Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Χαμός στις εκθέσεις αυτοκινήτων

  • Του Τάκη Τρακουσέλλη

Έντονη είναι η κίνηση τους τελευταίους δύο μήνες στις εκθέσεις αυτοκινήτων, ενώ η αύξηση των πωλήσεων εκτός της απαραίτητης και αυτονόητης αισιοδοξίας, δημιουργεί και νέες θέσεις εργασίας, σε μία πολύπαθη αγορά, όπως είναι αυτή του αυτοκινήτου. Όμως γιατί συμβαίνει αυτό;

 

Η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας, είναι η πρώτη που «λαβώθηκε» κατά την οικονομική κρίση, σημειώνοντας μάλιστα κατά τέσσερις φορές υψηλότερη ύφεση από το μέσο όρο της χώρας μας. Χάθηκαν δεκάδες θέσεις εργασίας από τον βασικό πυρήνα των εισαγωγικών επιχειρήσεων και πάνω από 100.000 καλές θέσεις εργασίας, από τα επαγγέλματα… δορυφόροι, όπως είναι τα συνεργεία, φανοποιεία, μάντρες, καύσιμα, ασφάλειες, ελαστικά κλπ).

Για να καταλάβετε το τι έγινε στην Ελληνική αγορά, οι 280.000 προ κρίσης πωλήσεις, έπεσαν στις 54.000 το 2012. Και αυτό όταν στην Πορτογαλία του ίδιου πληθυσμού και του χαμηλότερου κατά κεφαλήν εισοδήματος, του 2013 που ήταν η χειρότερη χρονιά με μνημόνια, τρόικα και μέτρα, οι πωλήσεις δεν έπεσαν κάτω από τις 95.000. Αναμφίβολα αυτό το στοιχείο (και όχι μόνο) αποδεικνύει ότι και η ψυχολογία παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στον Έλληνα, κυρίως στην αγορά ενός υψηλού κόστους προϊόντος.

Ο παράγοντας ψυχολογία λοιπόν επανέρχεται αλλά αυτή τη φορά για να ανεβάσει τα νούμερα των πωλήσεων και φυσικά και τα δημοσιονομικά έσοδα. Σημειώστε ότι για ένα καινούργιο αυτοκίνητο που πωλείται, αξίας 20.000€ στο κρατικό ταμείο μπαίνουν σχεδόν τα 6.000€ !

Η προοπτική πολιτικής αλλαγής, όπως αυτή διαμορφώθηκε με τη μεγάλη διαφορά των αποτελεσμάτων των Ευρωεκλογών και η ελπίδα που συνοδεύει αυτή, δείχνει ότι και στους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων δίνει την ώθηση να προχωρήσουν στην αντικατάσταση του παλιού αυτοκινήτου. Μάλιστα σύμφωνα με τα στοιχεί που έχουμε σήμερα, πάνω από 500 καινούργια αυτοκίνητα πωλούνται την ημέρα πωλούνται, αριθμός αρκετά πιο υψηλός από τα δεδομένα των τελευταίων ετών.

Σύμφωνα με τις έρευνες, σήμερα, πάνω από 500.000 ιδιώτες και εταιρείες, είναι έτοιμοι να αλλάξουν το αυτοκίνητό τους. Έχουν δηλαδή προγραμματίσει τα οικονομικά τους, έχουν κάνει τους υπολογισμούς τους και έχουν καταλήξει στην τελική πεντάδα (συνήθως) για το αυτοκίνητο που θα επιλέξουν να αγοράσουν. Σημειώστε πως σήμερα κυκλοφορούν στην Ελλάδα σχεδόν 4,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα (ΙΧ και ταξί), σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Από αυτά άνω του 70% είναι αυτοκίνητα 15ετίας και άνω, όταν στην Ευρώπη ο μέσος όρος χρήσης του αυτοκινήτου, είναι τα 6 χρόνια.

Καταλαβαίνετε λοιπόν πως τα 500.000 των αποφασισμένων και έτοιμων να αλλάξουν το αυτοκίνητό τους ιδιωτών και εταιρειών, είναι ένα μικρό ποσοστό από τα σχεδόν 5 εκατομμύρια που κυκλοφορούν στους δρόμους μας. Η πλειοψηφία εξ’ αυτών, για να κάνουν την κίνηση αγοράς, θέλουν να νιώσουν την ασφάλεια, τη σιγουριά και επιτέλους την εμπιστοσύνη μιας πολιτικής που δε θα του ξαφνιάζει με χαράτσια και φόρους.
Μιας σταθερής πολιτικής που δε διακατέχεται από ιδεοληπτικές συμπεριφορές και αποφάσεις που θα τους αντιμετωπίζει φορολογικά αλλά και κοινωνικά ως «έχοντες», επειδή αγόρασαν ένα αυτοκίνητο 25.000€…

Δημοφιλή στο Protothema.gr