Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ferrari F50: Η Ιταλίδα ντίβα κλείνει 30 χρόνια

Ελλάδα 0:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ferrari F50: Η Ιταλίδα ντίβα κλείνει 30 χρόνια

ΝΕΑ

Έζησε πάντα στην σκιά της F40. Είναι όμως πιο σπάνια και πλέον κοστίζει τρελά λεφτά σε δημοπρασίες.

Advertisement
Advertisement

Τριάντα χρόνια μετά την πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1995, η Ferrari F50 συνεχίζει να προκαλεί αντιδράσεις.

Αν και επισκιάστηκε από την εμβληματική F40, η F50 παραμένει ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στην ιστορία των «halo cars» του Maranello, ένα αυτοκίνητο που τόλμησε να καινοτομήσει, αποσπώντας αγάπη και αμφισβήτηση με την ίδια ένταση.

Με σχεδίαση από τον Pietro Camardella της Pininfarina, η F50 υιοθέτησε πιο καμπύλες γραμμές σε σύγκριση με την επιθετική γεωμετρία της F40.

Advertisement
Advertisement

Παρότι η αισθητική της δίχασε, τεχνικά αποτέλεσε tour de force: ανθρακονημάτινο μονοκόκ σασί εμπνευσμένο από τη Formula 1, ανάρτηση με pushrods, αμορτισέρ Bilstein και φρένα Brembo.

Χωρίς ABS, υδραυλικά φρένα ή τιμόνι, το αυτοκίνητο είχε ωμή, αναλογική αίσθηση, κάτι που σήμερα θεωρείται συλλεκτικό προνόμιο.

Η καρδιά της F50 ήταν ένας ατμοσφαιρικός V12, βασισμένος στον κινητήρα της Ferrari 641 F1 του 1990, με 520 ίππους και 471 Nm ροπής, συνδυασμένος με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο με το γνωστό μεταλλικό «χτένι».

Advertisement

Παρότι λιγότερο τρομακτική από την F40, η F50 προσέφερε κορυφαία οδηγική απόκριση και ισορροπία, ειδικά σε πίστα ή καλούς δρόμους.

Με μόλις 349 μονάδες παραγωγής (έναντι 1.311 της F40), η F50 είναι σπανιότερη και πλέον πωλείται για πάνω από 5 εκατ. δολάρια.

Advertisement

Από παρεξηγημένο παιδί του Maranello, η F50 έχει μετατραπεί σε συλλεκτικό διαμάντι, μια “τέλεια ατέλεια”, που σήμερα απολαμβάνει την εκτίμηση που της αρμόζει.