Γιατί η GM κόβει ολοκαίνουργιες Corvette στη μέση;
ΝΕΑ
Κάθε χρόνο, δεκάδες Chevrolet Corvette καταλήγουν κομμένες στη μέση, χωρίς καν να έχουν κυκλοφορήσει στο δρόμο και δίχως κάποιο σοβαρό τεχνικό ελάττωμα.
Πίσω από κλειστές πόρτες, σε μια αποθήκη ή ένα συνεργείο κάπου στο Κεντάκι, πανίσχυρα coupe αξίας εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων διαλύονται χωρίς έλεος. Μια φωτογραφία στο Facebook από τον Brandon Woodley, επαγγελματία διαλυτή αυτοκινήτων, έκανε τον γύρο του διαδικτύου δείχνοντας μια ολοκαίνουρια Corvette C8 κομμένη κάθετα στη μέση. Όχι από ατύχημα, αλλά με εντολή της ίδιας της GM.
WHAT CAR
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο. Η General Motors, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, δημιουργεί δεκάδες πρωτότυπα, δοκιμαστικά ή προπαραγωγικά οχήματα τα οποία, βάσει πολιτικής, δεν προορίζονται ποτέ για πώληση ή κυκλοφορία. Δεν διαθέτουν έγκυρο VIN ή αυτό ακυρώνεται πριν αποσυρθούν, ώστε να μην μπορούν να επανενωθούν νόμιμα ούτε να χρησιμοποιηθούν στο δρόμο.
Όπως εξηγεί ο Woodley, η διαδικασία καταστροφής είναι απλή, γρήγορη και σίγουρα εντυπωσιακή: χρησιμοποιεί ένα απλό Sawzall με μεταλλική λάμα — το ίδιο εργαλείο που έχουν πολλοί στα γκαράζ τους. «Μπορώ να κόψω μια Corvette στα δύο μέσα σε τρία λεπτά», δηλώνει, προσθέτοντας πως του έχουν ζητήσει να καταστρέψει μέχρι και έξι αυτοκίνητα μέσα σε μία μέρα.

Η πρακτική αυτή ήρθε στο προσκήνιο μετά τους καταστροφικούς ανεμοστρόβιλους που έπληξαν το εργοστάσιο κατασκευής Corvette στο Bowling Green το 2021. Εκατοντάδες αυτοκίνητα υπέστησαν ζημιές, και όσα κρίθηκαν ακατάλληλα καταστράφηκαν, ακόμη κι αν ήταν λειτουργικά.
Παρόμοιες ιστορίες κυκλοφορούν συχνά στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πρωτότυπα, test mules, μοντέλα crash-test, όλα είναι «καταδικασμένα» να μην κυκλοφορήσουν ποτέ, ακόμη κι αν είναι εξοπλισμένα πλήρως και μηχανικά άρτια. Ορισμένοι εργαζόμενοι σε εταιρείες όπως η GM θυμούνται ότι παλαιότερα, ακόμα και κατά τη διάρκεια δοκιμών ευθυγράμμισης αμαξωμάτων, τα οχήματα κόβονταν επιτόπου υπό την επίβλεψη φρουρών ασφαλείας.
Κι ενώ η εικόνα μιας Corvette να μετατρέπεται σε… ανταλλακτικά μπορεί να ραγίζει καρδιές, για τους ειδικούς του χώρου είναι μια συνήθης διαδικασία — ένα επαναλαμβανόμενο τέλος για «αυτοκίνητα που ποτέ δεν ήταν πραγματικά αυτοκίνητα».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ο γύρος του κόσμου σε… 19 ημέρες με Triumph Tiger 1200
Αερόσακοι που φοριούνται σαν απλά ρούχα
Το Skoda Enyaq γίνεται και επαγγελματικό βαν