Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αττική Οδός: «Ανάβει πράσινο» για την επέκταση της Λ. Κύμης

Ελλάδα 14:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αττική Οδός: «Ανάβει πράσινο» για την επέκταση της Λ. Κύμης

ΝΕΑ

Μετά από δύο δεκαετίες, η Αττική Οδός ετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη επέκτασή της: η Λεωφόρος Κύμης παίρνει σειρά, με κρίσιμες αποφάσεις και νέες υποδομές στον ορίζοντα.

Advertisement
Advertisement

Το 2026 αναμένεται να είναι χρονιά-σταθμός για την πρώτη μεγάλη επέκταση της Αττικής Οδού μετά το 2004. Ο λόγος για την ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης, ένα έργο με συνολικό μήκος 4,2 χλμ, που υπόσχεται να αποσυμφορήσει τη Μεταμόρφωση και να αλλάξει τα κυκλοφοριακά δεδομένα στον βόρειο τομέα της Αττικής.

Η επέκταση της Κύμης από τον υφιστάμενο ανισόπεδο κόμβο της Αττικής Οδού έως τον κόμβο Καλυφτάκη στην Εθνική Οδό, βρίσκεται εν αναμονή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου, ο οποίος ζητά επιπλέον υπογειοποίηση για την ελαχιστοποίηση της όχλησης.

Αν η προσφυγή γίνει δεκτή, θα απαιτηθεί νέα μελέτη, τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων και αύξηση του κόστους. Αν απορριφθεί, ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας που «τρέχει» από το 2022, με προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ–ΑΚΤΩΡ–ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το έργο, προϋπολογισμού 352,3 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, αναμένεται να ενταχθεί για συγχρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ 2021–2027.

Advertisement
Advertisement

Στο κατασκευαστικό σκέλος προβλέπονται δύο σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 2,4 χλμ, νέοι κόμβοι, γέφυρες, τοπικά οδικά δίκτυα και όλες οι απαραίτητες ηλεκτρομηχανολογικές υποδομές. Η διάρκεια των εργασιών έχει προσδιοριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, με στόχο λειτουργίας στα τέλη του 2028.

Η επέκταση της Κύμης δεν είναι απλώς ένα νέο έργο, αλλά το πρώτο βήμα ενός μεγαλύτερου σχεδιασμού για την Αττική Οδό, που περιλαμβάνει τη Σήραγγα Ηλιούπολης, αλλά και επεκτάσεις προς τα λιμάνια Ραφήνας και Λαυρίου. Με το βλέμμα στο μέλλον, το έργο αυτό αποτελεί τομή για τις μετακινήσεις στην πρωτεύουσα και επανεκκίνηση για την αστική οδοποιία μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.