Φθάνουμε στο τέλος του turbo;
ΝΕΑ
Στην εποχή των υβριδικών συστημάτων και της ηλεκτρικής υποβοήθησης των κινητήρων, το turbo μοιάζει αχρείαστο.
Αν τα hypercars δίνουν τον τόνο για το τι θα ακολουθήσει στην βιομηχανία, ίσως και να βρισκόμαστε μπροστά σε ένα κομβικό σημείο για την ανάγκη χρήσης του turbo.
WHAT CAR
Η Bugatti για παράδειγμα εγκαταλείπει την εποχή των τούρμπο και των W16 με έναν εκκωφαντικό, σχεδόν ανατρεπτικό τρόπο.
Το νέο της hypercar, η Tourbillon, ενσαρκώνει μια φιλοσοφία αντίθετη στο ρεύμα.
Στη θέση του W16 με τα τέσσερα turbo, τοποθετεί έναν ατμοσφαιρικό V16 8,3 λίτρων, αποτέλεσμα συνεργασίας με την Cosworth, που ζυγίζει μόλις 252 κιλά, 42% λιγότερο από τον προκάτοχό του στον Chiron.
Ο Mate Rimac, επικεφαλής της Bugatti-Rimac, σε συνέντευξή του σε βρετανική ιστοσελίδα εξηγεί γιατί απορρίπτει τη λογική των turbo σε υβριδικά supercars.
«Έχω οδηγήσει τα πάντα και δεν το καταλαβαίνω. Το turbo είναι ήδη συμβιβασμός. Γιατί να το συνδυάσεις με υβριδικό σύστημα;».
Το Tourbillon αντλεί 1.000 ίππους από τον V16 και επιπλέον 800 ίππους από τρεις ηλεκτροκινητήρες, ενώ χάρη στη μπαταρία των 24,8 kWh προσφέρει αυτονομία 70 χλμ. χωρίς καύσιμο.

Η απουσία turbo ισοδυναμεί με απώλεια 600 ίππων, αλλά η ηλεκτροκίνηση καλύπτει το κενό, και με το παραπάνω.
Επιπλέον, η νέα 3D-printed ανάρτηση μειώνει το βάρος κατά 45%, με το συνολικό όχημα να μην ξεπερνά τα 1.995 κιλά με όλα τα υγρά και γεμάτο ρεζερβουάρ.
Εν μέσω ανταγωνιστών που επιμένουν στα turbo υβριδικά, όπως η νέα Ferrari F80, η Tourbillon ευθυγραμμίζεται με μοντέλα σαν την Lamborghini Revuelto, τιμώντας τον ατμοσφαιρικό ήχο.
Ο Rimac δεν αποκλείει μελλοντικά εκδόσεις Tourbillon με μικρότερη υβριδική υποστήριξη, ή ακόμα και αποκλειστικά θερμικές εκδόσεις.
Προς το παρόν, πάντως, 35 πρωτότυπα ετοιμάζονται για δοκιμές πριν ξεκινήσουν οι παραδόσεις των 250 μονάδων το 2026.