ΝΕΑ

Αποστολή στο Μόναχο: BMW NEXTGen

Ελλάδα 7:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αποστολή στο Μόναχο: BMW NEXTGen

ΝΕΑ

Αποστολή στο Μόναχο: BMW NEXTGen

ΝΕΑ

Συμμετέχουμε στην ημερίδα τεχνολογίας NEXTGen της BMW και βλέπουμε από κοντά τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις υπηρεσίες αλλά και τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα που θα απολαμβάνουμε τα επόμενα χρόνια.

Advertisement
Advertisement

Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό και η BMW βρίσκεται ήδη ανάμεσα στους πρωτοπόρους σε αυτή τη νέα σελίδα του αυτοκινήτου που διαμορφώνει το πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας του μέλλοντος. Το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού και ανάπτυξης νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών συνδεσιμότητας και κινητικότητας της BMW είναι σε φάση πλήρους εξέλιξης, προχωρώντας μάλιστα με ταχύτερο ρυθμό από αυτόν που αρχικά είχε προβλεφθεί. Έτσι μεταξύ άλλων η BMW θα πετύχει τον στόχο της διάθεσης 25 ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων στη γκάμα της δύο χρόνια νωρίτερα από το 2025 που είχε υπολογίσει αρχικά, με περισσότερα από τα μισά από αυτά τα μοντέλα να είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Μάλιστα έρευνες σχετικά με την τάση της αγοράς δείχνουν πως τα επόμενα χρόνια οι πωλήσεις ηλεκτροποιημένων μοντέλων θα παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 30% κάθε χρόνο.

Στο πλαίσιο της ημερίδας τεχνολογίας με την ονομασία NEXTGen, που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της BMW στο Μόναχο, η εταιρία μας έδωσε μια γεύση από όλες τους τομείς δραστηριοποίησης του προγράμματος εξέλιξης που εστιάζει στη διαμόρφωση της βιώσιμης κινητικότητας του μέλλοντος. Μεταξύ άλλων είχαμε την ευκαιρία να δούμε τον οραματισμό των ανθρώπων της BMW για ένα καθαρό και φιλικό προς το περιβάλλον ηλεκτρικό μέλλον από το οποίο όμως δεν θα λείπει το πάθος και η ένταση όπως αυτή εκφράζεται μέσα από το εντυπωσιακό πρωτότυπο BMW Vision M NEXT. Ενημερωθήκαμε για την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών συνδεσιμότητας και διαμοιρασμού που αναμένεται να παίξουν βασικό ρόλο στο μέλλον της κινητικότητας αλλά και πήραμε μια γεύση από τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης που μέσα στα επόμενα χρόνια θα είναι διαθέσιμες στα αυτοκίνητά μας.

Advertisement
Advertisement

Το BMW Vision M NEXT αποτελεί την πιο πρόσφατη αποτύπωση του οράματος της BMW για το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης που όμως αποτυπώνει το πάθος της εταιρίας για την οδήγηση, τις επιδόσεις και το έντονο συναισθηματικό δέσιμο ανθρώπου και μηχανής. Το εντυπωσιακό πρωτότυπο supercar αποτελεί μια σύνδεση του μέλλοντος με το παρελθόν κάτι που δηλώνεται σαφώς και από τον σχεδιασμό ο οποίος έχει έντονα στοιχεία από την θρυλική BMW M1 αλλά και από την σημερινή i8. Η φουτουριστική σχεδίαση συνοδεύεται από μια αντίστοιχης φιλοσοφία προσέγγιση στο εσωτερικό με το έντονα ψηφιακό αποτύπωμα και τον σαφή οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Ανάλογες της εμφάνισης του Vision M NEXT  είναι και οι προδιαγραφές καθώς το αυτοκίνητο διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα με τετρακύλινδρο θερμικό κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα με συνολική απόδοση 600 ίππων ενώ θα υπάρχει λειτουργία BOOST+ για στιγμιαία περεταίρω αύξηση της απόδοσης. Η ηλεκτρική αυτονομία θα φθάνει τα 100 χιλιόμετρα ενώ η επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα θα έρχεται σε 3’’ και η τελική ταχύτητα θα αγγίζει τα 300 χλμ./ώρα.

Το Vison M NEXT δίνει την πιο δυναμική απόχρωση του ηλεκτρικού μέλλοντος της BMW που έρχεται ως συμπλήρωμα της πιο χρηστικής εκδοχής που μας είχε δώσε με το πρωτότυπο iNEXT.  Ωστόσο ξεκινώντας από το άμεσα επόμενο διάστημα η γκάμα της BMW θα εμπλουτίζεται με plug-in υβριδικές εκδόσεις των συμβατικών μοντέλων αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις όπως η iX3 και η i4. Σημαντικό στοιχείο είναι πως σύντομα οι PHEV υβριδικές εκδόσεις θα περιλαμβάνουν στο βασικό εξοπλισμό τους την  λειτουργία eDrive Zone η οποία θα ενεργοποιεί αυτόματα την ηλεκτρική λειτουργία όταν το αυτοκίνητο μπαίνει σε ζώνη αποκλειστικής κίνησης οχημάτων μηδενικών ρύπων. Έτσι τα υβριδικά μοντέλα της BMW θα έχουν αντίστοιχα δικαιώματα με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σε πόλεις με αυστηρούς κανονισμούς ρύπων.

Advertisement

Στη συνεχή εξέλιξης της ηλεκτρικής τεχνολογίας σημαντικό ρόλο έχει παίξει και η εμπλοκή της BMW στο πρωτάθλημα Formula E απ’όπου υπάρχει συνεχής ανταλλαγή τεχνογνωσίας. Αποτέλεσμα αυτής είναι και η ολοκλήρωση της ηλεκτρικής μονάδας πέμπτης γενιάς η οποία θα χρησιμοποιείται στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της BMW από το άμεσο προσεχές διάστημα. Η νέα μονάδα συνδυάζει τις κόμπακτ διαστάσεις  με ακόμα μικρότερες απώλειες και υψηλότερη ενεργειακή απόδοση (η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να ξεπεράσει τους 300 ίππους) σε σχέση με τις υπάρχουσες. Έτσι θα συμβάλει στη βελτίωση των επιδόσεων, της χωροταξικής εκμετάλλευσης αλλά και στην αύξηση της αυτονομίας των μοντέλων. Στο πλαίσιο του προγράμματος εξέλιξης η BMW δοκιμάζει διάφορες πιθανές μορφές ενσωμάτωσης της ηλεκτρικής μονάδας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της πειραματικής ηλεκτρικής Σειράς 5 με την ονομασία Project BEV η οποία χρησιμοποιεί τρείς ηλεκτροκινητήρες (έναν εμπρός και δύο πίσω) με την ισχύ να φθάνει τους 720 ίππους και την ροπή να ξεπερνά τα 115 χλγμ. η οποία σπάει το φράγμα των 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3’’.

Advertisement

Το μέλλον που οραματίζεται η BMW περιλαμβάνει όμως και πολλές ακόμα εντυπωσιακές τεχνολογίες που θα έχουμε στη διάθεσή μας στο άμεσο μέλλον αλλά και στα χρόνια που ακολουθούν. Στο πλαίσιο του NEXTGen είχαμε την ευκαιρία να δούμε στην πράξη την αναβαθμισμένη λειτουργία του συστήματος Driving Assistance Plus η οποία περιλαμβάνει και αναγνώριση των φωτεινών σηματοδοτών με δυνατότητα αυτόματης ακινητοποίησης και εκκίνησης του αυτοκινήτου. Επίσης πήγαμε μια σύντομη βόλτα φιλοξενούμενοι στο πίσω κάθισμα μιας BMW Σειρά 7 χωρίς οδηγό καθώς το αυτοκίνητο είναι ένα από τα πρωτότυπα στα οποία δοκιμάζεται και εξελίσσεται η αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 4.

Advertisement

Τέλος σημαντικές αναμένονται οι εξελίξεις που αφορούν την τεχνολογία συνδεσιμότητας. Εκθετικό ρυθμό έχει η ανάπτυξη νέων λογισμικών για το λειτουργικό σύστημα και τις εφαρμογές που έχει στη διάθεσή του οδηγός.  Σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη των πιο πρόσφατων εκδόσεων θα παίξει η δυνατότητα αυτόματης on-the-air ενημέρωσης από το ίδιο το αυτοκίνητο. Επίσης σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα προγράμματα DriveNow και ChargeNow στο πλαίσιο των οποίων αναπτύσσονται τα δίκτυα και οι υποδομές για την επέκταση των υπηρεσιών που αφορούν τον διαμοιρασμό και την φόρτιση οχημάτων.

Οι τάσεις στο χώρο της αυτοκίνησης δείχνουν πως μελλοντικά η κοινοχρησία και ο διαμοιρασμός οχημάτων αναμένεται να έχει κυρίαρχο ρόλο σε σχέση με την σημερινή τάση της ιδιοκτησίας ενώ βέβαια η διευκόλυνση της εύρεσης χώρων στάθμευσης και πολύ περισσότερο φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει ενταχθεί στο ευρύτερο στρατηγικό πλάνο για τη βελτίωση των συνθηκών κίνησης μέσα στις πόλεις και όχι μόνο.