Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί οι αγοραστές αυτοκινήτων δεν επιλέγουν την ηλεκτροκίνηση

Ελλάδα 16:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί οι αγοραστές αυτοκινήτων δεν επιλέγουν την ηλεκτροκίνηση

ΝΕΑ

Γιατί οι αγοραστές αυτοκινήτων δεν επιλέγουν την ηλεκτροκίνηση

ΝΕΑ

Oι υποψήφιοι ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων θέλουν να αποκτήσουν ένα όχημα, που κινείται με μπαταρίες αλλά τελικά δεν το κάνουν. Έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ πως οι αιτίες είναι: Η αυτονομία, το κόστος και η υποδομές.

Advertisement
Advertisement

 

Το έχουμε ακούσει και διαβάσει επανειλημμένα ως αποτέλεσμα διαφόρων δημοσκοπήσεων και ερευνών: «Οι μελλοντικοί αγοραστές αυτοκινήτων ενδιαφέρονται για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και είναι πρόθυμοι να τα αγοράσουν. Μάλιστα σε έρευνα  της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης American Automobile Association διαπιστώθηκε ότι το 15 με 20% των Αμερικανών «πιθανότατα θα επιλέξει ένα ηλεκτρικό όχημα στην επόμενη αγορά του».

Advertisement
Advertisement

Όμως οι πωλήσεις οχημάτων, τα οποία κινούνται με μπαταρίες παραμένουν γύρω στο 5% στι ΗΠΑ. Γιατί οι Αμερικανοί δεν κάνουν την κίνηση; Η έλλειψη γκάμας από μέρους των εταιριών είναι σίγουρα μία αιτία, αλλά όπως επισημαίνει νέα έρευνα, υπάρχουν και άλλοι λόγοι για τους οποίους οι αγοραστές αποφεύγουν τα ηλεκτροκίνητα.

Πριν βιαστείτε να πείτε πως η Αμερική είναι ένας άλλος κόσμος να σας πληροφορήσουμε πως οι λόγοι που οι πωλήσεις των Electric Vehicles στην άλλα πλευρά του Ατλαντικού είναι χαμηλές, είναι πολύ κοντά σε αυτούς που κρατούν και τους Ευρωπαίους μακριά από τα οχήματα με μηδενικούς ρύπους. Οι κάτοικοι της Βόρειας Ευρώπης δεν αποτελούν εξαίρεση αφού όπως μπορείτε να διαβάσετε σε άρθρο που δημοσιεύσαμε παλαιότερα (Νορβηγία: Οι πλούσιοι οδηγούν την… ηλεκτρική επανάσταση) εκεί οι αγοραστές τους ανήκουν σε υψηλή οικονομική κλίμακα.

Advertisement

Επιστρέφοντας στην έρευνα, που έγινε στις ΗΠΑ τον προηγούμενο μήνα και σε 1.567 αγοραστές οι κύριοι λόγοι για την μην επιλογή ηλεκτρικών οχημάτων είναι: Η γκάμα των εταιριών, η τιμή σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και η έλλειψη υποδομών φόρτισης στους τόπους διαμονής τους. Οι καταναλωτές εξακολουθούν να επιθυμούν μεγαλύτερη αυτονομία και ιδιαίτερα από τα μοντέλα πολυτελείας όπως η Jaguar I-Pace και το Audi E-tron. Στην έρευνα ζητήθηκε από τους καταναλωτές να δηλώσουν την επιθυμητή αυτονομία για ένα αυτοκίνητο αξίας 35.000 δολαρίων (περίπου 31.000 ευρώ) και απάντηση ήταν: « μεταξύ 400-480  χλμ». Σε αυτήν την κατηγορία πολύ κοντά είναι το Hyundai Kona Electric με τιμή εκκίνησης 37.995$ (περίπου 34.323 ευρώ) και αυτονομία 415 χλμ (258 μιλίων) EPA. Πολύ κοντά ήταν τα Chevrolet Bolt EV και Kia Niro EV. Όταν αυξήθηκε η τιμή αγοράς (70.000 δολάρια ή 63.230 ευρώ) οι αγοραστές ζητούσαν αυτονομία «πάνω από 500 μίλια» (804,6 χλμ) τιμή που δεν επιτυγχάνεται ούτε θεωρητικά. Βλέπετε το Tesla Model S Long Range, το οποίο έχει την μεγαλύτερη αυτονομία οποιουδήποτε ηλεκτροκίνητου οχήματος κανονικής παραγωγής, αδειάζει μετά από 370 μίλια (595 χλμ).

Advertisement

Σημαντικό ρόλο στην έρευνα έπαιξε η ηλικία: Οι νεαρότεροι (18-23) δεν έδειξαν ενδιαφέρον για την αυτονομία (32%) ενώ ήταν σημαντική για τους άνω των 50 ετών (60%). Κοινό μειονέκτημα, για όλους, ήταν τα σημεία φόρτισης. Όσο αυξανόταν η ηλικία του αγοραστή η τιμή αγοράς δεν ήταν πρόβλημα, αλλά μικροί και μεγάλοι ήθελαν μεγάλη αξία μεταπώλησης.

Μια δημοσκόπηση της εταιρίας Harris Insights & Analytics για λογαριασμό της Volvo USA (έγινε στην αρχή του 2019 ανάμεσα σε οδηγούς EV και συμβατικών αυτοκινήτων) έδειξε πως όλοι πιστεύουν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. Ωστόσο, το 61% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η έλλειψη σημείων φόρτισης μειώνει τις πωλήσεις ενώ το 38% των οδηγών EV ανησυχεί μήπως μείνει από ρεύμα. Το 58% του συνόλου των οδηγών, που ερωτήθηκαν δήλωσε πως ο συνδυασμός των δύο παραπάνω αιτιών είναι ένα μεγάλο πρόβλημα.

Ενθαρρυντικό είναι πως το 55% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιούσαν το EV (Electric Vehicle) ως το πρώτο και όχι ως δεύτερο αυτοκίνητο εάν το αγόραζαν καινούργιο σήμερα. Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 69%  θα ήθελε φορολογικές εκπτώσεις ως κίνητρο. Έτσι καταλήγουμε πως η μεγαλύτερη αυτονομία, το δίκτυο φόρτισης και η τιμή αγοράς είναι οι τομείς που πρέπει να βελτιώσουν οι κατασκευαστές για να αυξήσουν την ηλεκτροκίνηση. Βέβαια οι υποδομές και οι φορολογικές ελαφρύνσεις μπορεί να μας φέρουν πιο κοντά. Ως καταναλωτές περιμένουμε.

Advertisement