Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW M235i xDrive Gran Coupe

Ελλάδα 23:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BMW M235i xDrive Gran Coupe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με 300 ίππους, τετρακίνηση και νέο 7άρι διπλόδισκο κιβώτιο, η M235i xDrive Gran Coupé προσπαθεί να αποδείξει πως είναι κάτι παραπάνω από ένα «κουπέ με τέσσερις πόρτες».

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, πίσω από τα νούμερα και τις τεχνολογίες, το ερώτημα είναι αν καταφέρνει να προσφέρει κάτι περισσότερο από ωμή ταχύτητα, αν καταφέρνει να προσφέρει τον χαρακτήρα που περιμένεις από μία M Performance. Πάμε να δώσουμε την απάντηση…

Δεν χρειάζεται να είσαι μάντης για να υποθέσεις ότι η Σειρά 2 τοποθετείται ανάμεσα στη Σειρά 1 και 3. Και πέρα από την κουπέ, υπάρχει και η μακρύτερη και πιο ντελικάτη Gran Coupe, η οποία συνδυάζει στοιχεία τόσο από το hatch όσο και από την «τριάρα». Μία απ’ όλα δηλαδή.

Όπως και στην περίπτωση της Σειράς 1, το βασικό καλούπι έχει διατηρηθεί αλλά στο νέο μοντέλο υπάρχουν νέα LED φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρες, καθώς και -προαιρετικά- φωτιζόμενη γρίλια με μαύρη γυαλιστερή οροφή. Οι διαθέσιμες αποχρώσεις περιλαμβάνουν και επιλογές BMW Individual, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και πακέτο εξωτερικών λεπτομερειών M Performance.

Advertisement
Advertisement

Η γενική σιλουέτα παραμένει τετράθυρη κουπέ, όμως οι αναλογίες και η στάση του αμαξώματος παραπέμπουν περισσότερο σε προσθιοκίνητο hatch. Οι ζάντες είναι 18 ιντσών, με δυνατότητα αναβάθμισης σε M ζάντες 19 ιντσών, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Με τις διπλές μπούκες, πίσω. Κουκλί.

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί το κυρτό πάνελ (Curved Display), με 10,25 ιντσών πίνακα οργάνων και 10,7 ιντσών κεντρική οθόνη αφής. Το infotainment βασίζεται στο Operating System 9, υποστηρίζει φωνητικές εντολές και διαθέτει ενσωματωμένες εφαρμογές μέσω «app store».

Οι φυσικοί διακόπτες έχουν περιοριστεί σημαντικά – ακόμη και για τη ρύθμιση του ανεμιστήρα πρέπει να χρησιμοποιήσεις την οθόνη. Σπαστικό.

Advertisement

Η ποιότητα των υλικών είναι προσεγμένη, αλλά σε μερικά σημεία υπάρχουν σκληρά πλαστικά. Τα προαιρετικά M καθίσματα έχουν σταθερά προσκέφαλα και τα σχετικά λογότυπα, είναι σκληρά αλλά προσφέρουν πολύ καλή στήριξη.

Οι πίσω επιβάτες θα χρειαστεί να είναι κάτω από 1,80 μ. για να καθίσουν άνετα, ειδικά όσον αφορά τον χώρο για τα κεφάλια τους λόγω του κουπέ σχήματος. Ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων είναι καλός για την κατηγορία, αλλά το μικρό άνοιγμα της πίσω πόρτας περιορίζει τη χρηστικότητα. Τι να κάνουμε.

Advertisement

Και πάμε στο ψητό. Η M235i xDrive είναι η κορυφαία έκδοση της σειράς 2 Gran Coupé, βασίζεται στην πλατφόρμα UKL2 και έχει πολλά κοινά με την Σειρά 1 και την MINI JCW. Η διάταξη με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα και η αλά Haldex τετρακίνηση ψυλλιάζουν εξαρχής πως δεν πρόκειται για μία κλασική BMW με πίσω κίνηση.

Με βάρος στα 1.650 κιλά και με «μπροστόβαρη» κατανομή, είναι φανερό ότι αυτή η M βρίσκεται στη βάση της γκάμας, αφού η γερμανική εταιρία έχει διαχωρίσει τα «βαριά» M από τα M Performance.

Έτσι, κάτω από το νέο καπό συνεχίζει ο δίλιτρος turbo τετρακύλινδρος, χωρίς υβριδική υποβοήθηση. Στη νέα του εκδοχή αποδίδει 300 ίππους (έναντι 306 προηγουμένως) και 400 Nm ροπής, δηλαδή 50 Nm λιγότερα.

Advertisement

Διατηρεί, όμως, προηγμένα μηχανικά τρικ, όπως διπλό σύστημα ψεκασμού (άμεσος + στον αυλό), μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων (Valvetronic + Double VANOS). Παρά την ελαφριά μείωση στην ισχύ, οι επιδόσεις παραμένουν ίδιες: 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα.

Το προηγούμενο 8άρι αυτόματο με μετατροπέα ροπής έχει αντικατασταθεί από νέο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Στις σβέλτες αλλαγές ανταποκρίνεται ταχύτερα και αποδοτικότερα, ενώ ενσωματώνει και τη λειτουργία M Sport Boost. Κρατώντας πατημένο το αριστερό paddle, η M235 μπουστάρει στο μάξιμουμ για 10 δευτερόλεπτα.

Ωστόσο, το κιβώτιο στην καθημερινότητα δεν είναι πάντα απόλυτα ομαλό: στις χαμηλές ταχύτητες ή κατά την εκκίνηση από στάση, παρουσιάζει μία μικρή στέρηση ή στο σπορ πρόγραμμα ένα μικρό τίναγμα – κάτι που δεν παρατηρείται στα αυτόματα με μετατροπέα ροπής.

Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση και είναι η απλή, χωρίς τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Έτσι, τα οδηγικά προφίλ αφορούν κυρίως στο διάλογο του κινητήρα με την μετάδοση με τη νορμάλ, τη σπορ ή τη manual αλλαγή (εδώ την κρατά μέχρι και τον «κόφτη») των σχέσεων.

Ενώ η M235 στρίβει όπως έρχεται στις φιδίσιες διαδρομές, στο κακό οδόστρωμα οι αντιδράσεις της ανάρτησης είναι πιο «ρηχές» από ότι θα περίμενες. Οι τροχοί και τα ελαστικά (στο μοντέλο της δοκιμής μας οι 19άρες ζάντες φορούν λάστιχα 235/40) προσφέρουν υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, όμως το τίμημα είναι η μειωμένη άνεση στην καθημερινή χρήση. Τουλάχιστον, για τους ελληνικούς δρόμους.

Στην πράξη, το αυτοκίνητο είναι γρήγορο και σπορ. Η απόδοση του κινητήρα είναι γραμμική, χωρίς ξεσπάσματα, και συνοδεύεται από μια σχετικά διακριτική ηχητική ταυτότητα. Η εξαγωγή έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει μια πιο «γεμάτη» ακουστική εμπειρία, ωστόσο το τεχνητό της ηχόχρωμα που ενισχύεται και από τα ηχεία δεν συγκινεί ιδιαίτερα. Ειδικότερα όταν απενεργοποιήσεις το IconicSounds, πάνε τα σκασίματα, πάνε τα γουργουρητά. Ξενέρα.

Ο ηλεκτρονικός έλεγχος πρόσφυσης ARB, που γνωρίσαμε στο ηλεκτρικό i3, παρεμβαίνει διακριτικά και βελτιώνει την απόκριση σε ολισθηρές συνθήκες. Το σύστημα τετρακίνησης xDrive κατανέμει τη ροπή με προτεραιότητα στον εμπρός άξονα, ενώ στον εμπρός τροχό υπάρχει και μηχανικό μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen.

Στις στροφές γίνεται αισθητό το «τράβηγμα» του μπροστινού άξονα, κάτι που υπενθυμίζει την προσθιοκίνητη βάση του μοντέλου. Το γρανιτένιο πλαίσιο ανταποκρίνεται με το παραπάνω στις προσδοκίες του οδηγού, αλλά χωρίς την αμεσότητα ή την ελαφριά τάση υπερστροφής που στις πισωκίνητες (κατά βάση) Μ σε κάνουν να το απολαμβάνεις περισσότερο.

Θα έλεγα ότι η M235i είναι περισσότερο συνεκτική και ζυγισμένη παρά διασκεδαστική. Το τιμόνι – με την πιο γρήγορη κρεμαγέρα (15,3:1 από 14:1) – είναι κάτι παραπάνω από ακριβές σε πληροφόρηση. Τα φρένα M Sport περιλαμβάνουν τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός με δίσκους 386 χιλιοστών. Είναι δυνατά, με πολύ καλή αίσθηση του πεντάλ και αντέχουν στα δύσκολα, με το παραπάνω.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, επαγωγική φόρτιση κινητού, καθώς και πληθώρα οδηγικών βοηθημάτων. Στάνταρ είναι η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση τυφλού σημείου και σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης. Προαιρετικά, προσφέρεται το πακέτο Innovation με το Head-Up Display ή τη φωτιζόμενη μάσκα, το ημιαυτόνομο Driving Assistant Professional και πολλά άλλα.

Η τιμή εκκίνησης στην χώρα μας ξεπερνά τις 60.000 ευρώ, ενώ με βασικό εξοπλισμό και λίγα πακέτα, φτάνει πολύ κοντά στις 70.000 ευρώ. Σε αυτά τα χρήματα, υπάρχουν εναλλακτικές εντός BMW -όπως η M240i Coupé με πίσω κίνηση και εξακύλινδρο– ή την ανταγωνιστική, επίσης τετρακίνητη Mercedes-AMG CLA 35 – γιατί όχι ακόμη και hatches, όπως τα Audi S3 ή Mercedes-AMG A 35.

Συνολικά, η M235i xDrive Gran Coupé είναι ένα γρήγορο, τεχνολογικά προηγμένο και ποιοτικά κατασκευασμένο τετράθυρο κουπέ που προσπαθεί να επιδόσεις με καθημερινή πρακτικότητα. Έχει 300 άλογα, τετρακίνηση και σφιχτό set-up, αλλά δεν είναι αυτό που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο που θέλει να δηλώνει «M». Η τελική αίσθηση; Μια πραγματικά γρήγορη BMW που κάνει σχεδόν τα πάντα καλά, αλλά που της λείπει εκείνος ο σπορ χαρακτήρας που βγάζει περισσότερη ψυχή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: BMW M235i xDrive Gran Coupé
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, τούρμπο, 1.998 cc
Ισχύς: 300 PS / 5.750-6.500 rpm
Ροπή: 400 Nm / 2.000-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς (xDrive)
Κιβώτιο: Αυτόματο Steptronic 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4,9 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h (ηλεκτρονικά περιοριζόμενη)
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 7,6 lt/100 km / 11 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 172 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.546 / 1.800 / 1.445 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Βάρος: 1.650 kg
Χώρος αποσκευών: 430 λίτρα
Τιμή: Από 60.200 ευρώ