Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

ΝΕΑ

BMW Bertone Garmisch: Το μοντέλο αναγεννήθηκε, το μυστήριο παραμένει

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Το BMW Garmisch του Marcello Gandini ήταν η πρόταση των Ιταλών προς τους Βαυαρούς για την πρώτη σειρά 5. Σχεδόν 50 χρόνια μετά την μυστηριώδη εξαφάνισή του, η BMW το δημιουργεί ξανά.

 

Φαίνεται ότι εκτός από το Concorde και το φιλμ της Kodachrome, οτιδήποτε παράχθηκε στη δεκαετία του ’70 μπορεί να αναδημιουργηθεί στο παρόν χρησιμοποιώντας την βοήθεια ή τα… θαύματα της σύγχρονης τεχνολογίας.

Στο φετινό Concorso d’Eleganza Villa d’Este η BMW αποφάσισε να εντυπωσιάσει εκ του ασφαλούς, «παίζοντας» στην αυλή του δικού της σπιτιού: Αντί για κάτι νέο φουτουριστικό, που θα την έκανε να αποκαλύψει τις κινήσεις της για το μέλλον αναβίωσε ένα αυτοκίνητο που… έχασε από την συλλογή της και από την γκάμα των μοντέλων της: Την Garmisch του 1970.

Η BMW Garmisch, πήρε το όνομά της από την πόλη της Βαυαρίας που έγιναν οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες του 1936, ήταν ένα σχέδιο του Marcello Gandini, ο οποίος τότε εργαζόταν για το Studio Bertone. Η ιδέα πίσω από το πρωτότυπο ήταν να συνδεθούν τα sedans της Neue Klasse (νέας κλάσης) της δεκαετίας του 1960 με την νέα εποχή (της δεκαετίας του 1970) και την εισαγωγή της πρώτης σειράς 5 το 1972 (E12) η οποία τελικά ήταν δημιουργία του Paul Bracq.

Η συνεργασία της Bertone Design με τη BMW ξεκίνησε το 1962 με το 3200 CS, το οποίο ήταν σχέδιο του Giugiaro. Στην συνέχεια οι Ιταλοί δημιούργησαν το 2800 Bertone Spicup του Gandini, το 1969, το οποίο ήταν ένα πρωτότυπο με βάση την 507 με ένα εντυπωσιακό σχήμα εμπρός παρόμοιο με της Alfa Romeo Montreal.

Εκείνη η χρονιά ήταν πολύ έντονη για τον Bertone αφού είχε να διαχειριστεί προτάσεις και για την Alfa Romeo. Αυτές ήταν και υπερβολικά ακριβές καθώς και τα αυτοκίνητα παραγωγής ήταν και αυτά χειροποίητα. Στη συνέχεια, ο Gandini πρότεινε το Garmisch, το οποίο ήταν ένα μεσαίου μεγέθους κουπέ έτοιμο να κατακτήσει το κοινό στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1970.

Αμέσως μετά την έκθεση, η BMW ζήτησε το αυτοκίνητο. Όμως αυτό δεν έφτασε ποτέ στην Γερμανία. Σύμφωνα με το Bertone Studio το αυτοκίνητο έφυγε από την Γενεύη γι το εργοστάσιο αλλά οι Βαυαροί λένε πως δεν φορτώθηκε πουθενά και σε κανένα τρένο ή φορτηγό.

Ως συνήθως δύο είναι οι πιθανότητες: Είτε το αυτοκίνητο είναι κλειδωμένο σε κάποια ιδιωτική συλλογή (μαζί με το Landscape with Cottages του Rembrandt), είτε καταστράφηκε από κάποιους τρομαγμένους κλέφτες, οι οποίοι κατάλαβαν τι είχαν στα χέρια τους. Είτε έτσι είτε αλλιώς, η πρόγονος των σύγχρονων sedan της BMW δημιουργήθηκε ξανά και στο event της Villa d’Este, ο Marcello Gandini ήταν ευτυχής να πει την ιστορία της:

«Η αρχική ιδέα προήλθε από τον ίδιο τον Nuccio Bertone ο οποίος θέλησε να εδραιώσει τη σχέση μας με τη BMW σχεδιάζοντας ένα αυτοκίνητο έκπληξη για το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα μοντέρνο coupe μεσαίου μεγέθους που ήταν πιστό στο σχεδιασμό της BMW, αλλά παράλληλα ήταν πιο δυναμικό και προκλητικό. Επιλέξαμε το όνομα Garmisch επειδή το σκι ήταν πολύ δημοφιλές στην Ιταλία την εποχή εκείνη. Έχοντας δει το τελικό αυτοκίνητο, είναι δύσκολο για μένα να το ξεχωρίσω από το πρωτότυπο.

Η BMW λέει ότι οι σημειώσεις και τα προσχέδια του Gandini ήταν ελάχιστα, οπότε η ομάδα για την δημιουργία του Garmisch βασίστηκε σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες της περιόδου. Μεγάλο μέρος των αξεσουάρ αλλά και των κομματιών του αυτοκινήτου δημιουργήθηκε από τους 3D εκτυπωτές της BMW. Τα κομμάτια φτιάχτηκαν στο χέρι και κολλήθηκαν από μεταλλουργούς πάνω σε πλαίσιο της BMW 2002 ti.

Το χρώμα ήταν ένα μεγάλο πρόβλημα. Η σαμπανιζέ απόχρωση του χρυσού χρώματος (επιβεβαιώθηκε από μαρτυρίες) βρέθηκε ήδη έτοιμη σε ένα ξεχασμένο δοχείο χρώματος σε μία παλιά αποθήκη του studio Bertone. Οι μηχανικοί έφτιαξαν από την αρχή το χρώμα και πέτυχαν το αποτέλεσμα με σύγχρονο τρόπο (υδατδιαλυτές μπογιές).

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto