Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Απαξιώθηκαν τα αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα

Ελλάδα 20:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Απαξιώθηκαν τα αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα

ΝΕΑ

Απαξιώθηκαν τα αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα

ΝΕΑ

Στα αζήτητα τα οχήματα που προέρχονται από μικρές εταιρείες ενοικιάσεων, σε καθεστώς αδιαφάνειας παραμένουν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.

Advertisement
Advertisement

Μετά το σάλο που προκλήθηκε από τις πρώτες διασταυρώσεις των διανυθέντων χιλιομέτρων σε αυτοκίνητα που περνούσαν από ΚΤΕΟ έφτασε η ώρα μιας πρώτης αποτίμησης της κατάστασης. Αρχικά να τονίσουμε πως οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στα οποία διαπιστώθηκε πως έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, δεν ενεργοποίησαν τις διαδικασίες των ποινικών κυρώσεων αλλά ενημέρωσαν τον έμπορο ή τον ιδιώτη από τον οποίο απέκτησαν το όχημα και απαιτούσαν να τους επιστραφούν μέρος των χρημάτων που είχαν καταβάλει.

Στις περισσότερες περιπτώσεις οι έμποροι ή οι ιδιώτες που είχαν πραγματικά γυρίσει τα χιλιόμετρα πίσω στο όχημα που πούλησαν συμβιβάζονται και επιστρέφουν μέρος των χρημάτων στους αγοραστές! Οπότε εκεί κάπου τελειώνει η αρχική διαδικασία για τους ιδιοκτήτες των οχημάτων με γυρισμένα χιλιόμετρα. Ωστόσο οι παρενέργειες που έχει προκαλέσει στην αγορά ο έλεγχος των γυρισμένων  χιλιομέτρων είναι πολύ περισσότερες.

Advertisement
Advertisement

Πρώτον έχουμε πλέον ήδη εκατοντάδες χιλιάδες εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με πιστοποιημένα γυρισμένα χιλιόμετρα στα οποία η αξία τους έχει μειωθεί στο ελάχιστο. Αποτέλεσμα είναι οι ιδιοκτήτες τους ή οι έμποροι αυτοκινήτων που τα έχουν στις εκθέσεις τους να δυσκολευτούν να τα πουλήσουν καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα είναι «στιγματισμένα».

Δεύτερον έχουμε καταγράψει πως οι μικρότερες εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων πλέον δεν μπορούν να πουλήσουν τα αυτοκίνητά τους καθώς η μέχρι πρότινος γνωστή στην αγορά διαδικασία των γυρισμένων χιλιομέτρων δεν υφίσταται οπότε κανένας δεν πρόκειται να αποκτήσει κάποια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα τα οποία πλέον δεν μπορούν να γυριστούν!

Advertisement

Έτσι όλα αυτά τα αυτοκίνητα θα αναγκαστούν οι εταιρείες ενοικιάσεων να τα διαθέσουν σε πολύ χαμηλές τιμές στην εγχώρια αγορά ή να προσπαθήσουν να τα εξάγουν στο εξωτερικό. Εδώ ακριβώς διαπιστώσαμε μια νέα τάση η οποία έχει να κάνει με τις εξαγωγές καθώς κάποιοι βλέπουν ως λύση την εξαγωγή των αυτοκινήτων ενοικιάσεων σε άλλες χώρες κυρίως σε Τρίτες Χώρες όπου γυρίζουν τα χιλιόμετρα και προσπαθούν να ανεβάσουν τις τιμές πώλησης των οχημάτων.

Όσον αφορά τις εξαγωγές στα κράτη-μέλη μάλλον τις αποφεύγουν καθώς το γύρισμα των χιλιομέτρων αποτελεί ποινικό αδίκημα και ο υπαίτιος διώκεται σε όποια χώρα της ΕΕ και αν διαμένει! Η τρίτη παρενέργεια που έχει προκαλέσει ο έλεγχος των χιλιομέτρων στα εγχώρια αυτοκίνητα αφορά σε έναν αθέμιτο ανταγωνισμό που έχει ξεκινήσει.

Advertisement

Ειδικότερα σε όλα τα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πλέον αναγράφεται το ιστορικό των ελέγχων ΚΤΕΟ με τα διανυθέντα χιλιόμετρα της κάθε διέλευσης. Αντίθετα στα αρκετά εισαγόμενα μεταχειρισμένα δεν υπάρχει απολύτως κανένα ιστορικό ελέγχων ΚΤΕΟ αλλά ούτε και τα διανυθέντα χιλιόμετρα από διελεύσεις με αποτέλεσμα να είναι πολύ πιθανό το γύρισμα των χιλιομέτρων σε μεγάλο μέρος των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.

Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ έχει προτείνει την αναγραφή των χιλιομέτρων που αναγράφει το Πιστοποιητικό Ταξινόμησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ώστε να υπάρχει έστω και ένα δεδομένο που να μπορεί να αποτελέσει τη βάση των επόμενων ελέγχων ΚΤΕΟ.

Μέχρι να συμβεί αυτό όμως οι υποψήφιοι αγοραστές εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί καθώς δεν θα μπορούν να διαπιστώσουν αν το όχημα που τους ενδιαφέρει έχει γυρισμένα χιλιόμετρα.

Advertisement

Η τέταρτη και τελευταία παρενέργεια που έχει προκαλέσει ο έλεγχος των ΚΤΕΟ για γυρισμένα χιλιόμετρα έχει να κάνει με απώλειες εσόδων από το Κράτος καθώς κάποιοι επιτήδειοι εισήγαγαν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αυξάνοντας σκοπίμως τα διανυθέντα χιλιόμετρα για να πληρώσουν χαμηλότερους δασμούς στα Τελωνεία. Ωστόσο στις περισσότερες περιπτώσεις για να το πετύχουν αυτό «έκρυβαν» το τελευταίο ΚΤΕΟ του άλλου κράτους-μέλους που προέρχονταν το όχημα και αναγκάζονταν να περάσουν το αυτοκίνητο από ελληνικό ΚΤΕΟ για να περάσουν από το Τελωνείο.

Αποτέλεσμα της παραπάνω κίνησης είναι και όλα αυτά τα ακριβά κατά βάση εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα να φαίνεται ότι έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα ενώ στην πραγματικότητα δεν έχουν και εγκυμονεί ο κίνδυνος οι Τελωνειακές Αρχές να καλέσουν τους ιδιοκτήτες τους για να πληρώσουν τα χρήματα που έχασε το κράτος από την εν λόγο κομπίνα όσο και τα πρόστιμα που προβλέπει η νομοθεσία. Αν λοιπόν έχετε κάποιο ακριβό εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και σας καλέσουν οι Τελωνειακές Αρχές να είστε προετοιμασμένοι ότι μάλλον θα πληρώσετε για κάτι που ίσως δεν γνωρίζετε…

Διαβάστε επίσης: Πότε έρχονται τα πρόστιμα για ΚΤΕΟ;