ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo C40 Recharge Single Motor Extended Range

Ελλάδα 7:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Volvo C40 Recharge Single Motor Extended Range

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo C40 Recharge Single Motor Extended Range

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Volvo έκανε σημαντικές αλλαγές στο ηλεκτρικό C40 οι οποίες όμως δεν… φαίνονται.

Advertisement
Advertisement

Με βάση τα όσα γνωρίζουμε έως τώρα οι ανανεώσεις των μοντέλων είτε είναι περιορισμένης κλίμακας και αφορούν χρώματα αμαξώματος, σχεδιαστικές λεπτομέρειες, ζάντες και επενδύσεις στο εσωτερικό είτε είναι λίγο πιο εκτεταμένες. Με διαφοροποιήσεις στη μάσκα και τους προβολείς προκειμένου να εκσυγχρονιστεί η όλη εικόνα.

Στους κινητήρες των συμβατικών αυτοκινήτων συνήθως προστίθεται ή αφαιρείται κάποιο σύνολο και φυσικά δεν γίνεται καν συζήτηση για διαφοροποιήσεις στη μετάδοση. Πέρα από αλλαγές στις ρυθμίσεις ή την κλιμάκωση κάποιου κιβωτίου της γκάμας.

Advertisement
Advertisement

Όπως δείχνουν όμως τα πράγματα η ηλεκτροκίνηση φέρνει νέα δεδομένα και στα facelift. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η νέα έκδοση του Volvo C40 Recharge με τον έναν κινητήρα -φυσικά και η αντίστοιχη του XC40- που δεν είναι προσθιοκίνητη όπως αυτή που αντικαθιστά.

Είναι πισωκίνητη -η Volvo έχει και πάλι πισωκίνητο μοντέλο στη γκάμα της μετά από 1/4 του αιώνα- ενώ η αλλαγή αυτή συνδυάστηκε και με ένα νέο μοτέρ. Που έχει εξελιχθεί από την ίδια τη σουηδική εταιρεία, είναι μόνιμου μαγνήτη και ελέγχεται και από λογισμικό που σύμφωνα με τους μηχανικούς της είναι προσαρμοσμένο στην πίσω κίνηση.

Αλλαγές έχουν γίνει και στις μπαταρίες, που πλέον έχουν ελαφρώς μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα (κατά 5%) και φορτίζουν και πιο γρήγορα. Ειδικά η πιο μεγάλη των 82,0 kWh της έκδοσης Single Motor Extended Range (και της AWD με τα δύο μοτέρ) που δοκιμάσαμε μπορεί να φορτίσει μέχρι και με 205 kW. Στην πράξη και υπό ιδανικές συνθήκες η φόρτιση από το 10 στο 80% διαρκεί μόλις 29 λεπτά, κάτι που αναμφίβολα διευκολύνει τα μεγάλα ταξίδια.

Advertisement

Ακόμα περισσότερο τα διευκολύνει η αυξημένη αυτονομία, καθώς το κορυφαίο πισωκίνητο C40 Recharge μπορεί να καλύψει (κατά WLTP) θεωρητικά μέχρι και 580 χιλιόμετρα. Στην πράξη η αυτονομία του πλησιάζει, ειδικά μέσα στην πόλη όπου υπάρχει και συνεχής ανάκτηση ενέργειας, τα 500 χιλιόμετρα.

Advertisement

Έτσι με βάση και το μέσο όρο των χιλιομέτρων που διανύουν οι Έλληνες δύο, το πολύ τρεις φορτίσεις σε μηνιαία βάση θα είναι μάλλον αρκετές, ειδικά αν με την πάροδο του χρόνου ξεπεράσει κανείς και το λεγόμενο άγχος της αυτονομίας.

Γεγονός είναι πως το καινούργιο μοτέρ πέρα από πιο ελαφρύ (κατά 18 κιλά) είναι και πιο αποτελεσματικό στη διαχείριση ενέργειας σε σχέση με το προηγούμενο. Έτσι η μέση κατανάλωση ενέργειάς του στην καθημερινή χρήση και με λίγη προσοχή από την πλευρά του οδηγού μπορεί να κυμανθεί κοντά στις 18,0 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα. Τιμή σαφώς μικρότερη σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν και ιδιαίτερα καλή με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας των ηλεκτρικών C-SUV.

Κατά τα άλλα ο καινούργιος κινητήρας των 252 ίππων (στην έκδοση με την πιο μικρή μπαταρία των 69,0 kWh η απόδοσή του είναι 238 ίπποι) λειτουργεί όπως ακριβώς το περιμένει κανείς από ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Αθόρυβα, γραμμικά και με άμεση απόκριση στο παραμικρό πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, κάτι που φυσικά ίσχυε και για τον προκάτοχό του, οπότε μην περιμένετε και να υπάρχει κάποια αλλαγή αναφορικά με την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός.

Advertisement

Εκεί που διαπιστώνει κανείς διαφορά είναι στο δρόμο, καθώς το τιμόνι, που δε δέχεται πλέον καμία επιρροή από τη μετάδοση, είναι πιο άμεσο και πιο ακριβές. Αν συνυπολογίσει κανείς και τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης τότε θα διαπιστώσει κανείς πως συνολικά το C40 Recharge έχει γίνει πιο ενδιαφέρον και πιο συμμετοχικό.

Ειδικά σε διαδρομές με στροφές, όπου κατορθώνει να κρύβει αρκετά καλά και τα κιλά του, που φτάνουν σχεδόν τα 2.200. Από την άλλη η ανάρτηση δεν απορροφά πάντα όλες τις ανωμαλίες των δρόμων, ειδικά μέσα στην πόλη που είναι πολλές και διαδοχικές, με αποτέλεσμα ο συνολικά ιδιαίτερα πολιτισμένος χαρακτήρας του να χάνει κάποιους πόντους.

Από την άλλη εκτιμά κανείς ιδιαίτερα το εξαιρετικά ήσυχο εσωτερικό του, την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, τον πλήρη εξοπλισμό, τις ενσωματωμένες εφαρμογές της Google καθώς και τους χώρους που δεν διαφοροποιούνται σε σχέση με το προσθιοκίνητο που αντικατέστησε και είναι αρκούντως άνετοι με τα δεδομένα της κατηγορίας. Στο μέσο όρο της οποίας είναι το πορτμπαγκάζ των 413 λίτρων με το πρακτικό σχήμα, ενώ μπροστά υπάρχει και ένα frunk 31 λίτρων για τα καλώδια και όχι μόνο.

Με την αλλαγή των κινητήριων τροχών και με την υιοθέτηση ενός πιο σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα το Volvo C40 Recharge εναρμονίζεται πλήρως με τα τελευταία στάνταρ των EVs με ένα μοτέρ που θέλουν τους πίσω τροχούς ως κινητήριους.  Η συγκεκριμένη έκδοση, η Single Motor Extended Range, που ξεκινά πριν από την όποια κρατική επιδότηση από τις 58.094 ευρώ, χάρη στη μεγαλύτερη αυτονομία της αλλά και το επιπλέον κόστος των μόλις 1.984 ευρώ έχει σαφώς το προβάδισμα σε σχέση με την εισαγωγική των 238 ίππων με την μπαταρία των 69,0 kWh.

Tεχνικά χαρακτηριστικά – Volvo C40 Recharge Single Motor Extended Range
Κινητήρας: Ένας ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς: 252 PS
Ροπή: 420 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1ας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,4 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 19,3 kWh/ 100 km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.440×1.873×1.919 mm
Μεταξόνιο: 2.702 mm
Βάρος: 2.185 kg
Χώρος αποσκευών: 413 lt
Τιμή: Από 58.094 ευρώ