Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ferrari: Αν θέλετε χειροκίνητο κιβώτιο, αγοράστε μεταχειρισμένο

Ελλάδα 22:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ferrari: Αν θέλετε χειροκίνητο κιβώτιο, αγοράστε μεταχειρισμένο

ΝΕΑ

Καμία διάθεση να επιστρέψει στα manual κιβώτια δεν έχει η εταιρεία του Μαρανέλο, όπως δήλωσε ο επικεφαλής μάρκετινγκ και διαφήμισης.

Advertisement
Advertisement

Όταν το 2012 η California έβγαινε από τη γραμμή παραγωγής, ελάχιστοι περίμεναν πως θα ήταν η τελευταία Ferrari που θα βλέπαμε μέχρι σήμερα με λεβιέ και μηχανικό κιβώτιο.

Ο λόγος που η θρυλική μάρκα εγκατέλειψε το παραδοσιακό σύστημα μετάδοσης και αφοσιώθηκε εξ ολοκλήρου στο αυτόματο/ ημιαυτόματο δεν είναι ένας. Πέραν του ότι η California πούλησε ελάχιστα, πρώην τεχνικός διευθυντής της εταιρείας δήλωσε το 2016 ότι κανένα manual κιβώτιο δεν μπορεί να ξεπεράσει σε απόκριση και απόδοση ένα διπλοσύμπλεκτο αυτόματο.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν ακόμα πελάτες της Ferrari που την παρακαλούν για ένα νέο μοντέλο με λεβιέ και τρίτο πεντάλ. Ωστόσο, η εμβληματική μάρκα τους απαντά κάθετα: «αγοράστε μεταχειρισμένη Ferrari».

Advertisement
Advertisement

Στο κοντινό παρελθόν, ο επικεφαλής μάρκετινγκ και διαφήμισης της εταιρείας, Ενρίκο Γκαλιέρα ρωτήθηκε σχετικά με το θέμα και η απάντησή του ήταν αποστομωτική: «Έχουμε μηχανικό κιβώτιο… σε πολλά από τα κλασικά μας μοντέλα. Αγοράστε τα κλασικά μας και αποκαταστήστε τα» δήλωσε.

Παρά την γεμάτη νόημα δήλωση του Γκαλιέρα, δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι της Ferrari απορρίψει εντελώς το ενδεχόμενο. Νωρίτερα φέτος, ο επικεφαλής προϊοντικής εξέλιξης, Τζιανμαρία Φουλτζέντσι είπε πως μπορεί να δούμε το παραδοσιακό σύστημα μετάδοσης σε ένα κορυφαίο μοντέλο της σειράς Icona.

Μόνο που θα κόστιζε κάμποσα… εκατομμύρια. Αν και σίγουρα η Ferrari θα είχε ουκ ολίγους πελάτες που θα πλήρωναν αδρά για να αισθανθούν ξανά τη συμμετοχικότητα που προσφέρει ένας λεβιές και ένας συμπλέκτης δικής της κατασκευής.

Advertisement

Από την άλλη, η διστακτικότητα της μάρκας να φέρει πίσω την manual μετάδοση είναι απόλυτα κατανοητή. Φτάνει κανείς να σκεφτεί πως έχει ξεπουλήσει μέχρι το 2027! Πέρυσι, μάλιστα, έγραψε ρεκόρ πωλήσεων.

Συν τοις άλλοις, ο διαρκώς αυξανόμενος όγκος συστημάτων υποβοήθησης και ηλεκτρονικών καθιστούν την ενσωμάτωση των μηχανικών κιβωτίων μία δύσκολη και κοστοβόρα διαδικασία.

Advertisement

Και ας μην ξεχνάμε πως υπάρχει και η… τρικλοποδιά των ρύπων στην εξίσωση, με τα αυτόματα κιβώτια να έχουν λειτουργία που δημιουργεί μικρότερες εκπομπές από ό,τι τα manual.