Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Χωρίς διόδια οι νέοι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκης

Ελλάδα 16:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Χωρίς διόδια οι νέοι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκης

ΝΕΑ

Χωρίς διόδια οι νέοι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκης

ΝΕΑ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι στους νέους αυτοκινητόδρομους το Δημόσιο θα ξεπληρώνει «σπαστά» τις υποχρεώσεις του στον ανάδοχο.

Advertisement
Advertisement

Για τα έργα που αλλάζουν την καθημερινότητα στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής στο Ράδιο Θεσσαλονίκη. Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στις δυνάμεις στην πόλη της Θεσσαλονίκης, που τόσα χρόνια κρατάνε την πόλη πίσω στο θέμα του Μετρό και οι οποίες ακόμη και μετά την απόφαση του ΚΑΣ προσπαθούν να καθυστερήσουν το έργο με προσφυγές.

Εξήγησε δε τα πλεονεκτήματα των ΣΔΙΤ, υπενθυμίζοντας ότι και η προηγούμενη κυβέρνηση είχε εφαρμόσει τη συγκεκριμένη μέθοδο σε έργα υποδομών και ξεκαθάρισε ότι στους νέους αυτοκινητόδρομους δεν θα μπουν διόδια. Ενώ άφησε αιχμές κατά όσων από την αντιπολίτευση υποστηρίζουν ότι τα ΣΔΙΤ αποτελούν ιδιωτικοποιήσεις.

Advertisement
Advertisement

Στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη στη Μακεδονία

O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στα ΣΔΙΤ με αφορμή τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο flyover. Επισήμανε καταρχάς ότι το έργο αυτό εντάσσεται σε ένα ευρύτερο στρατηγικό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία, με στόχους την ανάπτυξη και την καλύτερη καθημερινότητα.

Έκανε λόγο για ένα έργο-ανάσα και ένα τεχνολογικό αξιοθέατο, μήκους 13 χλμ, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Και εκτίμησε ότι στο τέλος του 2021 θα υπάρξει ανάδοχος, ενώ η φάση κατασκευής θα διαρκέσει 3 – 4 χρόνια. Μάλιστα, εξετάζεται το ενδεχόμενο ο χρόνος κατασκευής και παράδοσης να αποτελεί κριτήριο για την ανάθεση του έργου.

Advertisement

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στην αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και Δράμας – Αμφίπολης, που επίσης θα υλοποιηθούν με ΣΔΙΤ και σύμφωνα με το σχεδιασμό της Κυβέρνησης μέσα στο καλοκαίρι θα είναι έτοιμα να περάσουν από τη Διϋπουργική ΣΔΙΤ και το φθινόπωρο θα προκηρυχθεί η πρώτη φάση των διαγωνισμών.

Ξεκαθάρισε δε ότι στα έργα αυτά δεν θα μπουν διόδια, αλλά το Δημόσιο θα ξεπληρώνει «σπαστά» τις υποχρεώσεις του στον ανάδοχο. Ο οποίος ανάδοχος θα έχει και τη λειτουργία και συντήρηση του έργου με αυστηρές ρήτρες, ενώ μετά από 27 χρόνια θα το παραδώσει στο Δημόσιο «με το κλειδί στο χέρι» και συντηρημένο.

Advertisement

Και ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε ΣΔΙΤ- Κωμικό να λέγεται ότι τα ΣΔΙΤ δήθεν είναι ιδιωτικοποιήσεις

Ο κ. Καραμανλής επίσης υπενθύμισεότι: «Ο προηγούμενος Υπουργός, ο κ. Σπίρτζης -και κατά την άποψή μου σωστά έκανε – είχε και ο ίδιος χρησιμοποιήσει το μοντέλο των ΣΔΙΤ. Και να θυμίσω σε όσους λένε αυτά τα πράγματα, γιατί δείχνει πόσο αδιάβαστοι είναι, ότι και στο ΒΟΑΚ, στον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης, ένα κομμάτι του δρόμου είναι ΣΔΙΤ. Και στο Καλαμάτα – Ριζόμυλος  ένα άλλο πολύ μεγάλο έργο, έκαναν την πρώτη φάση του διαγωνισμού και αυτοί με ΣΔΙΤ».

Advertisement

Χαρακτήρισε δε «κωμικά επιχειρήματα», τις δηλώσεις ορισμένων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ περί ιδιωτικοποίησης. Ο κ. Καραμανλής τόνισε ειδικότερα ότι: «Όποιος τα λέει αυτά, προφανώς ή προσπαθεί να κοροϊδέψει ή δεν καταλαβαίνει βασικά πράγματα» και πρόσθεσε: «Το ΣΔΙΤ είναι μια σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα. Το έργο αυτό δεν μπορεί να το πάρει ο ιδιώτης και να το βάλει στην τσέπη του και να φύγει. Για τα έργα που μιλάμε κιόλας δεν υπάρχουν και διόδια, επομένως νομίζω ότι όλα αυτά τα επιχειρήματα δεν στέκουν σε αυτή τη λογική».

Κληθείς να εξηγήσει τη διαχρονική κατάσταση με τους οδικούς άξονες της χώρας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι το πιο εύκολο για έναν πολιτικό και για μία Κυβέρνηση είναι να εξαγγέλλει έργα στα λόγια και μετά να προχωρά σε κατασκευή μικρών κομματιών εδώ και εκεί, χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο. «Αυτή τη νοοτροπία την αφήνουμε πίσω. Δεν είναι η νοοτροπία αυτής της Κυβέρνησης, δεν είναι η νοοτροπία του Πρωθυπουργού και δεν είναι και η νοοτροπία η δική μου», ξεκαθάρισε και υπογράμμισε ότι όλα τα έργα που εξαγγέλλονται θα έχουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένο προϋπολογισμό.

«Υπάρχουν δυνάμεις στη Θεσσαλονίκη, που με τις εμμονές τους κρατάνε την πόλη πίσω»

Ο κ. Καραμανλής αναγνώρισε ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης ήταν σαν «το γεφύρι της Άρτας», καθώς έχει μπει σε τρεις προγραμματικές περιόδους και εάν δεν τελειώσει το 2023, η χώρα θα κληθεί να επιστρέψει κονδύλια στην ΕΕ. «Μετά από όλες αυτές τις παλινωδίες, δώσαμε λύση που εξασφαλίζει και Μετρό και αρχαία», δήλωσε και πρόσθεσε: «Βέβαια υπάρχουν δυνάμεις στην πόλη της Θεσσαλονίκης που με τις εμμονές τους τόσα χρόνια κρατάνε την πόλη πίσω. Ακόμα και μετά τη νέα απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου προσπαθούν με προσφυγές τι να κάνουν; Να καθυστερήσουν και άλλο το έργο».

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ομάδα συγκεκριμένων ανθρώπων έκανε την προσφυγή και δήλωσε ότι η Κυβέρνηση αναμένει την απόφαση του ΣτΕ. Τέλος ξεκαθάρισε: «Δεν θα δείτε ποτέ κανένα στέλεχος της ΝΔ ή τον Πρωθυπουργό της χώρας να κάνει, θα μου επιτρέψετε να πω, αυτά τα καραγκιοζιλίκια που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ, να εγκαινιάζουν μουσαμάδες».

Όσον αφορά στον ΟΑΣΘ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι δυστυχώς ο ΟΑΣΘ είχε φτάσει τον Ιούλιο του 2019 να έχει στο δρόμο 235 λεωφορεία, ηλικίας 20 ετών. Εκτίμησε όμως ότι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης βλέπουν τη βελτίωση του επιπέδου υπηρεσιών μετά τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και το leasing. «Σήμερα, λοιπόν, άμα κυκλοφορήσουμε στην πόλη της Θεσσαλονίκης, στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, θα δούμε στην πλειονότητά τους νέα σύγχρονα λεωφορεία μέχρι 8 ετών, στα οποία η εικόνα μιλάει από μόνη της», σημείωσε, αφήνοντας ανοιχτό για το μέλλον αυτή η συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα να συνεχιστεί ως μία συνολική λύση για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης.

Φωτογραφία: Eurokinisi

Διαβάστε επίσης:

Διόδια: Σύντομα χιλιομετρική χρέωση σε όλο το οδικό δίκτυο
1,7 δις ευρώ σε ηλεκτροκίνηση, e-διόδια και 5G σε αυτοκινητόδρομους
Φθηνότερα τα διόδια στην Εγνατία Οδό από την αρχική σύμβαση