Ferrari F50: Η Ιταλίδα ντίβα κλείνει 30 χρόνια
ΝΕΑ
Έζησε πάντα στην σκιά της F40. Είναι όμως πιο σπάνια και πλέον κοστίζει τρελά λεφτά σε δημοπρασίες.
Τριάντα χρόνια μετά την πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1995, η Ferrari F50 συνεχίζει να προκαλεί αντιδράσεις.
WHAT CAR
Αν και επισκιάστηκε από την εμβληματική F40, η F50 παραμένει ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στην ιστορία των «halo cars» του Maranello, ένα αυτοκίνητο που τόλμησε να καινοτομήσει, αποσπώντας αγάπη και αμφισβήτηση με την ίδια ένταση.
Με σχεδίαση από τον Pietro Camardella της Pininfarina, η F50 υιοθέτησε πιο καμπύλες γραμμές σε σύγκριση με την επιθετική γεωμετρία της F40.

Παρότι η αισθητική της δίχασε, τεχνικά αποτέλεσε tour de force: ανθρακονημάτινο μονοκόκ σασί εμπνευσμένο από τη Formula 1, ανάρτηση με pushrods, αμορτισέρ Bilstein και φρένα Brembo.
Χωρίς ABS, υδραυλικά φρένα ή τιμόνι, το αυτοκίνητο είχε ωμή, αναλογική αίσθηση, κάτι που σήμερα θεωρείται συλλεκτικό προνόμιο.

Η καρδιά της F50 ήταν ένας ατμοσφαιρικός V12, βασισμένος στον κινητήρα της Ferrari 641 F1 του 1990, με 520 ίππους και 471 Nm ροπής, συνδυασμένος με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο με το γνωστό μεταλλικό «χτένι».
Παρότι λιγότερο τρομακτική από την F40, η F50 προσέφερε κορυφαία οδηγική απόκριση και ισορροπία, ειδικά σε πίστα ή καλούς δρόμους.

Με μόλις 349 μονάδες παραγωγής (έναντι 1.311 της F40), η F50 είναι σπανιότερη και πλέον πωλείται για πάνω από 5 εκατ. δολάρια.
Από παρεξηγημένο παιδί του Maranello, η F50 έχει μετατραπεί σε συλλεκτικό διαμάντι, μια “τέλεια ατέλεια”, που σήμερα απολαμβάνει την εκτίμηση που της αρμόζει.