Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Δεν υπάρχουν πια αγώνες αντοχής!

  • Panos Seitanidis

Η γενιά μας μεγάλωσε με το μύθο του Migle Milia, του Μαν και των ηρώων που τερμάτιζαν στους εξαντλητικούς αγώνες μετά από επικές μάχες με τα ανθρώπινα όρια και τα όρια της μηχανής.

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Παρακολουθώντας δια ζώσης τον διάσημο 24ωρο αγώνα αντοχής Rolex 24 at Daytona, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, συνειδητοποίησα με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο ότι πλέον δεν υπάρχουν αγώνες αντοχής. Παρακολούθησα έναν κανονικό αγώνα στο όριο, ένα 24ωρο σπριντ! Δεν έχει περάσει τόσο πολύ από τον προηγούμενο αγώνα αντοχής που είδα από κοντά, τότε ήταν Μάιος του 2013 στις 24 Ώρες του Νίρμπουργκρινγκ. Με τον κακότυχο Schumacher επίτιμο καλεσμένο του ADAC να τον επευφημούν 300 χιλιάδες Γερμανοί όταν έκανε βόλτα τη Mercedes F1 W02 στο παλιό Νόρσλάιφ. Τη νύχτα υπό βροχή μέσα στο δάσος – μιλάμε για την κόλαση του Δάντη – ναι ήταν αγώνας επιβίωσης, αγώνας αντοχής. Τρία χρόνια μετά, καμία σχέση στη Daytona, βέβαια στις 24 Ώρες του Νίρμπουργκρινγκ δεν έτρεχαν τα σούπερ εξελιγμένα υβριδικά σπορ πρωτότυπα. Είχε όμως τους κορυφαίους της κατηγορίας GT Lemans (Ferrari, Ford, Chevrolet, BMW) όπως και στη Daytona.

Στον διάσημο 24ώρο αγώνα αντοχής του Daytona Beach που πλέον αριθμεί 50 χρόνια ζωής βρεθήκαμε καλεσμένοι της Continental, η οποία δικαίως ήθελε/θέλει να προβάλλει την τεχνολογία των ελαστικών και την αντοχή τους σε πολύωρη οριακή καταπόνηση.

daytona-takis640

Η πρόοδος στην τεχνολογία των ελαστικών αλλά και η πρόοδος στα ηλεκτρονικά και στα υλικά κατέστησε δυνατή αυτή την τρομερή ανατροπή. Μετά από 24 ώρες αγώνα, 736 γύρους ή 4000km αν προτιμάτε η διαφορά που χώριζε τους δυο πρώτους ήταν 26 δευτερόλεπτα! Πριν λίγα χρόνια μετριόταν σε γύρους. Μάλιστα ο νικητής είχε μ.ω.τ 180km/h αυτό παραπέμπει σε ρυθμό F1, και όχι σε αγώνα αντοχής. Προς επίρρωση όλων αυτών ήρθε η επική μάχη των Corvette ρόδα – ρόδα για τη νίκη στην κατηγορία GT Lemans. Οι Gavin και Garcia βρέθηκαν το τελευταίο ημίωρο να μονομαχούν στα χιλιοστά του δευτερολέπτου κάνοντας 200 χιλιάδες Αμερικανούς (σ.σ: 35.000 τροχόσπιτα είχαν κατασκηνώσει στο εσωτερικό της πίστας) να παραληρούν. Βλέπετε η επιστροφή μετά από πολλά χρόνια σε αγώνες, των Ford GT40 και η ιστορική αναμέτρηση Ford – Chevrolet αποτέλεσε τεράστιο θέμα για τα αυτοκινητικά δεδομένα των ΗΠΑ. Στο φινάλε χρειάστηκε photo finish για να βγει νικητής η τελική διαφορά ανάμεσά τους ήταν στα 34 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Σίγουρα οι Wolff (Mercedes), Arrivabene (Ferrari), Horner (Red Bull) έχουν να μάθουν από τον David Fagan της Corvette: “free to race, just bring them home”. Είστε ελεύθεροι ν’ αγωνιστείτε, απλά τερματίστε…

daytona-takis-u640

Η αντοχή του αυτοκινήτου που μετά από σχεδόν 24 ώρες αγώνα πιέζεται στο όριο χωρίς να χρειάζεται προφύλαξη προκαλεί θαυμασμό. Οι δίσκοι των φρένων, τα τακάκια, το κιβώτιο, οι αναρτήσεις όλα τόσο ανθεκτικά που μετά από 24 ώρες πίεσης απέδιδαν το ίδιο καλά. Προφανώς όλη αυτή η τεχνολογία θα περάσει αύριο και στα αυτοκίνητα παραγωγής εις όφελος του καταναλωτή. Όπως τα ελαστικά δεν μπορείς να μην θαυμάσεις την αντοχή των Continental που μετά από 3 ώρες ή 500km με ανομοιόμορφη πίεση στο οβάλ έβγαιναν από τα αυτοκίνητα χωρίς να φέρουν εμφανείς θερμικές παραμορφώσεις στο πέλμα τους. Δεν είναι τυχαίο πως τα ελαστικά παραγωγής του Γερμανού κατασκευαστή επανέρχονται εύκολα αφού γλιστρήσει το αυτοκίνητο, αποσβένοντας την στρέβλωση των πλαϊνών. Όπως δεν είναι τυχαίο που οι Γερμανοί αγωνίζονται στην άλλη όχθη του Ατλαντικού για να δείξουν την τεχνογνωσία τους στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου. Θαυμασμό προκαλεί και η προσπάθεια των ανθρώπων. Κάθε ομάδα έχει πλέον δυο βάρδιες βασικών μελών και 4 οδηγούς. Οι δυο ξεκινάνε, και φεύγουν μετά τις πρώτες ώρες, αναλαμβάνουν οι άλλοι δυο τη νύχτα και οι πρώτοι επιστρέφουν το ξημέρωμα για να δώσουν ξανά τα ηνία λίγο πριν τον τερματισμό. Έτσι ξεκουράζονται όλοι και αποδίδουν το μέγιστο όταν χρειαστεί. Κλείνοντας θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στην επένδυση των 400 εκ. δολαρίων που έγινε στην πίστα της Daytona από ιδιώτες και ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2016. Το νοσοκομείο της Φλόριντα, η εταιρεία πετρελαιοειδών Synoco, η Weather Tech και η Toyota ανέλαβαν από μια κερκίδα η οποία τώρα είναι στα χρώματά τους. Αποτέλεσμα το “καλύτερο γήπεδο του κόσμου” όπως επαίρονται οι Αμερικάνοι, προσωπικά μετά λόγου γνώσεως λέμε ότι δεν υπάρχει αντίστοιχη εγκατάσταση σε πίστα στον πλανήτη ενώ και ομάδες όπως η Μπαρτσελόνα, Ρεάλ, Μπάγερν, έχουν πολλά να μάθουν όσον αφορά στις εγκαταστάσεις σταδίου από το Daytona International Speedway.

Δημοφιλή στο Protothema.gr