Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί δεν αποφασίζουν στη McLaren;

Ελλάδα 13:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί δεν αποφασίζουν στη McLaren;

ΝΕΑ

Γιατί δεν αποφασίζουν στη McLaren;

ΝΕΑ

Η επιλογή του ονόματος του teammate του Fernando Alonso στη McLaren έχει εξελιχθεί σε σίριαλ.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Jenson Button και Kevin Magnussen είναι οι δύο υποψήφιοι αλλά παρότι μιλάμε για οδηγούς με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά, στη βρετανική ομάδα ακόμα διαφωνούν!

Από τη μία ο Βρετανός θα προσφέρει εμπειρία, σε μία χρονιά που σίγουρα η ομάδα του Ουόκινγκ τη χρειάζεται όσο ποτέ. Νέο κεφάλαιο, νέος προμηθευτής μονάδας ισχύος, προβλήματα και δυσκολίες ενόψει, o 34χρονος των 268 εκκινήσεων είναι κάτι παραπάνω από πολύτιμος. Άλλωστε, δεν είναι δα πως έχει χάσει την ταχύτητά του – έκλεισε τη σεζόν τρεις θέσεις και 71 βαθμούς ψηλότερα από τον νεαρό teammate του, με το μεταξύ τους σκορ στους αγώνες που πήραν αμφότεροι κατάταξη να είναι 15-3! Παράλληλα, είναι αρεστός στη Honda αφού από το 2004 έως το 2008 συνεργαζόταν μαζί της (αρχικά με τη BAR-Honda και μετά με την εργοστασιακή ομάδα της Honda) αλλά και πολύ δημοφιλής στην Ιαπωνία λόγω της Jessica Michibata αλλά και το γεγονός πως και ο ίδιος έχει δείξει έμπρακτα πως νιώθει… έστω σε κάποιο ποσοστό Ιάπωνας.

Advertisement
Advertisement

Από την άλλη ο Magnussen ξεκίνησε την παρθενική του σεζόν στη Formula 1 εντυπωσιακά. Ανέβηκε στο βάθρο της Μελβούρνης όμως στην πορεία δεν έδειξε ανάλογη λάμψη. Φυσικά δεν είχε και το καλύτερο μονοθέσιο στα χέρια του αλλά κατάφερε να έχει άλλες 10 παρουσίες στους βαθμούς. Όχι άσχημα για rookie, καλύτερα από τον Sergio Perez που πέρυσι είδε την πόρτα της εξόδου πριν κλείσει χρόνο στο μαγαζί αλλά στη ζυγαριά αξιολόγησης κατά την ταπεινή μου γνώμη, όσα πέτυχε δεν είναι αρκετά για να τον βάλουν μπροστά από τον Button. Όχι ακόμα.

Με τα παραπάνω συμφωνεί η συντριπτική πλειοψηφία του κοινού (όσες ψηφοφορίες έχω δει είναι γύρω στο 90% υπέρ του Button), συμφωνεί ο Alonso που ξέρει πως κι ο ίδιος χρειάζεται έμπειρο teammate ώστε να βοηθήσει στην εξέλιξη της ομάδας και όχι έναν ακόμα σχετικά άπειρο οδηγό που ίσως αποτελέσει βαρίδι αλλά προς το παρόν, δεν συμφωνεί η διοίκηση της McLaren.

Advertisement

Στη σύσκεψη του διοικητικού συμβουλίου δεν βγήκε λευκός καπνός από την καμινάδα του Πάραγκον και η αγωνία συνεχίζεται. Ένας παράγοντας που είτε το πιστεύετε είτε όχι παίζει ρόλο (ακόμα και σε μία τόσο μεγάλη ομάδα) μπορεί να είναι το οικονομικό. Ο Button φέρεται να έχει μισθό της τάξης των 16 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο, ενώ ο Magnussen μετά βίας φτάνει σε επταψήφιο αριθμό. Σε μία σεζόν όπου τα ασημί μονοθέσια δεν είχαν βασικό χορηγό και το ταμείο ήταν μείον, η διαφορά αυτή είναι μεγάλη.

Advertisement

Κι αν αυτό μπορεί να προσπεραστεί (σίγουρα ο Button θα έτρεχε και με λιγότερα) αυτό που δεν ξεπερνιέται εύκολα είναι η ξεροκεφαλιά του Ron Dennis. Όλοι γνωρίζουμε πόσο ιδιόρρυθμος είναι και σίγουρα το γεγονός πως αναγκάζεται να βάλει νερό στο κρασί του και να υποδεχθεί με ανοιχτές αγκαλιές τον Alonso μετά από όσα έγιναν το 2007, θα έχει δημιουργήσει πολέμους και αναταραχές στις σκέψεις και το μυαλό του. Μη ξεχνάτε πως επέστρεψε στα ηνία της McLaren για να την «αναστήσει» αλλά η έλευση του ούτε έφερε σπουδαίες αλλαγές σε αγωνιστικό επίπεδο, ούτε φυσικά τους χορηγούς που έταζε στο διοικητικό συμβούλιο αφού η MP4-29 είναι πιο άδεια από χορηγούς απ’ ότι το κέντρο άμυνας του Ολυμπιακού από στόπερ. Ο Magnussen αποτελεί 100% δική του επιλογή φέτος κι αν του χρόνου μπει στα pit, θα είναι μία ακόμα ήττα για τον Dennis.

Ο 67χρονος έχει αυτή τη στιγμή το 25% του McLaren Group. To ίδιο ποσοστό έχει ο Mansour Ojjeh και το TAG Group ενώ η εταιρεία Mumtalakat Holding με έδρα το Μπαχρέιν, έχει το 50%. Για να μπορέσει ο Dennis να πάρει ξανά την πλειοψηφία που άλλωστε είναι και ο στόχος του, χρειάζεται ένα ποσό που υπολογίζεται γύρω στα 230 εκατομμύρια ευρώ. Αν το βρει, τότε θα έχει αυτός το 62.5% της εταιρείας και θα αποφασίζει ξανά μόνος του για τις τύχες της. Αν το βρει, εκτιμώ πως ο Kevin Magnussen θα είναι του χρόνου ο teammate του Alonso. Αν όχι, το ρόλο αυτό θα έχει ο Button. Και με το χρόνο να πιέζει, εκτιμώ πως οι προσπάθειες του Dennis θα πέσουν στο κενό.

Advertisement

Κλείνοντας, η ταπεινή μου άποψη με καθαρά αγωνιστικό γνώμονα και όχι παιχνίδια εξουσίας και λοιπά, είναι η εξής: να επιλεχθεί ο Button που η εμπειρία του θα είναι υπέρ-πολύτιμη το 2015 αλλά ο Magnussen να μην «καεί» εντελώς όπως ο Perez. Να παραμείνει ως τρίτος οδηγός, να λάβει μέρος σε δοκιμές εξέλιξης και σε μερικά FP1 και το 2016, πιο ώριμος, να πάρει τη θέση του 36χρονου τότε Button. Βέβαια, δεν με λένε Ron Dennis…