Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Καθαρά οχήματα: Κίτρινη κάρτα σε 5 κράτη – Για πρώτη φορά οχι στην Ελλάδα!

Ελλάδα 17:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Καθαρά οχήματα: Κίτρινη κάρτα σε 5 κράτη – Για πρώτη φορά οχι στην Ελλάδα!

ΝΕΑ

Καθαρά οχήματα: Κίτρινη κάρτα σε 5 κράτη – Για πρώτη φορά οχι στην Ελλάδα!

ΝΕΑ

Η Κομισιόν δίνει προθεσμία δύο μηνών με ανοιχτό το ενδεχόμενο παραπομπής τους στο Ευρωδικαστήριο…

Advertisement
Advertisement

Να λάβουν άμεσα μέτρα για τη μεταφορά στο εθνικό δίκαιο των κανόνων σχετικά με τους στόχους για τα καθαρά οχήματα, καλεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή 5 κράτη-μέλη με ανοιχτό το ενδεχόμενο να παραπέμψει το θέμα ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Ειδικότερα η αιτιολογημένη γνώμη αφορά την υποχρέωση των κρατών μελών να μεταφέρουν στο εθνικό δίκαιο τους κανόνες σχετικά με τους στόχους για τα καθαρά οχήματα με βάση την οδηγία (ΕΕ) 2019/1161. Αιτιολογημένη γνώμη για το θέμα στάλθηκε στην Κύπρο, στη Βουλγαρία, στην Ουγγαρία, στη Σουηδία και στην Τσεχία.

Σημειώστε πως είναι η πρώτη φορά που σ’ αυτές τις προειδοποιήσεις οι οποίες συνήθως μετατρέπονται σε πρόστιμα μέσω Ευρωδικαστηρίου, δεν ειναι η Ελλάδα…

Advertisement
Advertisement

Η οδηγία θέτει εθνικούς στόχους για τις δημόσιες προμήθειες καθαρών οχημάτων, καθορίζοντας τους στόχους ως το ελάχιστο ποσοστό καθαρών οχημάτων επί του συνολικού αριθμού οχημάτων που αποτελούν αντικείμενο δημόσιας προμήθειας σε κράτος μέλος κατά τις περιόδους αναφοράς 2021-2025 και 2026-2030.

Η οδηγία καθορίζει ξεχωριστούς στόχους για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία, με ειδικό επιμέρους στόχο για λεωφορεία μηδενικών εκπομπών. Όπως σημειώνεται, στην οδηγία παρέχεται πλήρης ευελιξία να αποφασίζουν για το πώς θα την εφαρμόσουν εντός της επικράτειάς τους.

Η οδηγία για τα “καθαρά οχήματα” θέτει εθνικούς στόχους για τις δημόσιες προμήθειεςκαθαρών οχημάτων”, ενώ οι στόχοι καθορίζονται ως ελάχιστο ποσοστό “καθαρών οχημάτων” επί του συνολικού αριθμού οχημάτων που αποτελούν αντικείμενο δημόσιας προμήθειας σε κράτος-μέλος κατά τις περιόδους αναφοράς 2021-2025 και 2026-2030.

Advertisement

Να σημειωθεί ότι, οι προαναφερθείσες χώρες όφειλαν να μεταφέρουν την εν λόγω οδηγία στο εθνικό τους δίκαιο έως τις 2 Αυγούστου 2021. Τα πέντε κράτη μέλη έχουν προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν στην αιτιολογημένη γνώμη, διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να τα παραπέμψει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Κομισιόν: 43 δισ. ευρώ για τσιπ made in… Europe!
Η Κομισιόν αλλάζει στάση για τα plug-in υβριδικά
Εκπνέει η προθεσμία της Κομισιόν για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ!

Advertisement