Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Φορτιστές των 50kW κάθε 60 χλμ. στο βασικό οδικό δίκτυο!

Ελλάδα 13:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Φορτιστές των 50kW κάθε 60 χλμ. στο βασικό οδικό δίκτυο!

ΝΕΑ

Φορτιστές των 50kW κάθε 60 χλμ. στο βασικό οδικό δίκτυο!

ΝΕΑ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι τα 1.300 νέα λεωφορεία θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

Advertisement
Advertisement

Στο συνέδριο Green Deal Greece 2022 που διοργάνωσαν το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και το economix.gr, μίλησε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, παρουσίασε το ολοκληρωμένο σχέδιο της Κυβέρνησης για Πράσινες Υποδομές και Πράσινες Μεταφορές.

Ο Υπουργός αποκάλυψε ότι σήμερα το βασικό οδικό δίκτυο της χώρας μας διαθέτει κάλυψη με φορτιστές των 50kW και άνω σε πυκνότητα ως και 60 χλμ. ενώ τα επόμενα χρόνια, είναι έτοιμοι να προχωρήσουν με πιο γοργά βήματα.

Advertisement
Advertisement

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που έχει γίνει στην Ελλάδα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ. Υπογράμμισε ότι το σύνολο των έργων αυτού του προγράμματός, είναι έργα πράσινα.

«Όλα τους, ένα προς ένα. Όχι μόνον επειδή εκτελούνται με απόλυτο σεβασμό προς το περιβάλλον. Αλλά και επειδή με την ολοκλήρωσή τους, το κάθε ένα από αυτά και όλα μαζί, θα συνεισφέρουν αποφασιστικά στην επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας μας», εξήγησε.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι είναι πράσινα τα έργα του Μετρό σε Θεσσαλονίκη και Πειραιά, αλλά και η νέα Γραμμή 4, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Είναι πράσινα τα αντιπλημμυρικά έργα, τα οποία αντιμετωπίζουν στην πράξη τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί η κλιματική κρίση. Αλλά και τα αρδευτικά, υδρευτικά και εγγειοβελτιωτικά έργα ή έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων.  Όπως πράσινα είναι και τα μεγάλα οδικά έργα που θα αποσυμφορήσουν τα μεγάλα αστικά κέντρα: η Επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στην Αθήνα και η νέα Περιφερειακή Οδός -το λεγόμενο flyover- στη Θεσσαλονίκη.

Advertisement

Στάθηκε όμως ιδιαίτερα και στην ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Κάναμε κάτι πρωτοφανές. Θεσπίσαμε τη διαδικασία του leasing για πρώτη φορά στο Ελληνικό Δημόσιo», είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε: «Συνεργαστήκαμε με ιδιώτες», σημειώνοντας ότι η Κυβέρνηση σέβεται το Δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα αναζητηθούν τρόποι επέκτασης της συνεργασίας με τους ιδιώτες προκειμένου να αυξηθεί το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο προς όφελος των Πολιτών.

Advertisement

Ο Υπουργός αναφερόμενος στη σημερινή απεργία στην ΟΣΥ, μια απεργία που τη χαρακτήρισε «αδικαιολόγητη» σημείωσε: «Έχουμε μία απεργία στην Αθήνα, που ταλαιπωρεί όλους τους πολίτες, ακριβώς για αυτό το λόγο: Επειδή σήμερα επεκτείνουμε τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και θέλουμε και άλλα λεωφορεία ιδιωτών να εξυπηρετήσουν τις μεγάλες συγκοινωνιακές ανάγκες που έχει τόσο η Αθήνα όσο και Θεσσαλονίκη».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι έχει βγει στον αέρα ο διαγωνισμός προμήθειας νέων λεωφορείων. «Θα παραλαμβάνουμε σταδιακά 1.300 λεωφορεία, φιλικά προς το περιβάλλον, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Φανταστείτε: Είμαστε μία χώρα που είχαμε να αγοράσουμε καινούργια λεωφορεία από το 2009. Ο διαγωνισμός αυτός τρέχει και η πλειονότητα των νέων λεωφορείων θα είναι χαμηλών ρύπων, ηλεκτροκίνητα και CNG», πρόσθεσε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν 1,5 χρόνο περίπου για τα λεγόμενα ΣΒΑΚ, δηλαδή τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, καθώς και τα ζητήματα της ενεργειακής αναβάθμισης και βιωσιμότητας κτιρίων που κατασκευάζονται από φορείς όπως είναι η ΚΤΥΠ Α.Ε..

Advertisement

Ιδιαίτερα στάθηκε όμως στα σιδηροδρομικά έργα και την ηλεκτροκίνηση. «Σήμερα, επιτέλους, ο σιδηρόδρομος παίρνει τη θέση που του αξίζει και που έχει ανάγκη η χώρα. Με το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, το οποίο δημοπρατήθηκε στα τέλη Δεκεμβρίου», τόνισε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου υπηρετεί διπλό στόχο, περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό, ώστε να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών και συνδυασμένων μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και ενεργειακός κόμβος της ευρύτερης περιοχής.

Στην ίδια στρατηγική κατεύθυνση βρίσκεται και το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπενθυμίζοντας ότι και σε αυτό τον τομέα η προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποδείχτηκε ότι ήταν προοδευτική στα λόγια, αλλά όχι και στην πράξη.

«Δεν υπήρχε καν ως θέμα στην ατζέντα της. Έπρεπε να τρέξουμε για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος», τόνισε και έδωσε έμφαση στα τρία πιο σημαντικά σημεία του σχεδίου της Κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση.

Πρώτον, ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων, με σοβαρά κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή δικύκλων.

«Και οι προσπάθειες μας φαίνεται τελικά ότι αποδίδουν. Το ποσοστό της αγοράς, από το 0,4% του 2019 εκτινάχθηκε στο 7%». ανέφερε.

Δεύτερον, εγκατάσταση υποδομών για εύκολη φόρτιση

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι: «Από τα 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης που είχαμε πανελλαδικά το 2019, σήμερα έχουμε ξεπεράσει τα 1.200. Δηλαδή, μέσα σε λιγότερα από τρία χρόνια εικοσαπλασιάσαμε τα σημεία φόρτισης. «Σημείωσε ότι καθοριστική ως προς αυτό ήταν η συμφωνία με τους Παραχωρησιούχους των βασικών αυτοκινητοδρόμων στη χώρα μας».

«Σήμερα το βασικό οδικό δίκτυο της χώρας μας διαθέτει κάλυψη με φορτιστές των 50kW και άνω σε πυκνότητα ως και 60 χλμ. Και τα επόμενα χρόνια, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε με πιο γοργά βήματα. Στόχος, μαζί με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, είναι να φτάσουμε τα 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030», ανέφερε.

Τρίτον, ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών προς τους πολίτες

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι προχωρά η υλοποίηση της ηλεκτρονικής βάσης του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η), που σύντομα θα είναι διαθέσιμη και ως εφαρμογή για τα κινητά.

Έτσι οι οδηγοί και κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, μπορούν πλέον να λαμβάνουν σαφείς και έγκυρες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα το δίκτυο των δημοσίων προσβάσιμων φορτιστών, η γεωγραφική τους θέση, η διαθεσιμότητα, το κόστος και ο τρόπος πληρωμής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Εξοργισμένοι οι πολίτες με την απεργία στα λεωφορεία»
Τι φρενάρει την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα;
Η ηλεκτροκίνηση φέρνει και… απολύσεις!