Menu
Τιμές αυτοκινήτων | NewsMoto newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Ford Capri: Θα μπορούσε να επιστρέψει;

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

Είναι ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της Ford, όταν η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από την ιστορία της μάρκας. Για το Capri, που καταργήθηκε ακόμα και ως όνομα το 1986, όλα δείχνουν πως οι συνθήκες έχουν ωριμάσει για μια εκσυγχρονισμένη επανεμφάνιση.

Έχουμε διαβάσει πολλά και από αυτά προκύπτει πως το θέμα Capri, που έφτασε να «κλείσει» για τη Ford το 1986 -ενώ είχε «ανοίξει» το 1969 και στο ενδιάμεσο είχε προλάβει να σημειώσει πάνω από 1,9 εκατομμύρια πωλήσεις- έχει αρχίσει και ωριμάζει ως σκέψη η προοπτική της επανεμφάνισής του. Το αμίμητο στυλ, με τα χαρακτηριστικά του muscle car αλλά σε μια πολύ πιο προσιτή εκδοχή από κάθε άποψη, ήταν και παραμένει το χαρακτηριστικό εκείνο που κάνει το Capri να ανακαλείται στη μνήμη όλων όσοι έχουν λίγο πιο ανεπτυγμένο το αυτοκινητιστικό ένστικτο, ακόμα και σήμερα 51 χρόνια μετά την πρώτη επίσημη παρουσίασή του.

Η επαναφορά του σχεδίου για μια εκσυγχρονισμένη εκδοχή του Capri, γίνεται από το περιοδικό Autocar που ξεκίνησε από το 2019 ένα project με τη συμμετοχή των αναγνωστών του, που αφορούσε την επανεμφάνιση αυτοκινήτων- θρύλων ή εν πάση περιπτώσει, αυτοκινήτων που έχουν αφήσει το δικό τους ξεχωριστό στίγμα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Η συμμετοχή του κόσμου ήταν αξιομνημόνευτη και –προφανώς- ένα από τα μοντέλα που συγκέντρωσαν τις περισσότερες «ψήφους» για την επανεμφάνισή του, ήταν το Capri.

Η σύγχρονη τάση εξηλεκτρισμού της Ford, με το «μπόλιασμα» των κλασικών χαρακτηριστικών και ονομάτων, πάνω σε αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα, μας δίνει το δικαίωμα να πιστεύουμε πως και το Capri, αν υπάρξει σοβαρή πιθανότητα να επανέλθει στο προσκήνιο, θα είναι κάτι ανάλογο. Όπως το SUV με τις επιρροές από τη Mustang και το υβριδικό Puma που είδαμε πρόσφατα από τη Ford. Κάπως έτσι, το νέο Capri θα μπορούσε να είναι ένα Coupe Corssover, φυσικά ηλεκτρικό και με έμφαση στις επιδόσεις. Με όλα τα παραπάνω ως brief για το project, η σχεδίασή του ανατέθηκε από το περιοδικό στην Envisage Group, μια εταιρεία που ειδικεύεται στα ψηφιακά σχέδια και έχει έδρα στο Coventry.

Μέσα σε 6 εβδομάδες, η σχεδιαστική ομάδα πρότεινε ένα μοντέλο με ανάλυση σε βάθος για τα χαρακτηριστικά που θα μπορούσε να έχει για να θεωρηθεί εφικτή η έγκρισή του προς παραγωγή. Αυτό σημαίνει πως από την Envisage Group, το πρωτότυπο δεν είναι ένα απλό σχέδιο αλλά έχει θεωρητικά υλοποιήσιμες λύσεις για ότι έχει να κάνει με την ανάρτηση, την τοποθέτηση των μηχανικών μερών και τους χώρους για τους επιβάτες, με τα παραπάνω να έχουν επαρκώς αναλυθεί, με μεγέθη πρακτικά αλλά και οικονομικά ως ένα βαθμό. Το μοντέλο που προτείνει η εταιρεία σε συνεργασία με το περιοδικό Autocar, έχει μήκος 4,3 μέτρων, πατάει πάνω σε 20άρες ζάντες και έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, όπως αρμόζει σε ένα SUV.

Η μετάδοση παραμένει στους πίσω τροχούς, όπως και στις τρεις γενιές Capri του παρελθόντος και τη μεταφορά της ισχύος θα μπορεί να αναλάβει στις συμβατικές εκδόσεις, ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τεχνολογία διπλού συμπλέκτη που θα έχει και paddles για τις αλλαγές στο τιμόνι. Για την ηλεκτρική έκδοση, οι μπαταρίες θα είναι ενσωματωμένες στο πάτωμα του αυτοκινήτου και θα «επιβαρύνουν» μόλις με 500 κιλά το συνολικό βάρος του μοντέλου, που από τα σχέδια της εταιρείας υπολογίζεται κοντά στα 2.200 κιλά.

Ο συνδυασμός αυτός, είναι σημαντικός για την ύπαρξη αυτονομίας της τάξεως των 240 χιλιομέτρων, με τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα και δυνατότητα επιτάχυνσης από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο κοντά στα 7,0 δευτερόλεπτα. Για την εμφάνιση του πρωτοτύπου, τα σχέδια της εταιρείας μιλούν από μόνα τους, με μικρές «αναφορές» στο παρελθόν και πλήρη ενσωμάτωση των σύγχρονων στοιχείων σε ότι έχει να κάνει με τα LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, που είναι και αυτά στα οποία οφείλεται εν πολλοίς και η σχεδιαστική ταυτότητα του μοντέλου.

Δημοφιλή στο Protothema.gr