα και φθορές, δείχνοντας πως το πρόβλημα προερχόταν από επαναλαμβανόμενη υπερπλήρωση του ρεζερβουάρ.

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν ένα σύστημα ονομαζόμενο EVAP (Evaporative Emission Control) ή ORVR, που συλλέγει τους υδρογονάνθρακες (στις ατμούς βενζίνης) για να μην διαφεύγουν στην ατμόσφαιρα.

Αν ρίξεις παραπάνω υγρό καύσιμο όταν το ρεζερβουάρ είναι ήδη «γεμάτο», υπάρχει κίνδυνος να εισχωρήσει υγρή βενζίνη στο δοχείο άνθρακα (charcoal canister) που είναι σχεδιασμένο να απορροφά ατμούς, όχι υγρό.

Το αποτέλεσμα; Υπάρχει περίπτωση ο άνθρακας να «κορεστεί» και τότε χάνει την αποδοτικότητά του. Μπορεί να προκύψει μπλοκάρισμα, δυσλειτουργίες (π.χ. «check engine») και χρειάζεται αντικατάσταση. Η επισκευή αυτή δεν είναι φθηνή.

Advertisement

Η αντικατάσταση ενός τέτοιου δοχείου μπορεί να κοστίσει πάνω από 600 ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις συνεργείων.

Το βασικό μήνυμα είναι ξεκάθαρο: το σύστημα εξαέρωσης καυσίμου δεν είναι φτιαγμένο για υγρή βενζίνη. Τα αυτόματα συστήματα διακοπής στις αντλίες υπάρχουν για συγκεκριμένο λόγο.

Advertisement

Αν συνεχίζετε να «πιέζετε» το ρεζερβουάρ, το πιθανότερο είναι πως αργά ή γρήγορα θα το πληρώσετε και μάλλον ακριβά.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Renault–Nissan: Από το «διαζύγιο» στην απρόσμενη επανασύνδεση

Βαρύ το πρόστιμο αν δεν βάλεις τρίγωνο σε απόσταση 100 μέτρων!

Πόσα Tesla κυκλοφορούν στην Ελλάδα;