Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτή είναι η ηλεκτρική Mercedes G-Class!

Ελλάδα 21:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Επίσημο: Αυτή είναι η ηλεκτρική Mercedes G-Class!

ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτή είναι η ηλεκτρική Mercedes G-Class!

ΝΕΑ

Η γερμανική εταιρία παρουσιάζει επίσημα την ηλεκτρική G 580 επαναπροσδιορίζοντας την εκτός δρόμου εμπειρία και σηματοδοτώντας μια κοσμογονική αλλαγή στην ιστορία του εμβληματικού 4×4.

Advertisement
Advertisement

H εμβληματική Geländewagen, επί μακρόν συνώνυμο των κορυφαίων εκτός δρόμου δυνατοτήτων και ως ένα lifestyle σύμβολο, περνά σε μία εποχή που μπορεί να είναι αμιγώς ηλεκτρική αλλά δίχως κανένα συμβιβασμό στις δυνατότητες και στις επιδόσεις. Και ενώ τη γνωρίζαμε τόσο καιρό ως EQG, τελικά οι Γερμανοί, στο πλαίσιο της νέας ονοματοδοσίας, επέλεξαν μία πιο συμβατική ονομασία, την περίσταση G 580.

Εξωτερικά, η ηλεκτρική G-Class διατηρεί την διαχρονική boxy σιλουέτα της, αν και υπάρχουν πολλές διακριτικές αεροδυναμικές βελτιώσεις. Ο σχετικός συντελεστής είναι στο 0,48 και είναι καλύτερος από το 0,53 της συμβατικής G 450 d. Πάντως, η προαιρετική ρεζέρβα παραμένει στο πίσω μέρος ως ένδειξη ενός κορυφαίου 4×4.

Η κλειστή μάσκα με το φωτιζόμενο περίγραμμα σηματοδοτεί την ηλεκτρική καταγωγή της, ενώ το εσωτερικό αποπνέει πολυτέλεια και κύρος, στολισμένο με διακοσμητικά από ανθρακονήματα και τεχνολογία αιχμής, στο πρότυπο του MBUX με τις οθόνες 12,3 ιντσών.

Advertisement
Advertisement

Από πλευράς διαστάσεων το μήκος του αμαξώματος είναι στα 4,624 μέτρα, το πλάτος στα 1,9131 και το ύψος στα 1,986. Το μεταξόνιο είναι στα 2.890 χιλιοστά.

Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 555 λίτρα και φτάνει τα 1.990 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Πίσω από το εμβληματικό αμάξωμα της G 580 υπάρχει μία τεράστια μπαταρία 116 kWh που τροφοδοτεί τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε τροχό, αποδίδοντας μια εντυπωσιακή συνδυαστική ισχύς 588 ίππων και μια εκπληκτική ροπή 1.154 Nm.

Advertisement

Αυτό το ηλεκτροκίνητο και τετρακίνητο μεγαθήριο επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Εντυπωσιακή νούμερα για ένα απόβαρο των 3.085 κιλών.

Σημείωστε δε πως η AC ισχύς φόρτισης είναι στα 11 kW και η DC στα 200 kW με την μέση εργοστασιακή αυτονομία να βρίσκεται στα 434-473 χιλιόμετρα.

Advertisement

Πέρα από τις επιδόσεις στην άσφαλτο η ηλεκτρική G-Class είναι κορυφαία και εκτός δρόμου διαθέτοντας μέγιστο βάθος υδάτινου περάσματος στα 85 εκατοστά και δυνατότητα να περνά από πλευρικές κλίσεις έως και 35 μοίρες.

Ταυτόχρονα, θα αντιμετωπίσει εύκολα ανώμαλα εδάφη με γωνία προσέγγισης 32,0 μοιρών, γωνία αναχώρησης 30,7 μοιρών και γωνία ράμπας 20,3 μοιρών.

Με απόσταση από το έδαφος κοντά στα 25 εκατοστά και μια σειρά χαρακτηριστικών εκτός δρόμου, όπως λειτουργία «κοντού» δύο ταχυτήτων ή το G-Turn με λειτουργία torque vectoring και ψηφιακά «κλειδώματα» εικονικών διαφορικών προσομοιώνοντας τη λειτουργία των κλασικών 4×4. Και ακόμη καλύτερα…

Advertisement

Επιπλέον, η G 580 προσφέρει τρεις εξατομικευμένες λειτουργίες για να βοηθήσει την οδήγηση εκτός δρόμου: την G-Turn που είπαμε και που επιτρέπει να περιστρέφεται 720 μοίρες επί τόπου, την G-Steering που μειώνει τον κύκλο στροφής επιτρέποντάς του να περιστρέφεται γύρω από τον άξονα της και μια off-road λειτουργία ανίχνευσης σε ιδιαίτερα χαμηλές ταχύτητες.

Υπάρχει επίσης μια νέα λειτουργία «διαφανούς καπό» που χρησιμοποιεί τις μπροστινές κάμερες για προβολή προς τα εμπρός στην οθόνη του infotainment για να διευκολύνει την αντιμετώπιση των εμποδίων.

Για όσους αναζητούν την αποκλειστικότητα, η Edition One της ηλεκτρικής G-Class προσφέρει μια σειρά από ειδικά κατασκευασμένα χαρακτηριστικά, όπως ειδικά χρώματα Manufaktur και περίπλοκες λεπτομέρειες που τονίζουν τo ηλεκτρικό DNA.

Αν και η τιμή παραμένει άγνωστη, αναμένεται ότι η ηλεκτρική G-Class θα έχει μία ανάλογα premium τιμή σε σχέση με τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες αλλά λογικά θα είναι χαμηλότερη λόγω των φορολογικών ελαφρύνσεων. Ωστόσο, με τις εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών να υπόσχονται αυξημένη αυτονομία και απόδοση, η επένδυση είναι μία ματιά στο μέλλον των κορυφαίων 4×4.