Έρχεται σύστημα αυτόματης προσαρμογής της ταχύτητας των αυτοκινήτων!
ΝΕΑΈρχεται σύστημα αυτόματης προσαρμογής της ταχύτητας των αυτοκινήτων!
ΝΕΑΗ αυτόματη προσαρμογή της ταχύτητας που κινούνται τα αυτοκίνητα αναμένεται να βελτιώσει αισθητά την ασφάλεια όλων.
Τα όρια ταχύτητας φυσικά και υπάρχουν, ειδικά μέσα στις πόλεις και τα χωριά και ιδιαίτερα γύρω από σχολεία, νοσοκομεία και περιοχές με εμπορικό ενδιαφέρον. Ωστόσο, ο εντοπισμός των σχετικών πινακίδων από τους οδηγούς δεν είναι πάντα εύκολες καθώς αυτές μπορεί να είναι κρυμμένες ή να βρίσκονται ανάμεσα σε άλλες.
WHAT CAR
Ως λύση σε αυτό η Ford δοκιμάζει μία τεχνολογία συνδεδεμένων οχημάτων χρησιμοποιώντας τον γεωεντοπισμό –ένα εικονικό γεωγραφικό σύνορο– που θα μπορούσε μελλοντικά να καταργήσει εντελώς τις πινακίδες ορίων ταχύτητας.
Το σύστημα Geofencing Speed Limit Control μπορεί ταυτόχρονα να καταστήσει τους δρόμους πιο ασφαλής για τους επιβάτες των άλλων οχημάτων και τους πεζούς αλλά και να βοηθήσει τους οδηγούς να αποφύγουν τα πρόστιμα λόγω της υπέρβασης των ορίων ταχύτητας.
Στην Ευρώπη και ανάλογα με τη χώρα μέχρι και το 29% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα αφορά πεζούς και δικυκλιστές, ενώ η δημιουργία ζωνών με όριο τα 30 χλμ./ ώρα θεωρείται ένα από τα βασικά μέτρα για τη μείωση του κινδύνου για τους πεζούς σε αστικές περιοχές
Συστήματα όπως το Intelligent Speed Assist και το Adaptive Cruise Control με Stop & Go της Ford ήδη βοηθούν ώστε οι οδηγοί να μην υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας, αλλά το Geofencing Speed Limit Control είναι ακόμα πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό από τα υπάρχοντα συστήματα.
Για τη λειτουργία του το αυτοκινήτο είναι συνδεδεμένο με το σύστημα γεωεντοπισμού για τον εντοπισμό μέσω GPS και την ανταλλαγή δεδομένων. Ο οδηγός λαμβάνει τις πληροφορίες μέσω των ενδείξεων στο ταμπλό, με το νέο όριο ταχύτητας να αναβοσβήνει κάτω από την τρέχουσα ταχύτητα. Από κει και πέρα το αυτοκίνητο μειώνει αυτόματα την ταχύτητα σύμφωνα με την γεωεντοπισμένη ζώνη στην οποία κινείται.
Ο οδηγός μπορεί να παρακάμπτει το σύστημα και να απενεργοποιεί τον έλεγχο ορίου ταχύτητας ανά πάσα στιγμή, ενώ οι ερευνητές χρησιμοποιούν δύο οχήματα της Ford Pro για να αναλύσουν πως επιδρά η μείωση της ταχύτητας στη βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας και στον περιορισμό του κινδύνου ατυχημάτων.
Στο μέλλον, το σύστημα Geofencing Speed Limit Control της Ford θα μπορούσε να επιτρέψει στους οδηγούς να ορίζουν τις δικές τους ζώνες γεωεντοπισμού για ταχύτητες έως και 20 χλμ./ ώρα, συμπεριλαμβανομένων αμαξοστασίων και ιδιωτικών εγκαταστάσεων. Τα όρια ταχύτητας θα μπορούν επίσης να ορίζονται δυναμικά, για να λαμβάνουν υπόψη τοπικούς κινδύνους, προσωρινά οδικά έργα και την ώρα της ημέρας.
Το βέβαιο είναι πως όταν η εξέλιξη του συστήματος γεωεντοπισμού ωριμάσει θα περάσει στην κανονική παραγωγή και οι πιθανότητες να γίνει στην πορεία υποχρεωτικό για τα καινούργια μοντέλα είναι ιδιαίτερα μεγάλες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τέλος τα «παραθυράκια» και οι εξαιρέσεις στον Δακτύλιο!
Υποχρεωτικό μάθημα στα σχολεία η Οδική Παιδεία;
ΕΕ: Αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων – Τι γίνεται στην Ελλάδα