Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Ενα Mini στον… καπιταλισμό

Ελλάδα 4:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ενα Mini στον… καπιταλισμό

ΑΓΟΡΑ

Ενα Mini στον… καπιταλισμό

ΑΓΟΡΑ

Σίγουρα όταν το 1959 ο Σμυρνιός Αλέξανδρος Αρνόλδος Κωνσταντίνος Ισσιγόνης σχεδίαζε το πρώτο Mini δεν μπορούσε να φανταστεί τι θα ακολουθούσε…

Advertisement
Advertisement

TOY ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Οι κατά καιρούς -μεγάλες ή μικρές- οικονομικές κρίσεις της τελευταίας 50ετίας, που οδήγησαν και στον αφανισμό της πάλαι ποτέ θρυλικής βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έφεραν τη Mini σε γερμανικά χέρια. Ενα αυτοκίνητο που πέρα από την ουσία εξέφραζε και μια ολόκληρη ιδεολογία. Μάλιστα, για κάποιους η τελευταία ήταν και η ουσία του αυτοκινήτου που σχεδίασε ο συμπατριώτης μας: η ιδεολογία του.

Αυτή, λοιπόν, είχε την κατάληξη που έχουν οι περισσότερες ιδεολογίες στη σημερινή πραγματικότητα: εμπορευματοποιήθηκε. Βέβαια, για πολλούς το συγκεκριμένο αποτέλεσμα είναι η φυσική εξέλιξη των ιδεολογιών που έχουν αναπτυχθεί στο σκληροπυρηνικό καπιταλιστικό σύστημα όπου ζούμε. Ενα σύστημα που πολλές φορές βάζει τον μανδύα κάποιας σοσιαλιστικής κυβέρνησης μόνο και μόνο για να περνάει πιο εύκολα τις καπιταλιστικές αποφάσεις της. Η χώρα μας, άλλωστε, έχει βιώσει πολλές τέτοιες περιπτώσεις. Ενα καπιταλιστικό σύστημα που αναμφίβολα ταΐζει τους εργατικούς, χρυσώνει τους «φίλους» και κατατροπώνει τους αντιδραστικούς. Οπως ακριβώς έκαναν και κάνουν και τα κομμουνιστικά καθεστώτα. Τα σοσιαλιστικά κομμουνιστικά καθεστώτα.

Advertisement
Advertisement

Ετσι λοιπόν και το Mini για να επιβιώσει στο πέρασμα των χρόνων έπρεπε να εκσυγχρονιστεί. Αλλωστε μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που έπρεπε να επιβιώσει στην πιο ραγδαία αναπτυσσόμενη (εμπορικά και τεχνολογικά) αγορά. Επρεπε λοιπόν να επενδυθούν πάνω σε αυτή την… ιδεολογία πολλά εκατομμύρια, κάτι που αναπόφευκτα θα την εμπορευματοποιούσε.

Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία πριν την έλευση της νέας χιλιετίας δεχόταν τον τελευταίο… ασπασμό, με τα χρυσοφόρα κομμάτια της να διαμελίζονται ανά τις ηπείρους. Πήραν οι Αμερικανοί, πήραν οι Ινδοί, πήραν οι Ευρωπαίοι, πήραν οι Κινέζοι. Ενα από τα πιο λαμπερά κομμάτια της, η Mini, αποκτήθηκε από τους Γερμανούς, οι οποίοι κινήθηκαν άμεσα να εξαγοράσουν το όνομα και το λογότυπο. Στα χέρια τους το δημιούργημα του σερ Ισσιγόνη έχασε την ιδεολογία που είχε, αφού οι Γερμανοί επένδυσαν σε αυτό.

Το αυτοκίνητο όμως ενηλικιώθηκε, εκσυγχρονίστηκε, απέκτησε τεχνολογία και διατηρώντας τη βασική σχεδιαστική δομή του πρώτου μοντέλου κατακτά πλέον την παγκόσμια αγορά. Ηδη τα επτά (!) τέκνα της Mini αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, αφού πέρα από ιδεολογίες και ιδεοληψίες πρόκειται για ένα από τα πιο επιθυμητά αυτοκίνητα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Απλά, γιατί οι… μανούλες στα εμπορικά -και δη στα αυτοκινητικά- Γερμανοί πήραν τον χρυσό και πολύ γρήγορα το μετέτρεψαν σε πλατίνα!