Επιστρέφουν οι επιδοτήσεις για ηλεκτρικά στη Γερμανία, περιλαμβάνουν και μεταχειρισμένα
ΝΕΑ
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση της Γερμανίας σχεδιάζει να επαναφέρει την κρατική επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως με αυστηρότερους όρους αυτή τη φορά.
Η προσπάθεια της γερμανικής Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης να αυξήσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών καινούργιων μοντέλων στη χώρα έχει ως αποτέλεσμα να εξετάζεται η επαναφορά του προγράμματος επιδότησης για την αγορά τους.
WHAT CAR
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον γερμανικό Τύπο, η συνάντηση κορυφής για την αυτοκινητοβιομηχανία η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 9 Οκτωβρίου (2025) υπό την προεδρία του Φρίντριχ Μερτς, του Γερμανού Καγκελάριου, δεν απέφερε άμεσα αποτελέσματα και εφαρμόσιμες αποφάσεις.

Εντούτοις, οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι δεν σταματούν την προσπάθεια να βρεθεί λύση και έχουν αρχίσει να επεξεργάζονται εντατικά νέα προγράμματα για την αύξηση των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων -κυρίως της εγχώριας Αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι εκπρόσωποι των κομμάτων του κυβερνητικού συνασπισμού (CDU/CSU, Χριστιανοδημοκρατική Ένωση της Γερμανίας/Χριστιανοκοινωνική Ένωση της Βαυαρίας), όπως και του SPD (Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα Γερμανίας). κατέληξαν σε μια βασική συμφωνία ότι χρειάζεται να δοθούν νέα κίνητρα αγοράς που θα ενθαρρύνουν τη διάδοση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στη χώρα.

Βάσει των πληροφοριών που έφτασαν ανεπίσημα ως τον Τύπο, το κυριότερο μέτρο είναι το νέο πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο θα περιλαμβάνει αυστηρότερα κριτήρια σε σχέση με αυτό που ίσχυε πριν στη Γερμανία και καταργήθηκε το 2023.
Όπως έγινε γνωστό, το νέο πρόγραμμα θα στοχεύει συγκεκριμένα σε αγοραστές που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, το νέο «περιβαλλοντικό μπόνους» (όπως προσδιορίζεται) θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2026.
Tο ύψος της κρατικής επιδότησης θα φθάνει έως τις 4.000 ευρώ, υπό την προϋπόθεση ότι το μοντέλο έχει καθαρή τιμή καταλόγου μικρότερη από 45.000 ευρώ.
Μάλιστα, η γερμανική εφημερίδα Bild αναφέρει ότι το πρόγραμμα θα καλύπτει και την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Στο υπό διαμόρφωση πρόγραμμα προβλέπεται ότι για να επωφεληθεί κάποιος αγοραστής από την επιδότηση, το αυτοκίνητο που θα επιλέξει θα πρέπει να διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτροκινητήρα και να εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 50 γραμ./χλμ.
Αυτό σημαίνει ότι εξαιρούνται ρητά από το πρόγραμμα τα οχήματα με Plug-in Hybrid σύστημα στον κινητήρα τους.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στον γερμανικό Τύπο, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους από τον Ιανουάριο του 2026, ενώ η καταβολή του ποσού της επιδότησης θα πραγματοποιείται αναδρομικά, μετά την ταξινόμηση του οχήματος.

Όπως είχε γίνει γνωστό πριν από τη συνάντηση των εκπροσώπων των γερμανικών κομμάτων, το νέο πρόγραμμα θα απευθύνεται κυρίως σε πολίτες με χαμηλό ή μεσαίο εισόδημα, καθώς και σε μικρές επιχειρήσεις που επιθυμούν να εντάξουν ηλεκτρικά οχήματα στον στόλο αυτοκινήτων που διαθέτουν.
Σύμφωνα με την Bild, θα τεθεί και εισοδηματικό κριτήριο γι’ αυτούς που πρόκειται να λάβουν την επιδότηση. Θα αφορά ανώτατο όριο ετήσιου ακαθάριστου εισοδήματος το οποίο πιθανόν να καθοριστεί στις 45.000 ευρώ (περίπου 3.750 ευρώ, μηνιαίως), αν και η πληροφορία αυτή δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί επισήμως.

Τέλος, το συνολικό ποσό για το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιδότησης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπολογίζονται στα τρία δισεκατομμύρια ευρώ, έως το 2029.
Αυτό θα προέλθει από οικονομικούς πόρους του Κοινωνικού Ταμείου για το Κλίμα που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Δοκιμή: Ford Ranger Plug-In Hybrid
Ορέστης Μπάτσης: Ο Έλληνας μηχανικός της Racing Bulls μιλά στο newsauto.gr
Επιστρέφει σήμερα (13/10) ο Δακτύλιος – Ποια είναι τα όριά του και ποιοι εξαιρούνται
`