Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Αμφίδρομη φόρτιση από την Audi

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

Η Audi εξελίσσει ένα σύστημα φόρτισης που θα επιτρέπει την επιστροφή της ηλεκτρικής ενέργειας από το αυτοκίνητο στο δίκτυο και την απευθείας ενεργειακή υποστήριξη του σπιτιού.

Οι δοκιμές της τεχνολογίας αμφίδρομης φόρτισης συνεχίζονται από την Audi. Η τεχνολογία αυτή, επιτρέπει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να εξυπηρετούν ως «αποθήκες» ενέργειας και να τροφοδοτούν το δίκτυο ή το σπίτι του ιδιοκτήτη υπό προϋποθέσεις.

Το σύστημα αμφίδρομης φόρτισης, ιδανικά, θα επέτρεπε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να λειτουργούν ως επέκταση του ηλεκτρικού δικτύου. Η τεχνολογία που αναπτύχθηκε από την Audi και την Hager Group και δοκιμάστηκε στο ηλεκτρικό SUV Audi E-tron, επιτρέπει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να λαμβάνουν ηλεκτρικό ρεύμα από το οικιακό δίκτυο μέσω φορτιστών αλλά να το αποθηκεύουν, καθώς επίσης ακόμα και να το επιστρέφουν στο δίκτυο ή στο συγκεκριμένο σπίτι από όπου το έλαβαν.

Η Audi λέει ότι αυτό το σύστημα θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο για πελάτες που διαθέτουν ηλιακούς συλλέκτες στο σπίτι τους, με το αυτοκίνητο σε ρόλο μπαταρίας, να μπορεί να αποθηκεύει οικιακή ηλεκτρική ενέργεια για τις περιόδους που τα ηλιακά πάνελ δεν μπορούν να υποστηρίξουν τις ενεργειακές ανάγκες του σπιτιού. Από την Audi δηλώνουν πως: «Η αμφίδρομη φόρτιση στο σπίτι – επίσης γνωστή ως Vehicle to Home (V2H) – έχει μεγάλες δυνατότητες να μειώσει το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας για τον ιδιοκτήτη του σπιτιού και να αυξήσει τη σταθερότητα του δικτύου. Ως ένα περαιτέρω στάδιο επέκτασης σε συνδυασμό με μια μονάδα αποθήκευσης στο σπίτι, είναι δυνατόν να επιτευχθεί σχεδόν ολοκληρωμένη ενεργειακή ανεξαρτησία και αυξημένη ασφάλεια εφοδιασμού σε περίπτωση διακοπής ρεύματος».

Η Audi δεν είναι η πρώτη εταιρεία που διερεύνησε αυτήν την τεχνολογία. Το 2017, η Nissan δοκίμασε ένα παρόμοιο σχήμα στη Δανία, επιτρέποντας στους πελάτες του στόλου EV να αγοράσουν φορτιστή οχήματος-δικτύου για να αντλήσουν ενέργεια από το δίκτυο για τις ανάγκες του αυτοκινήτου τους και να την «πουλήσουν» πίσω στο δίκτυο όταν το αυτοκίνητό τους δεν ήταν σε χρήση. Αργότερα επέκτεινε αυτό το σχέδιο και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η ιαπωνική εταιρεία συνεχίζει να εξελίσσει την τεχνολογία και στοχεύει να την κάνει βιώσιμη πραγματικότητα για να τη δούμε στην ευρεία παραγωγή στο εγγύς μέλλον.

Διαβάστε ακόμα: Οι τιμές του ηλεκτρικού Audi E-Tron Sportback στην Ελλάδα

Πόσο θα πληρώσω για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην 5ετία

Ποιο ηλεκτρικό μοντέλο εκθρόνισε την Tesla στην Ευρώπη;

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr