Για ποιο λόγο διακόπτει η Audi τον εμβληματικό της πεντακύλινδρο;
ΝΕΑ
Ο θρυλικός 2.5 TFSI της Audi βαδίζει προς το τέλος της «καριέρας» του. Ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από αυτή την κίνηση;
Ο πεντακύλινδρος turbo των 2,5 λίτρων με μέγιστη ισχύ 400 ίππους και 500 Nm ροπής αποτελεί σήμερα την καρδιά του Audi RS 3, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία ήχου και απόδοσης.
WHAT CAR
Στον μικρόκοσμο των πεντακύλινδρων, το RS 3 παραμένει η μόνη επιλογή στην αγορά, καθώς το Cupra Formentor VZ5, με παρόμοιο κινητήρα και μόλις 7.000 αντίτυπα, έχει ήδη εξαφανιστεί και οι φήμες για έναν πεντακύλινδρο Golf R δεν μετουσιώθηκαν ποτέ.
Ωστόσο, οι δηλώσεις του CEO της Audi, Γκέρνοτ Ντέλνερ, στην πρόσφατη έκθεση IAA του Μονάχου, αφήνουν να εννοηθεί ότι η εποχή του πεντακύλινδρου τελειώνει.
Ο ίδιος σημείωσε χαρακτηριστικά: «Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, ο πεντακύλινδρος πιθανότατα θα τελειώσει με τις προδιαγραφές Euro 7», δηλαδή το αργότερο μέχρι το τέλος Νοεμβρίου 2027, όταν η νέα ευρωπαϊκή οδηγία για τις εκπομπές CO2 θα εφαρμοστεί για όλα τα αυτοκίνητα που λανσάρονται στην Ευρώπη.
Παρά το γεγονός ότι η τεχνική προσαρμογή του κινητήρα στις νέες απαιτήσεις δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη -σύμφωνα με τον Ντέλνερ, οι μηχανικοί της Audi έχουν ήδη εξετάσει τη δυνατότητα συμμόρφωσης- η απόφαση να μη συνεχιστεί η παραγωγή φαίνεται να βασίζεται σε οικονομικούς λόγους.
Οι πωλήσεις σε αυτό το ιδιαίτερο τμήμα αγοράς είναι περιορισμένες και η επένδυση για την προσαρμογή του κινητήρα δεν θεωρείται βιώσιμη. Το συμπέρασμα είναι ότι, αν και ο κινητήρας θα μπορούσε να εναρμονιστεί με τις προδιαγραφές Euro 7, η ζήτηση δεν δικαιολογεί την παραγωγή.
Πριν το οριστικό «αντίο», η Audi φαίνεται να σχεδιάζει μια ειδική έκδοση του RS 3, μια Final ή Performance Edition, με μεγαλύτερους προφυλακτήρες και τροχούς και πιθανώς αυξημένη ισχύ.
Αυτή η έκδοση θα λειτουργήσει ως συλλεκτικό μοντέλο, με περιορισμένο αριθμό μονάδων και υψηλότερη τιμή, πάνω από 66.000 ευρώ για το Sportback και 68.000 ευρώ για το σεντάν στη γερμανική αγορά
Για τους συλλέκτες και τους λάτρεις των πεντακύλινδρων, έχουν μέχρι το τέλος του 2027 για να αποκτήσουν ένα RS 3 με αυτόν τον κινητήρα. Μετά από αυτό, οι μελλοντικές εκδόσεις θα ακολουθούν την πορεία της ηλεκτροκίνησης και της υβριδικής τεχνολογίας, με διαφορετικό σύστημα πρόωσης, διαφορετική αίσθηση και φυσικά διαφορετικό ήχο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Το Renault Megane αποκτά μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία
Τα αυτοκίνητα του Ρόμπερτ Ρέντφορντ
Η Ford εγκαταλείπει και γκρεμίζει το εμβληματικό κτήριό της (+video)