Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Δοκιμή: Skoda Octavia Grand Coupe RS 2.0 TSI 265 PS

Ελλάδα 23:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(57) "Δοκιμή: Skoda Octavia Grand Coupe RS 2.0 TSI 265 PS"
    

Δοκιμή: Skoda Octavia Grand Coupe RS 2.0 TSI 265 PS

ΝΕΑ

Skoda Octavia και RS. Ένας συνδυασμός ο οποίος μπορεί να φαντάζει παράταιρος αλλά έχει γίνει ιστορικός και ίσως αναγκαίος.

Advertisement
Advertisement

Ήταν το 1974 όταν ο λογότυπος «RS» («Rally Sport») εμφανίστηκε σε αυτοκίνητο της Skoda -σε αγωνιστικό όχημά της, φυσικά. Ήταν τα 180 RS και 200 RS τα οποία δημιουργήθηκαν για τη συμμετοχή της εταιρείας, κυρίως στο πρωτάθλημα ράλι της τότε Τσεχοσλοβακίας.

Οι άνθρωποι της Mladá Boleslav, δηλαδή εκεί που βρίσκεται η ιστορική έδρα της, δημιούργησαν ένα 180 RS (με κινητήρα 1.772 κ. εκ.) και δύο 200 RS (με κινητήρα 1.997 κ. εκ.) με τα οποία προσπάθησαν να επεκτείνουν την αγωνιστική δραστηριότητά τους, να αποκτήσουν μεγαλύτερη σχετική τεχνογνωσία και να αφήσουν να περάσει στην ιστορία το «τίμιο» 120 S Rallye.

Με τα δύο αυτά πειραματίστηκαν, δοκίμασαν λύσεις και απέκτησαν τη γνώση για το επόμενο «βήμα» τους. Έτσι, το 1975 η αγωνιστική ομάδα της Skoda παρουσίασε το 130 RS, ένα αυτοκίνητο που έμεινε θρυλικό για τις επιτυχίες του στις ειδικές διαδρομές, τόσο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι όσο και του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι.

Advertisement
Advertisement

Καθώς πρόσφατα ζήσαμε και εφέτος τις «ημέρες Ακρόπολις» θα πρέπει να επισημάνουμε τη μεγάλη εντύπωση που έκαναν στους θεατές που παρακολουθούσαν τον αγώνα στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και στις αρχές του 1980 οι οδηγοί και το αυτοκίνητο.

Σκηνές που -μεταξύ άλλων- έχει καταγράψει και μας έχει αφήσει ως παρακαταθήκη ο αείμνηστος Νίκος Γραμματικόπουλος με τον λυρισμό του, την παιδεία του και τον σεβασμό που είχε προς το «Ράλλυ Ακρόπολις», παραδίδοντάς μας ένα ντοκουμέντο, τόσο για το συγκεκριμένο αγωνιστικό όχημα όσο -κυρίως- για τον λεγόμενο «Εθνικό Αγώνα» μας.

Το ανανεωμένο Octavia Grand Coupé RS
Η Skoda συνέχισε την πορεία της στους αγώνες. Όταν τα επιχειρηματικά δεδομένα για την τσεχική εταιρεία άλλαξαν και εντάχθηκε στον Όμιλο Volkswagen, άλλαξε αντίστοιχα και η προοπτική της και η δημιουργία των μοντέλων της.

Advertisement

Έτσι, στις αρχές της δεκαετίας του 2000 το «RS» άρχισε να εμφανίζεται και στα μοντέλα παραγωγής της, προσδιορίζοντας τις πιο σπορτίφ εκδόσεις αυτών. Το Octavia δεν θα μπορούσε να λείψει από αυτή τη διαδικασία.

Η επιλογή του συγκεκραμένου μοντέλου έγινε για δύο λόγους. Αρχικά, για να εφαρμόζεται η γενικότερη φιλοσοφία «simply clever» που χαρακτηρίζει τη Skoda και κατά δεύτερον για να αποτελεί ένα καλό άλλοθι για τον οικογενειάρχη ο οποίος δεν θέλει απλώς ένα τυπικό όχημα για να εκπληρώνει τις ανάγκες μετακίνησής του.

Advertisement

Η τέταρτη γενιά του μοντέλου επανασχεδιάστηκε το 2024, συνεπώς το ίδιο έγινε και για το Octavia RS. Ακολουθώντας τα νέα δεδομένα, η ανανεωμένη εκδοχή του επωφελείται από τις αισθητικές αλλαγές στα φώτα εμπρός και πίσω.

Επίσης, από την αναδιαμόρφωση της μάσκας και των προφυλακτήρων και από την προσθήκη στο αμάξωμα στοιχείων μαύρου χρώματος, με σκοπό να τονιστεί περισσότερο η σπορτίφ εικόνα.

Τα LED φώτα ημέρας έχουν νέα γωνιώδη μορφή και κάνουν το πολυγωνικό περίγραμμα της γρίλιας να δείχνει ευρύτερο. Επίσης, το επανασχεδιασμένο Octavia Grand Coupé RS διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του προβολείς τεχνολογίας LED Matrix, εμπρός και πίσω.

Advertisement

Στο εσωτερικό του, η κύρια αλλαγή σε σχέση με πριν είναι η προσθήκη μεγαλύτερης έγχρωμης οθόνης αφής η οποία είναι 13,0 ιντσών. Πέραν αυτής, τα εμπρός καθίσματα είναι διαμορφωμένα με τρόπο που να παραπέμπουν σε τύπου μπάκετ και έχουν ενσωματωμένο το προσκέφαλο.

Η επένδυση τόσο των καθισμάτων (στο σύνολό τους) όσο και του εσωτερικού είναι από νέες ταπετσαρίες από ανακυκλωμένο ύφασμα και από συνθετικό δέρμα, ενώ το μαύρο χρώμα του διασπάται από τις κόκκινου χρώματος ραφές σε αυτά, στο τιμόνι και στο ταμπλό.

Το τελευταίο, είναι σχετικά λιτά σχεδιασμένο, με εγκάρσιες γραμμές και κυματοειδή διαμόρφωση στο κάτω μέρος του. Εκεί έχουν διαμορφωθεί προτεταμένη επιφάνεια η οποία έχει φυσικούς διακόπτες για τον εύκολο χειρισμό βασικών λειτουργιών και υπό αυτή οι δύο κεντρικοί αεραγωγοί.

Η βάση της κονσόλας είναι σχετικά βαθιά και ευρύχωρη και στο κέντρο της υπάρχουν οι διακόπτες για το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και οι δύο ποτηροθήκες, που καλύπτονται από συρόμενο σκέπασμα.

Το τιμόνι έχει σχετικά παχιά στεφάνη και είναι επίπεδο στο κάτω μέρος του. Στον πίνακα οργάνων υπάρχει έγχρωμη οθόνη 10,0 ιντσών, στην οποία ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιεί τις ενδείξεις που θέλει κάθε φορά.

Το αποτύπωμα RS
Κάτω από το καπό του οχήματος βρίσκεται ο δίλιτρος τετρακύλινδρος TSI κινητήρας του Ομίλου Volkswagen ο οποίος έχει την κωδική ονομασία «EA888». Αποδίδει 265 ίππους και μέγιστη ροπή 370 Nm, είναι υποτετράγωνος και έχει σχετικά χαμηλή σχέση συμπίεσης (9,6:1).

Το επτατάχυτο διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων του έχει «κοντή» κλιμάκωση στις τρεις πρώτες σχέσεις, ενώ οι τέσσερις τελευταίες είναι overdrive.

Επίσης, η τελική σχέση μετάδοσης είναι σχετικά «κοντή». Να σημειώσουμε ότι στο τιμόνι υπάρχουν μοχλοδιακόπτες μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να αλλάζει τις σχέσεις όποτε επιθυμεί.

Η εμπρός ανάρτηση του οχήματος αποτελείται από γόνατα MacPherson με (τριγωνικά) ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο. Πίσω, υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και αντιστρεπτική ράβδος.

Να σημειώσουμε ότι στο Grand Coupé RS (η ανάρτηση) είναι πιο σφιχτή σε ρύθμιση, το ύψος της είναι κατά 15 χλστμ. χαμηλότερο από αυτό των υπόλοιπων εκδόσεων του μοντέλου και έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ στα οποία ρυθμίζεται η σκληρότητά τους.

Η πιο σπορ ανάρτηση «DCC» («Dynamic Chassis Control») διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό τού επανασχεδιασμένου μοντέλου και η ρύθμιση των αμορτισέρ μεταβάλλεται αναλόγως της επιλογής στο σύστημα «Drive Mode» («Normal», «Comfort» και «Sport»).

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η εφαρμογή της ροπής σε αυτούς γίνεται μέσω του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος περιορισμένης ολίσθησης «VAQ» (Vorderachsquersperre).

Πρόκειται για έναν ηλεκτροϋδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος μεταξύ του εμπρός διαφορικού και του δεξιού ημιαξονίου.

Όταν η ηλεκτρονική μονάδα που ελέγχει το σύστημα διαπιστώσει ότι κάποιος από τους τροχούς τείνει να χάσει την πρόσφυσή του, ρυθμίζει ανάλογα τη ροπή τόσο προς αυτόν όσο και στον άλλο ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η πορεία του οχήματος.

Επίσης, σε μια κλειστή στροφή, όταν ο οδηγός επιμείνει και πιέζει το δεξί πεντάλ θα διαπιστώσει ότι το αυτοκίνητο στρέφεται προς το εσωτερικό αυτής, επιτρέποντάς του να διατηρήσει την ταχύτητα με την οποία κινείται εκείνη τη στιγμή ή και να επιταχύνει περισσότερο, εφόσον το επιθυμεί.

Σε αυτή την περίπτωση ο υπολογιστής που ελέγχει τη λειτουργία του συστήματος «VAQ» στέλνει περισσότερη ροπή στον τροχό που βρίσκεται στο εξωτερικό της στροφής κάθε φορά. Σύμφωνα με τη Skoda, το σύστημα μπορεί να διαχειριστεί ροπή έως 1.600 Nm.

Πρακτικότητα και σβέλτος ρυθμός
Η ιδιαιτερότητα του αμαξώματος του Octavia Grand Coupé το κάνει να είναι μοναδικό στην κατηγορία του. Πρόκειται για ένα liftback (δηλαδή, πεντάθυρο) με εμφάνιση sedan.

Αυτό είναι ένα διαχρονικό στοιχείο του Octavia και δείχνει την πρόθεση των ανθρώπων της Skoda να διαφοροποιούνται με τρόπο που να συμβάλλει στην πρακτικότητα για τους επιβάτες, συγκριτικά με τους ανταγωνιστές τους.

Το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο και μπορεί να φορτωθεί με πολλές αποσκευές, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να αυξηθεί η χωρητικότητά του όταν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.

Η θέση οδήγησης είναι καλή και ο οδηγός θα βολευτεί σε αυτή άμεσα. Η περιμετρική ορατότητα είναι καλή και τον συνδράμουν και οι αισθητήρες και η κάμερα οπισθοπορείας όταν το όχημα πλησιάζει σε αντικείμενο,

Ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων είναι εύκολος. Οι ενδείξεις στην κεντρική οθόνη είναι ευδιάκριτες και ο οδηγός δεν κάνει πολλές κινήσεις για να επιλέξει αυτό που θέλει να ενεργοποιήσει -ή να απενεργοποιήσει, αντίστοιχα.

Επιπλέον, οι διακόπτες που υπάρχουν στο τιμόνι τού επιτρέπουν να μεταβάλλει τις ενδείξεις και στον πίνακα οργάνων με εύκολο τρόπο.

Στον δρόμο, το Octavia Grand Coupé RS δίνει την αίσθηση ενός από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει. Κάποιος, μπορεί αρχικά να θεωρήσει ότι πρόκειται για ένα σπορ όχημα ή ακόμα και ένα GTi. Όμως, να διευκρινίσουμε ότι δεν είναι κάτι τέτοιο επειδή δεν δημιουργήθηκε για να είναι έτσι.

Το επανασχεδιασμένο Skoda είναι ευκολοδήγητο εντός πόλης και θα ικανοποιήσει όλες τις μεταφορικές ανάγκες της καθημερινότητας μιας οικογένειας. Το σχετικά μεγάλο μήκος του δεν είναι πρόβλημα (εντός πόλης), καθώς ο κύκλος στροφής του είναι 10,4 μέτρα.

Στο ταξίδι, η ανάρτησή του αποδεικνύεται αρκετά άνετη και το επίπεδο θορύβου παραμένει σχετικά χαμηλό. Ωστόσο, πρέπει να σημειώσουμε ότι η ικανότητα απορρόφησης των ταλαντώσεων από αυτή δεν είναι πάντα καλή όταν το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα, εντός πόλης. Η σφιχτή ρύθμισή της δεν επιτρέπει να είναι το ίδιο αποτελεσματική πάντα.

Όταν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί με σβέλτο ρυθμό, τότε το Octavia Grand Coupé RS δείχνει τις δυνατότητες που «κρύβονται» στον προσδιορισμό της έκδοσής του (σημ.: «RS»). Ιδίως όταν ενεργοποιήσει το πρόγραμμα «Sport» θα διαπιστώσει ότι έπραξε καλά που επέλεξε να το αποκτήσει.

Το αυτοκίνητο διατηρεί εύκολα τον ρυθμό, τόσο χάρη στον κινητήρα του όσο και στη σιγουριά που δίνει η ανάρτηση στις στροφές. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και το σύστημα «VAQ» επιτρέπει στον οδηγό να το χρησιμοποιεί προς όφελός του, αυξάνοντας την σιγουριά του και την ταχύτητα.

Πραγματικά, με το Octavia Grand Coupé RS μπορείς να διατηρήσεις εύκολα και απροβλημάτιστα έναν σχετικά υψηλό ρυθμό, εφόσον αυτός είναι ο στόχος σου.

Σε κάθε περίπτωση η εναλλαγή στον οδηγικό χαρακτήρα του οχήματος (οικογενειακό, σπορτίφ) είναι άμεση και γίνεται με απόλυτα φυσιολογικό τρόπο και όχι με «διπλό χαρακτήρα», δηλαδή κάτι που μοιάζει σαν να είναι αταίριαστο.

Το πλαίσιο είναι πολύ καλό σε κάθε περίπτωση, δηλαδή θα ανταπεξέλθει ικανοποιητικότατα σε κάθε ρυθμό κίνησης. Μάλιστα, μέσω του συστήματος «Drive Mode», μεταβάλλεται σχετικά και η σκληρότητα των αμορτισέρ, κάτι που συμβάλλει είτε στην άνεση είτε στη σβέλτη οδήγηση, αναλόγως.

Το νέο Skoda Octavia Grand Coupe RS είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο σε κάθε τομέα και ξεχωρίζει με τον τρόπο του. Με αυτά που προσφέρει μοιάζει να μην έχει άμεσο αντίπαλο στην κατηγορία του και αυτό το καθιστά συγκεκριμένη επιλογή.

Είναι πρακτικό, καλοκατασκευασμένο, με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού και με ένα πολύ ισχυρό χαρακτηριστικό: Είναι ταυτόχρονα ένας πολύ καλός «σύμμαχος» για την κάλυψη των καθημερινών μεταφορικών αναγκών του οικογενειάρχη αλλά και για να τον συνδράμει όταν θέλει να χαρεί περισσότερο την οδήγηση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Skoda Octavia Grand Coupé RS 2.0 TSI 265 PS DSG7
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.984 cc
Μέγιστη ισχύς: 265 PS/5.250-6.500 rpm
Μέγιστη ροπή: 370 Nm/1.600-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,4 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,4/8,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 153 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.709/1.829/1.455 mm
Μεταξόνιο: 2.681 mm
Βάρος: 1.445 kg
Χώρος αποσκευών: 600-1.555 lt
Τιμή: Από 54.950 ευρώ