Γιατί η Ferrari φρενάρει το δεύτερο ηλεκτρικό της;
ΝΕΑ
Η ιταλική μάρκα προχωρά σε αυτή τη σημαντική αλλαγή του αρχικού χρονοδιαγράμματος, λαμβάνοντας υπόψη τις τάσεις της αγοράς.
Η Ferrari αποφάσισε να μεταθέσει το λανσάρισμα του δεύτερου πλήρως ηλεκτρικού της μοντέλου για το 2028, καθώς, σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, η ζήτηση για πολυτελή ηλεκτρικά supercars παραμένει εξαιρετικά χαμηλή.
WHAT CAR
Το πρώτο battery-electric vehicle (BEV) της εταιρείας θα παρουσιαστεί σταδιακά από τον ερχόμενο Οκτώβριο και θα κάνει επίσημη πρεμιέρα την άνοιξη του 2026. Οι πρώτες παραδόσεις σε πελάτες αναμένονται τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Αντίθετα, το δεύτερο μοντέλο, που είχε αρχικά προγραμματιστεί για τα τέλη του 2026, καθυστερεί λόγω «ανύπαρκτης ουσιαστικής ζήτησης», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά πηγή του πρακτορείου Reuters.
Η καθυστέρηση, πέρα από εμπορικούς λόγους, θα επιτρέψει στη Ferrari να εξελίξει περαιτέρω την την τεχνολογία της. Ωστόσο, βασικό ζήτημα παραμένει η έλλειψη πραγματικού ενδιαφέροντος για ένα ηλεκτρικό μοντέλο που δεν προσφέρει τον ήχο και την αίσθηση των παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης, στοιχεία που θεωρούνται αδιαπραγμάτευτα από την πελατεία της μάρκας.
Η Ferrari αρνήθηκε να σχολιάσει τις πληροφορίες, ενώ και οι δύο πηγές που μίλησαν στο Reuters παρέμειναν ανώνυμες λόγω της ευαισθησίας του θέματος.

Οι «κόκκινες» δυσκολίες του ηλεκτρικού μέλλοντος
Η πρώτη ηλεκτρική Ferrari –μια πολυτελής κατασκευή που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τον πρώην Chief Design Officer της Apple, Jony Ive– θα ξεπερνά σε τιμή τις 500.000 δολάρια, ενώ χαρακτηρίζεται από εσωτερικούς κύκλους ως «συμβολικό μοντέλο» περιορισμένης παραγωγής.
Αντίθετα, το δεύτερο BEV θεωρείται «game changer» για τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Ferrari, με στόχο τις 5.000-6.000 πωλήσεις σε διάστημα πενταετίας. Ωστόσο, σύμφωνα με πηγή του Reuters, τα σημερινά δεδομένα καθιστούν αυτόν τον στόχο μη ρεαλιστικό.
Η Ferrari δεν είναι μόνη της. Αντίστοιχες αναθεωρήσεις έχουν κάνει και άλλοι κατασκευαστές πολυτελών supercars:
- Η Lamborghini ανέβαλε το πρώτο της BEV για το 2029
- Η Porsche περιόρισε τα ηλεκτρικά της πλάνα μετά τις χαμηλές πωλήσεις των Taycan και Macan EV
- Η Maserati ακύρωσε το ηλεκτρικό MC20
Νέα στρατηγική τον Οκτώβριο
Η Ferrari αναμένεται να παρουσιάσει νέο μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό σχέδιο στις 9 Οκτωβρίου, το οποίο πιθανότατα θα επανακαθορίσει τις προτεραιότητες της μάρκας στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης.
Εν μέσω τεχνολογικών προκλήσεων, σκεπτικισμού της αγοράς και αφοσίωσης των αγοραστών στον ήχο και το πάθος των θερμικών μοντέλων, η Ferrari μοιάζει αποφασισμένη να κινηθεί με τους δικούς της ρυθμούς προς το ηλεκτρικό μέλλον.