Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Δοκιμή: CUPRA Terramar 1.5 eTSI

Ελλάδα 17:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(37) "Δοκιμή: CUPRA Terramar 1.5 eTSI"
    

Δοκιμή: CUPRA Terramar 1.5 eTSI

ΝΕΑ

Η ανάπτυξη της CUPRA οφείλεται σε μοντέλα όπως το καινούργιο Terramar αλλά και στην πλατφόρμα MQB Evo του Ομίλου Volkswagen.

Advertisement
Advertisement

Autódromo de Sitges-Terramar. Μια πίστα, μια ιστορία, ένα εμβληματικό μέρος για τους Ευρωπαίους φίλους των αγώνων ταχύτητας. Ένα μέρος όπου πριν από 122 χρόνια -το 1923- εγκαινιάστηκε με σκοπό να προωθήσει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, στην Ισπανία (αλλά και στη Γηραιά Ήπειρο, γενικότερα).

Η πίστα έμεινε γνωστή στην ιστορία ως αυτή που οι εργασίες για την ολοκλήρωσή της -με την αρχική χάραξή της- διήρκεσαν 300 ημέρες, χρόνος πολύ σύντομος για τα δεδομένα της τότε εποχής.

Η δημιουργία της Terramar, όπως ονομάστηκε χαρακτηριστικά, εντασσόταν στο ευρύτερο σχέδιο ανάπτυξης της παραθαλάσσιας πόλης Σίτζες, η οποία βρίσκεται περίπου 45 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Βαρκελώνης.

Advertisement
Advertisement

Η ονομασία της περιείχε τα δύο βασικά στοιχεία της περιοχής, τη θάλασσα και τον χαρακτηριστικό ορεινό όγκο Μονσεράτ ο οποίος είναι θρησκευτικό και τουριστικό αξιοθέατο.

Όμως, η πίστα δεν έμελλε να ευημερήσει. Τα προβλήματα που υπήρξαν ήδη από τον πρώτο αγώνα που διεξήχθη σε αυτή, η εξέλιξη των τότε μονοθεσίων με τα οποία οι οδηγοί συμμετείχαν στα τότε Grand Prix, η δημιουργία νέων σιρκουί σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις και η πολιτική κατάσταση στην Ισπανία, σήμαναν το άδοξο τέλος της σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Σκέψη και πράξη από την CUPRA
Τη συγκεκριμένη ονομασία επέλεξαν τα στελέχη της CUPRA για το νέο SUV μοντέλο της, το Terramar. Με δεδομένο ότι η εταιρεία, όπως και η Seat, επιλέγει ονόματα από ισπανικά μέρη ή τοπόσημα για τα αυτοκίνητά της, ήταν σίγουρο ότι αυτό θα γινόταν και στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Advertisement

Το καινούργιο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα «MQB Evo» του Ομίλου Volkswagen. Θυμίζουμε ότι αυτή έχει χρησιμοποιηθεί και στο (CUPRA) Formentor. Το Terramar είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, συγκριτικά.

Το μήκος του είναι κατά 68 χλστμ. πιο μακρύ, το πλάτος του κατά 24 χλστμ. ευρύτερο και το ύψος του αυξημένο κατά 64 χλστμ., αντίστοιχα. Ωστόσο, το μεταξόνιο μεταξύ των δύο οχημάτων της CUPRA είναι σχεδόν ταυτόσημο, με αυτό του νέου SUV να είναι μόλις δύο χιλιοστά πιο μακρύ (φτάνει τα 2.681 χλστμ.).

Advertisement

Με αυτόν τον τρόπο τα στελέχη της ισπανικής εταιρείας επιδιώκουν να προσφέρουν στους πελάτες τους ακόμα ένα όχημα το οποίο να φέρει τις κατασκευαστικές αξίες και τον χαρακτήρα της ισπανικής εταιρείας, αλλά και να επεκτείνουν την γκάμα της.

Άλλωστε, στα σχεδόν επτά χρόνια που υπάρχει στην Αυτοκινητοβιομηχανία (από το φθινόπωρο του 2018 που ανακοινώθηκε επίσημα η ίδρυσή της) έχει καταφέρει να διακριθεί και να σημειώνει ανοδική εμπορική πορεία.

Ωστόσο, για να καταφέρει να διατηρεί την επιτυχία της χρειάζεται νέα μοντέλα που να προσελκύουν περισσότερους αγοραστές οι οποίοι θα βρουν σε αυτά ό,τι χρειάζονται για τις μεταφορικές ανάγκες τους, όπως και τα επίκτητα στοιχεία που αναζητούν στο καινούργιο αυτοκίνητό τους.

Advertisement

Αν κάποιος έχει παρατηρήσει ήδη ότι η διαφορά στο μεταξόνιο του Terramar είναι απειροελάχιστη, ίσως αναρωτηθεί για ποιον λόγο να το προτιμήσει έναντι του μικρότερου Formentor.

Ένας λόγος για να το πράξει είναι το πορτμπαγκάζ που έχει, το οποίο είναι κατά τουλάχιστον 90 λίτρα μεγαλύτερο, συγκριτικά. Να σημειώσουμε ότι το πίσω κάθισμα σύρεται εμπρός-πίσω σε μια απόσταση έως 150 χλστμ., κάτι που αυξάνει τη χωρητικότητά του.

Σύμφωνα με την CUPRA, η ελάχιστη τιμή του είναι 540 λίτρα και αυξάνεται στα 642 λίτρα με τα δύο επιμέρους πίσω καθίσματα (αναλογία 60:40) συρμένα προς τα εμπρός. Επιπλέον, η πλάτη τους διπλώνει (επίσης σε αναλογία 60:40) για να μπορεί ο οδηγός να μεταφέρει περισσότερες ή επιμήκεις αποσκευές.

Ακόμα ένας λόγος είναι το επίπεδο εξοπλισμού που διαθέτει το Terramar, αλλά και οι διαθέσιμες εκδόσεις κινητήρα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, κάτω από το καπό του βρισκόταν ο εξηλεκτρισμένος 1.5 eTSI των 150 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας είναι ο τεχνολογικά αναβαθμισμένος του Ομίλου ο οποίος συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα. Είναι υποτετράγωνος και λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο «Miller».

Θυμίζουμε ότι διαθέτει και το σύστημα απενεργοποίησης των δύο μεσαίων κυλίνδρων του («ACT Plus») το οποίο διακόπτει την παροχή καυσίμου σε αυτούς όταν ο οδηγός δεν πατά έντονα το δεξί πεντάλ.

Επίσης, διαθέτει και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Η μπαταρία του συστήματος είναι 48 Volt και τύπου ιόντων λιθίου.

Το Terramar με αυτόν το κινητήρα διατίθεται στη χώρα μας σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις με τη δεύτερη, η οποία ονομάζεται «Ultra», να είναι η πλουσιότερη εξ αυτών.

Συγκριτικά, τα επιπλέον στοιχεία που αυτή διαθέτει είναι τα θερμαινόμενα σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ, προβολείς Matrix LED Ultra με δυναμική λειτουργία και αυτόματη ρύθμισή τους κατά την οδήγηση, ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, καθώς και καλύτερης ποιότητας επένδυση στο εσωτερικό.

Η παράθεση του περισσότερου εξοπλισμού που διαθέτει το αυτοκίνητο στη συγκεκριμένη έκδοση δεν μπορεί να δώσει την αίσθηση που έχουν οι επιβάτες του από την ύπαρξή του και από το γεγονός ότι τον βιώνουν κατά τη μετακίνησή τους.

Αυτό που εννοούμε είναι ότι καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό του οχήματος ότι είναι ποιοτικά κατασκευασμένο για τα δεδομένα της κατηγορίας και ότι παρέχει ασφάλεια αλλά και την άνεση που απορρέει από την ύπαρξη σύγχρονης τεχνολογίας και συστημάτων.

Σε ό,τι αφορά στην άνεση από την ανάρτηση, αυτή είναι καλή δεδομένου ότι η ρύθμισή της είναι σχετικά σφιχτή για να ταιριάζει και με τον γενικότερο χαρακτήρα του Terramar.

Προφανώς, αυτό είναι ένα οικογενειακό SUV. Ωστόσο, ως δημιούργημα της CUPRA προτάσσει και ένα σπορτίφ στοιχείο, τόσο σχεδιαστικά και εμφανισιακά όσο και αναφορικά με την οδική συμπεριφορά του.

Η τελευταία είναι καλή και ο οδηγός δύναται να κινηθεί και με πιο σβέλτο ρυθμό όταν το επιθυμεί. Θα βολευτεί εύκολα στο κάθισμά του με την καλή πλευρική στήριξη και έχει εμπρός του την έγχρωμη οθόνη 10,25 ιντσών στον πίνακα οργάνων στην οποία οι ενδείξεις είναι ευκρινείς και ευανάγνωστες.

Το τιμόνι έχει σχετικά παχιά στεφάνη και σπορ εμφάνιση. Διαθέτει δερμάτινη επένδυση, στρογγυλούς διακόπτες για την εκκίνηση του κίνητρα και την επιλογή του προγράμματος λειτουργίας στο σύστημα «Drive Mode» και ραφές στο χρώμα του χαλκού, οι οποίες κάνουν αντίθεση με το μαύρο χρώμα που κυριαρχεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, γενικά.

Να επισημάνουμε ότι τόσο στο τιμόνι όσο και στο ταμπλό, στην κονσόλα και στο εσωτερικό των θυρών υπάρχουν στοιχεία από τον ίδιο χρωματισμό τα οποία δίνουν έναν ιδιαίτερο αέρα και στυλ.

Η κεντρική οθόνη αφής είναι 12,9 ιντσών και στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό. Το σύστημα πολυμέσων είναι εύκολο στον χειρισμό του και τα εικονίδια και οι  ενδείξεις του ευδιάκριτα.

Η κεντρική κονσόλα είναι τοποθετημένη σχετικά ψηλά και διαχωρίζει σαφώς τον χώρο του οδηγού από του συνοδηγού. Η διαμόρφωσή της έχει γίνει με τρόπο που να ταιριάζει με το γενικότερο στυλ του αυτοκινήτου, αλλά και να ικανοποιεί την ανάγκη να είναι πρακτική για τους επιβάτες.

Για παράδειγμα, προς το εμπρός μέρος της υπάρχει επικλινής επιφάνεια με δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης smartphone και στο κέντρο της οι δύο ποτηροθήκες.

Η ορατότητα προς τα πίσω είναι σχετικά περιορισμένη λόγω διαμόρφωσης της οροφής και της πλευρικής κολώνας (σημ.: ορατότητα λοξώς πίσω δεξιά).

Επιλογικά, τι είναι το Terramar; Ένα οικογενειακό SUV με έντονο χαρακτήρα είναι η ολοκληρωμένη απάντηση.

Αναλύοντάς τη, θα πούμε ότι ο κινητήρας του θα έχει αυξημένη κατανάλωση εάν τον πιέζεις, όμως εάν εκμεταλλεύεσαι τη ροπή του, την ήπια υβριδική διάταξή του και το σύστημα «ACT Plus» τότε αυτή είναι σε λογικό επίπεδο για τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 8,5 λίτρα/100 χλμ.

Στη συγκεκριμένη έκδοση η οδική συμπεριφορά του είναι καλή αλλά όχι σπορτίφ (περισσότερο σπορτίφ αίσθηση σου δίνει η αισθητική του). Εντούτοις, είναι το καλύτερο σε αυτόν τον τομέα από τα αντίστοιχα μοντέλα της Volkswagen ή της Skoda. Όπως και να ‘χει, είναι ένα CUPRA.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Cupra Terramar 1.5 eTSI 150 PS, DSG7 «Ultra»
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.498 cc
Μέγιστη ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 250 Nm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,3 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,1 /8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 139 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.519/1.863/1.584 mm
Μεταξόνιο: 2.681 mm
Βάρος: 1.563 kg
Χώρος αποσκευών: 540- lt
Τιμή: Από 39.990 ευρώ (1.5 eTSI 150 PS DSG)