Επίσημο: Αυτό είναι το Audi Concept C
ΝΕΑ
To πρωτότυπο Concept C προετοιμάζει το έδαφος για ένα ηλεκτρικό σπορ μοντέλο που δείχνει τη συνέχεια του TT.
Η Audi παρουσίασε στο Μιλάνο το Concept C, ένα ηλεκτρικό διθέσιο που θα περάσει σχεδόν αναλλοίωτο στην παραγωγή το 2027. Το μοντέλο συνδυάζει στοιχεία από TT και R8, αλλά δεν θα χρησιμοποιήσει το όνομα TT, αφού τοποθετείται σε διαφορετική κατηγορία.
WHAT CAR
Συγκεκριμένα, στην IAA 2025 η Audi θα παρουσιάσει το Concept C, ένα ηλεκτρικό διθέσιο που συνδυάζει στοιχεία από TT και R8 και προϊδεάζει για τη νέα σχεδιαστική κατεύθυνση της μάρκας.
Η παρουσίασή του συμπίπτει με μια κομβική στιγμή για την Audi. Μετά την οριστική διακοπή παραγωγής του TT το 2023 και την απόσυρση του R8 λίγους μήνες αργότερα, η μάρκα έμεινε χωρίς καθαρόαιμο σπορ μοντέλο για πρώτη φορά εδώ και 25 χρόνια.

Το όνομα «Concept C» έχει διπλή σημασία: αναφέρεται στην «clarity» (σαφήνεια) που αποτελεί πλέον βασική αρχή στη σχεδιαστική γλώσσα της Audi, αλλά και στο αγωνιστικό Auto Union Type C του 1936, από το οποίο αντλεί έμπνευση.
Το κουπέ πρωτότυπο έχει μήκος 4,35 μέτρα, πλάτος 1,95 μέτρα, ύψος 1,23 μέτρα και μεταξόνιο 2,65 μέτρα, διαστάσεις που παραπέμπουν σε κλασικό σπορ αυτοκίνητο.
Το βάρος περιορίζεται στα 1.650 κιλά, αριθμός χαμηλός για ηλεκτρικό μοντέλο, με τη διάταξη των στοιχείων μπαταριών πίσω από τα καθίσματα να θυμίζει τη λογική ενός κεντρομήχανου.

Στο σχεδιαστικό κομμάτι, η Audi προτείνει καθαρές γραμμές χωρίς περιττά στοιχεία. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα (PPE) βασίζεται και το επερχόμενο Porsche 718 EV.
Η μάσκα υιοθετεί το νέο «vertical frame», ενώ η φωτεινή υπογραφή με τέσσερα στοιχεία θα αποτελέσει μέρος της μελλοντικής ταυτότητας.
Η φωτεινή υπογραφή με τέσσερα LED στοιχεία παραπέμπει στα τέσσερα δαχτυλίδια και θα υιοθετηθεί σε όλα τα μελλοντικά Audi. Στο πλάι, η γυάλινη επιφάνεια που επεκτείνεται προς τα πίσω παραπέμπει στο πρώτο TT του 1998.

Το Concept C είναι η πρώτη δημιουργία του νέου επικεφαλής σχεδίασης Massimo Frascella, που προέρχεται από τη JLR (Range Rover, Defender, Discovery).
Ο Frascella δηλώνει υπέρμαχος της απλότητας και της καθαρής αισθητικής, χωρίς περιττά διακοσμητικά στοιχεία και τάσεις της μόδας.

Ιδιαίτερη είναι και η λύση της οροφής: ένα διμερές, ηλεκτρικά αναδιπλούμενο hardtop που συνδυάζει την εικόνα κουπέ με την αίσθηση roadster.
Το εσωτερικό είναι λιτό, με καθαρές επιφάνειες και περιορισμό της τεχνολογίας σε ό,τι χρειάζεται. Ξεχωρίζει η απουσία πίσω παρμπρίζ αφού στη θέση του υπάρχει κάμερα που αναπαράγει την εικόνα σε ψηφιακό καθρέπτη.

Μία λύση που ίσως περάσει και στην παραγωγή. Στη μέση υπάρχει οθόνη 10,4 ιντσών που αναδιπλώνεται και εμφανίζεται μόνο όταν χρειάζεται, για να αποφεύγεται η «υπερφόρτωση» με πολλές οθόνες.
Το ταμπλό συνδυάζει αναλογικούς και ψηφιακούς ελέγχους, με στόχο να διατηρηθεί η οικεία εργονομία. Το τιμόνι είναι στρογγυλό, όχι κομμένο κάτω όπως σε άλλα πρόσφατα Audi, και το έμβλημα στο κέντρο είναι κατασκευασμένο από μέταλλο.

Παρά την πρεμιέρα με πισωκίνητη διάταξη, η Audi αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο το μοντέλο παραγωγής να διαθέτει και quattro τετρακίνηση.
Οι επιδόσεις δεν ανακοινώθηκαν, όμως τοποθετούν το Concept C ως άμεσο αντίπαλο της επερχόμενης και πλήρους ηλεκτρικής Porsche 718.
Πάντως, η Audi επιβεβαιώνει ότι το Concept C θα παραμείνει αμιγώς ηλεκτρικό και εξετάζει λύσεις όπως τεχνητό ήχο ή εικονικό κιβώτιο για ενίσχυση της οδηγικής αίσθησης.

Συνοψίζοντας, η Audi με το Concept C δεν δείχνει απλώς μια μελέτη σχεδίασης αλλά ένα ξεκάθαρο δείγμα για το μέλλον της. Πρόκειται για το πιο πιθανό σενάριο διαδόχου του TT, με ηλεκτρικό χαρακτήρα και σπορ προσανατολισμό.
Η νέα φιλοσοφία που κάνει πρεμιέρα με το Concept C θα επεκταθεί και σε άλλα μοντέλα. Ο Frascella ήδη επιβλέπει την ανανέωση του επόμενου Q7, την εξέλιξη του ηλεκτρικού A4, του μελλοντικού A2 e-tron, αλλά και ενός νέου πολυτελούς μοντέλου που θα αντικαταστήσει το A8.
Στα σχέδια της Audi περιλαμβάνονται και κορυφαία SUV, όπως το επερχόμενο Q9, καθώς και νέα μοντέλα Audi Sport, συνδεδεμένα με τη συμμετοχή της στη Formula 1.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Σε AI στόχαστρο χιλιάδες οδηγοί
Το νέο Audi Coupe Concept αποκαλύφθηκε… κατά λάθος!
Τέλη του 2025 θα έρθει στην Ελλάδα η νέα BMW iΧ3