Αλλάζουν όλα στα ραντάρ και τις κάμερες της Τροχαίας
ΝΕΑ
Πολλοί κατηγορούν την Τροχαία ότι χρησιμοποιεί τις κάμερες και τα ραντάρ για εισπρακτικούς λόγους. Και έτσι έρχονται κάποιες σημαντικές αλλαγές.
Καλά νέα για τους οδηγούς -και ιδίως για τους καλοκαιρινούς τουρίστες- που σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην Ιταλία.
WHAT CAR
Από τις 12 Ιουνίου 2025, τέθηκε σε ισχύ νέα μεταρρύθμιση για τα ραντάρ ταχύτητας, με στόχο να περιοριστεί ο «εισπρακτικός» τους ρόλος και να επανέλθει στο επίκεντρο η οδική/ οδηγική ασφάλεια.
Η Ιταλία διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό ραντάρ στην Ευρώπη, με πάνω από 11.000 σημεία ελέγχου και έσοδα που έφτασαν τα 1,7 δισ. ευρώ το 2024.
Όμως, οι καταγγελίες για καταχρηστικές πρακτικές, όπως κρυφά ραντάρ σε στροφές ή πίσω από πινακίδες, ανάγκασαν την κυβέρνηση να παρέμβει.
Με τη νέα νομοθεσία:
- Όλα τα ραντάρ πρέπει να είναι ορατά και να προειδοποιούνται τουλάχιστον 1 χλμ. πριν.
- Επιτρέπεται η εγκατάστασή τους μόνο σε επικίνδυνα σημεία, με αποδεδειγμένο ιστορικό ατυχημάτων.
- Απαγορεύονται τα ραντάρ σε αποστάσεις μικρότερες των 500 μέτρων από εισόδους/εξόδους πόλεων.
- Τα ραντάρ πρέπει να απέχουν τουλάχιστον 1 χλμ. μεταξύ τους σε αστικές περιοχές και 4 χλμ. εκτός πόλης.
Η μεταρρύθμιση αποσκοπεί σε πιο δίκαιους ελέγχους, προσφέροντας ασφαλέστερες αλλά και λιγότερο «τιμωρητικές» μετακινήσεις σε κατοίκους και επισκέπτες.
Φυσικά, οι οδηγοί καλούνται να συνεχίσουν να σέβονται τα όρια ταχύτητας, αλλά πλέον, με πιο ξεκάθαρους και διαφανείς κανόνες.