Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί η Honda επιμένει ατμοσφαιρικά;

Ελλάδα 3:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γιατί η Honda επιμένει ατμοσφαιρικά;

ΝΕΑ

Γιατί η Honda επιμένει ατμοσφαιρικά;

ΝΕΑ

Οι Ιάπωνες κατασκευαστές έχουν τη δική τους φιλοσοφία στο χώρο του αυτοκινήτου, την οποία υπερασπίζονται με συνέπεια και χωρίς… αστερίσκους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η επιμονή της Honda να παραμένει πιστή στους ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες για τα μικρά αυτοκίνητά της. Το ίδιο πράττει και η Mazda, ενώ η Toyota παρουσίασε μόλις πρόσφατα στο ανανεωμένο Auris τον 1.2 turbo.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ

Πρόσφατα βρεθήκαμε στη Φρανκφούρτη για να οδηγήσουμε την τρίτη γενιά του Jazz. Το σουπερμίνι της Honda παίζει ουσιαστικά χωρίς… αντίπαλο όσον αφορά τους χώρους, όμως στον τομέα των κινητήρων ακολουθεί μοναχική πορεία. Σε αντίθεση με τους ευρωπαίους ανταγωνιστές του που βασίζονται στις εκδόσεις turbo, το Jazz προσφέρει μόλις έναν κινητήρα βενζίνης και αυτόν ατμοσφαιρικό. Ο 1.3 i-VTEC αποδίδει 102 ίππους, όμως η ροπή του είναι αρκετά μικρή (12,5 kgm).

Τι προσφέρει ο ανταγωνισμός; Η Ford έχει παρουσιάσει εδώ και χρόνια τον 3κύλινδρο EcoBoost του 1 lt. Πρόσφατα ακολούθησαν η Opel και η Volkswagen με 1.000άρηδες turbo, ενώ σύντομα η Hyundai θα λανσάρει τον 1.0 T-GDI στο νέο i20. Η στροφή στους τρικύλινδρους turbo έχει ως στόχο το συνδυασμό χαμηλής κατανάλωσης και υψηλής απόδοσης. Από την πλευρά της η Toyota διαθέτει τρεις επιλογές για όσους ενδιαφέρονται να αγοράσουν το Yaris: βενζίνη, πετρέλαιο, hybrid.

Advertisement
Advertisement

Τα στελέχη της Honda δικαιολόγησαν την απόφασή τους, λέγοντας ότι η έρευνα που έκαναν έδειξε μικρό ενδιαφέρον στην κατηγορία των σουπερμίνι για diesel και υβριδικές εκδόσεις. Και για λόγους κόστους δεν εισάγουν στην Ευρώπη άλλη έκδοση του Jazz πλην αυτής με τον 1.3 βενζίνης (στην Ιαπωνία κυκλοφορεί και ως υβριδικό). Δεν απέκλεισαν πάντως το ενδεχόμενο να αναθεωρήσουν τα σχέδιά τους μελλοντικά. Οι πωλήσεις είναι αυτές που θα δείξουν ποια τακτική είναι πιο αποτελεσματική.

Εσείς τι προτιμάτε, turbo ή ατμόσφαιρα;