Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Από τη… Φόρδ στη Ford

Ελλάδα 9:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(35) "Από τη… Φόρδ στη Ford"
    

Από τη… Φόρδ στη Ford

ΝΕΑ

Πώς διαφήμιζε η Ford τα αυτοκίνητά της στον έντυπο Τύπο πριν από 95 χρόνια…

Advertisement
Advertisement

Γυρνώντας τον χρόνο πίσω, στον Ιανουάριο του 1930, συναντούμε μια έντυπη διαφήμιση της Ford – ή καλύτερα, της «Φόρδ» όπως την αποκαλούσαν τότε στην Ελλάδα. Η συγκεκριμένη καταχώρηση είχε δημοσιευθεί στο δημοφιλές περιοδικό της εποχής, το «Μπουκέτο», και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της γλώσσας και της αισθητικής των αρχών του 20ού αιώνα.

Στο διαφημιστικό κείμενο τονίζεται η ανθεκτικότητα, η αξιοπιστία και η οικονομία του νέου Ford, στοιχεία που παρουσίαζαν το αυτοκίνητο όχι ως είδος πολυτελείας αλλά ως ένα μέσο μετακίνησης που ανταποκρινόταν «πληρέστατα εις τας σημερινάς συνθήκας». Η εικόνα ήταν λιτή: δύο σχέδια αυτοκινήτων, ένα ανοιχτό και ένα κλειστό μοντέλο, με το κλασικό οβάλ λογότυπο της Ford ανάμεσά τους.

Η γλώσσα της διαφήμισης είναι αποκαλυπτική για την εποχή: με καθαρεύουσα, χωρίς υπερβολές, με έμφαση στην πρακτικότητα και την αξιοπιστία. Η «ταχύτης», η «οικονομία» και η «ασφάλεια» αναφέρονται ως βασικά πλεονεκτήματα, ενώ υπάρχει και σαφής αναφορά στη μεγάλη γκάμα: επιβατικά, φορτηγά και οχήματα συγκοινωνίας.

Από τη «Φόρδ» στο σήμερα

Advertisement
Advertisement

Αν συγκρίνουμε εκείνη τη διαφήμιση με τις σημερινές καμπάνιες της Ford, οι διαφορές είναι τεράστιες.

Σήμερα, η εταιρεία επενδύει σε οπτικοακουστικά μέσα, ψηφιακές καμπάνιες και συναισθηματική σύνδεση με τον καταναλωτή. Δεν προβάλλεται μόνο η τεχνική αρτιότητα ή η οικονομία καυσίμου, αλλά και έννοιες όπως η βιωσιμότητα, η ηλεκτροκίνηση, η τεχνολογία αιχμής και η εμπειρία οδήγησης. Οι διαφημίσεις πλέον «πουλάνε» ένα lifestyle, ενώ το 1930 πουλούσαν κυρίως ένα αξιόπιστο μέσο μετακίνησης.

Ενδιαφέρον είναι και το ζήτημα της ονομασίας. Στη διαφήμιση του 1930 η εταιρεία εμφανίζεται ως «Φόρδ», με το «δ» στο τέλος. Σήμερα, βέβαια, η ελληνική αγορά έχει εναρμονιστεί με την διεθνή χρήση και το brand αναφέρεται παντού ως Ford.