Επίσημα η BMW για όχημα fuel cell
ΝΕΑΕπίσημα η BMW για όχημα fuel cell
ΝΕΑΗ γερμανική εταιρία επιβεβαίωσε και επίσημα πως εξελίσσει ένα όχημα με κυψέλες καυσίμου που καταναλώνει υδρογόνο.
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ (nima244@gmail.com)
WHAT CAR
Η BMW δραστηριοποιείται με το υδρογόνο ως καύσιμο από το 2007 με τις πειραματικές εκδόσεις της Σειράς 7 και τους V12 κινητήρες με χωρητικότητα 6,9 lt. Σε αυτή την περίπτωση το υδρογόνο «καίγεται» όπως σε ένα συμβατικό παλινδρομικό κινητήρα με την τότε απόδοση να φτάνει τα 260 άλογα και το 0-100 να πετυχαίνεται σε 9,5 sec.
Λόγω της μειωμένης θερμοδυναμικά απόδοσης του υδρογόνου στις μηχανές εσωτερικής καύσης η λύση αυτή εγκαταλείφθηκε.
Έτσι, το ενδιαφέρον στρέφεται στις κυψέλες καυσίμου (fuel cell) οι οποίες καταναλώνουν υδρογόνο για να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια. Όπως είχαμε γράψει, η BMW θα επενδύσει ακόμη περισσότερο στα fuel cell και ήδη ετοιμάζει μία αντίστοιχη έκδοση που θα δώσει την απάντηση στην Toyota που έχει ήδη ξεκινήσει το λανσάρισμα του Mirai.
«Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στο υδρογόνο ώστε να είμαστε έτοιμοι όταν υπάρξει η κατάλληλη υποδομή ανεφοδιασμού» λέει ο Ian Robertson, υπεύθυνος πωλήσεων και μάρκετινγκ, στο βρετανικό Autocar. Η BMW περιμένει περίπου 15.000 πωλήσεις i3 με το κλείσιμο του 2014 για να αναδειχθεί ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων (πρώτη είναι η PSA-Nissan).