Γιατί η Audi “παγώνει” την αυτόνομη οδήγηση στο A8;
ΝΕΑΓιατί η Audi “παγώνει” την αυτόνομη οδήγηση στο A8;
ΝΕΑΦαίνεται ότι η Audi εγκαταλείπει την εισαγωγή αυτόνομης τεχνολογίας επιπέδου 3 στο τρέχον μοντέλο του A8, το οποίο αναμένεται να υποστεί λίφτινγκ το επόμενο έτος.
Ένας ανώτερος διευθυντής της Audi είπε στο Autonews Europe ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει αρκετό χρόνο προκειμένου να καταστήσει το αυτόνομο σύστημα συμβατό με το A8. Αρχικά, η Audi ήθελε να ενεργοποιήσει το Traffic Jam Pilot για το A8 σε αγορές όπου το επέτρεψαν οι κυβερνήσεις.
WHAT CAR
Δυστυχώς, η παγκόσμια νομοθεσία δεν έχει δώσει προς το παρόν έγκριση τύπου για ακόμη και την πιο στοιχειώδη λειτουργία του συστήματος αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 – που σημαίνει πως είναι ασφαλές για τον οδηγό να βγάλει τα μάτια του από το δρόμο.
«Δεν θα δούμε το Traffic Jam Pilot στην τρέχουσα γενιά του Audi A8, επειδή το πολυτελές μας sedan έχει ήδη περάσει ένα σημαντικό μέρος του κύκλου ζωής του», δήλωσε το αφεντικό της εταιρίας Hans-Joachim Rothenpieler. “Επί του παρόντος, δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 και δεν είναι δυνατό να αναγνωριστούν τέτοιες λειτουργίες οπουδήποτε στον κόσμο σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής”.
Η Audi ήθελε το A8 να είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με αυτόνομη οδήγηση έστω και υπό όρους, αυτό μπορεί να λειτουργήσει τώρα ως μπούμερανγκ, αφού η Audi ενδέχεται να καταλήξει να ακολουθεί τους ομοεθνείς αντιπάλους της, τη Mercedes και τη BMW σε ότι αφορά στη συγκεκριμένη τεχνολογία. Οι δύο τελευταίοι στοχεύουν στην εκκίνηση συστημάτων αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 στα S-Class και iNEXT, αν και τίποτα δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί.
Εν τω μεταξύ, πηγές κοντά στην Audi δήλωσαν ότι νομικοί κύκλοι έχουν επικρίνει τα συστήματα επιπέδου 3, προειδοποιώντας τα στελέχη της Audi ότι δεν υπάρχουν εγγυήσεις πως οι πελάτες θα λειτουργούν σωστά τα οχήματα, αφήνοντας την αυτοκινητοβιομηχανία υπεύθυνη σε περίπτωση ατυχήματος.
Ακόμη και η Volvo αποσύρθηκε από την αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 3, θεωρώντας ότι είναι “μη ασφαλής”. «Η ευφορία στην αυτοκινητοβιομηχανία γύρω από το Επίπεδο 3 έχει υποχωρήσει σημαντικά», κατέληξε ο Rothenpieler. Στο μέλλον, η Audi θα επικεντρωθεί στη βελτίωση των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού επιπέδου 2, τα οποία δεν μεταβιβάζουν καμία νομική ευθύνη στην αυτοκινητοβιομηχανία σε περίπτωση σύγκρουσης.