Χρεώσεις-σοκ για ηλεκτρικά και μεγάλα SUV στα πάρκινγκ!
ΝΕΑΧρεώσεις-σοκ για ηλεκτρικά και μεγάλα SUV στα πάρκινγκ!
ΝΕΑΗ νέα τάση θέλει τα μεγάλα SUV και τα ηλεκτρικά να πληρώνουν πολλαπλάσια τέλη στάθμευσης από τα πιο ελαφρά αυτοκίνητα.
Οι περισσότερες μεγάλες πόλεις του κόσμου αναζητούν τρόπους να εξορθολογήσουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων και το πρόβλημα της στάθμευσης.
WHAT CAR
Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Παρίσι, οι αρχές του οποίου αύξησαν δραστικά τα τέλη στάθμευσης για τα μεγάλου βάρους και όγκου αυτοκίνητα όπως τα SUV και τα μεγάλα ηλεκτρικά.
Με δημοψήφισμα αποφασίστηκε ο τριπλασιασμός των τελών για τα αυτοκίνητα βάρους άνω των 1,6 τόνων (μοντέλα εσωτερικής καύσης και υβριδικά) και για τα ηλεκτρικά οχήματα άνω των δύο τόνων.
Αυτό επηρεάζει κυρίως τους επισκέπτες της πόλης, αλλά όχι τους κατοίκους, τους επαγγελματίες ή τις υπηρεσίες φροντίδας. Ο κανονισμός τέθηκε σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου 2024.
Αυτοκίνητα όπως το Mazda CX-60, το VW Tiguan ή η Mercedes E-Class καθώς και ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Audi Q8 e-tron και το Tesla Model Y εμπίπτουν στην κατηγορία των νέων τελών.
Μία ώρα στάθμευσης στο κέντρο του Παρισιού κοστίζει πλέον 18 ευρώ αντί για 6 ευρώ που ίσχυε προηγουμένως.
Για τέσσερις ώρες οι χρεώσεις αυξάνονται στα 117 ευρώ και για έξι ώρες ακόμη και στα 225 ευρώ. Οι ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης εξαιρούνται από την αύξηση.
Ωστόσο, ο έλεγχος αυτού του νέου κανονισμού, ιδίως για τα ξένα οχήματα, είναι ακόμη ασαφής.
Παρόλο που υπάρχουν οχήματα επιβολής της νομοθεσίας στο Παρίσι που σαρώνουν τις πινακίδες κυκλοφορίας μέσω βίντεο, επί του παρόντος δεν υπάρχει αυτόματη πρόσβαση στα δεδομένα των ξένων οχημάτων.
Η απόφαση ελήφθη με οριακή πλειοψηφία 54,5% των ψήφων, με χαμηλή συμμετοχή μόλις 5,6%.
Πάντως οι ειδικοί επικρίνουν το μοντέλο του Παρισιού ως άδικο και μη αντικειμενικά δικαιολογημένο, καθώς επηρεάζει και μικρότερα οχήματα όπως το VW Caddy ή το Seat Leon.
Επιπλέον, τα υψηλότερα τέλη στάθμευσης δικαιολογούνται μόνο εάν υπάρχουν επαρκείς εναλλακτικές λύσεις, όπως πάρκινγκ χαμηλού κόστους.