Ελευσίνα-Οινόφυτα: Η… παράκαμψη που σώζει την Αττική!
ΝΕΑ
Ένα φιλόδοξο οδικό έργο, μήκους 40 χιλιομέτρων, υπόσχεται να αλλάξει τον κυκλοφοριακό χάρτη του Λεκανοπεδίου και να ανακουφίσει τον Κηφισό.
Με το βλέμμα στραμμένο στη Δυτική Αττική, η πρόταση για έναν νέο κλειστό αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα επανέρχεται στο προσκήνιο. Η λεγόμενη “παράκαμψη Αττικής” σχεδιάζεται ως ένας οδικός διάδρομος που θα λειτουργεί συμπληρωματικά με την Αττική Οδό και την Εθνική Οδό Αθηνών–Θεσσαλονίκης, εξυπηρετώντας κυρίως τη διαμπερή κυκλοφορία βαρέων οχημάτων και μεταφορών που σήμερα επιβαρύνουν τον Κηφισό.
WHAT CAR
Το έργο, το οποίο αποτελεί “πρότυπη πρόταση” της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από τον Μάιο του 2023, εκτιμάται ότι θα έχει μήκος περίπου 40 χλμ., περιλαμβάνοντας σήραγγες, ανισόπεδους κόμβους και σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά. Θα ξεκινά από την περιοχή του Αγίου Λουκά στο Θριάσιο Πεδίο και θα καταλήγει βόρεια των Οινοφύτων, αποφεύγοντας τη Θήβα που περιλαμβανόταν σε παλαιότερους σχεδιασμούς.
Τέλος στον Κηφισό για φορτηγά transit;
Ο νέος άξονας έρχεται να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μεταφοράς που σχετίζονται με:
- την εμπορευματική κίνηση από και προς το λιμάνι του Πειραιά, μέσω της σύνδεσης με το Θριάσιο και το Σχιστό,
- τη βιομηχανική ζώνη της Δυτικής Αττικής, Ασπρόπυργος, Θριάσιο και Οινόφυτα,
- τις εμπορευματικές ροές προς βορρά, που σήμερα διοχετεύονται μέσω του κορεσμένου Κηφισού.
Η παράκαμψη στοχεύει να αποσυμφορήσει έναν από τους πλέον επιβαρυμένους άξονες της πρωτεύουσας, τη Λεωφόρο Κηφισού, η οποία δέχεται καθημερινά τεράστιους κυκλοφοριακούς φόρτους, κυρίως από βαρέα οχήματα.

Λιγότερα χιλιόμετρα, σημαντικό όφελος χρόνου
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ο νέος δρόμος θα προσφέρει εξοικονόμηση 25-30 λεπτών κατά μέσο όρο και θα μειώσει τη διαδρομή κατά περίπου 50 χιλιόμετρα για όσους έχουν προορισμό βορειότερες περιοχές της χώρας.
Το συνολικό κόστος του έργου δεν έχει ακόμη αποτιμηθεί επίσημα, ωστόσο θεωρείται βέβαιο πως θα υπερβεί τα 500 εκατ. ευρώ, δεδομένου του μήκους και των τεχνικών απαιτήσεων.
Η πρότυπη πρόταση θα πρέπει να εγκριθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να ακολουθήσει διαγωνιστική διαδικασία βάσει του σχετικού νόμου. Αν δοθεί το πράσινο φως, το έργο θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης, ακολουθώντας τη λογική των μεγάλων οδικών αξόνων που διαχειρίζεται ήδη ο ιδιωτικός τομέας.