Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ακούγοντας τους κινητήρες της F1 (vid)

Ελλάδα 3:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ακούγοντας τους κινητήρες της F1 (vid)

ΝΕΑ

Ακούγοντας τους κινητήρες της F1 (vid)

ΝΕΑ

Ενώ πολλά γράφονται σχετικά με τον ήχο που παράγουν οι φετινοί V6 υπέρ-τροφοδοτούμενοι κινητήρες χωρητικότητας 1.6 lt, μία σύγκριση με ήχους του παρελθόντος λέει πολλά. Λέει όμως και όλη την αλήθεια;

Advertisement
Advertisement

Αφορμή για αυτά τα λόγια είναι το video που ανέβασε στο διαδίκτυο ο γνωστός μας Marchettino, από διάφορες περιπτώσεις όπου είχε την ευκαιρία να καταγράψει μονοθέσια της Ferrari εντός πίστας στο πλαίσιο δοκιμών εξέλιξης ή εκδηλώσεων επίδειξης.

Περιλαμβάνει πολλά… ντεσιμπέλ, από τον V6 Turbo της δεκαετίας του ’80, τον V12, V10, ακόμα και τους πρόσφατους V8. Όλους με τη φωνή στο τέρμα. Προφανώς οι φετινές μονάδες ισχύος υστερούν σε σύγκριση. Δεν σε συγκλονίζει ο ήχος, δεν είναι τόσο δραματικός όσο παλαιότερα. Όμως τι έχει μείνει ίδιο με το παρελθόν;

Δεν εξελίχθηκε ο σχεδιασμός, η αεροδυναμική; Δεν εξελίχθηκαν τα ηλεκτρονικά συστήματα; Τα τιμόνια; Οι αναρτήσεις; Τα συστήματα πέδησης; Πως γίνεται να μην εξελιχθούν και ταυτόχρονα προσαρμοστούν στα δεδομένα της εποχής και οι κινητήρες;

Advertisement
Advertisement

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Mika Hakkinen, έκανε μία πολύ σωστή τοποθέτηση μιλώντας στο TalkSPORT: «Ο ήχος σίγουρα δεν είναι τόσο δυνατός όσο ήταν. Έχω ακούσει τους V12 κινητήρες, τους V10 και τους V8 και τώρα ο ήχος έχει μειωθεί σημαντικά. Όμως, παρότι είναι διαφορετικός, πρέπει να μη ξεχνάμε ότι η F1 εξελίσσεται συνεχώς. Έπρεπε να λάβουν υπόψη πολλά ακόμα στοιχεία, όπως για παράδειγμα το περιβάλλον, είναι λοιπόν κατανοητή αυτή η εξέλιξη. Πρέπει να λάβουν υπόψη τον ήχο, το πώς μπορούν να τον βελτιώσουν, όμως νομίζω πως για τον τηλεθεατή, δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά».

Μπορεί να βελτιωθεί λοιπόν ο ήχος;
Σίγουρα και ήδη ο Bernie Ecclestone έχει βάλει ομάδες και κατασκευαστές να δουλέψουν μερικές έξτρα βάρδιες για να βρουν το πώς.

Advertisement

Βοηθούν πραγματικά το περιβάλλον αυτές οι αλλαγές;
Μη κοροϊδευόμαστε, η οικονομία 50 lt καυσίμου ανά μονοθέσιο είναι… τίποτα. Κι αν στις πίστες δεν υπάρχουν κορμοράνοι, ώστε ο μειωμένος θόρυβος να τους βοηθήσει στην αναπαραγωγή, τότε η αλλαγές είναι καθαρά συμβολικές.

Μη ξεχνάμε την απήχηση που έχει το σπορ παγκοσμίως, τα μηνύματα που μπορεί να περάσει είναι σημαντικά. Downsizing λοιπόν (όπως συμβαίνει και στην παγκόσμια αυτοκίνηση) και οικονομία σε καύσιμα, κινητήρες, κιβώτια και λοιπά εξαρτήματα (μιας και ο μισός πλανήτης είναι σε κρίση). Η F1 εναρμονίζεται με το πώς εξελίσσονται όλα γύρω μας. Μας αρέσει δεν μας αρέσει.

Advertisement

Μη ξεχνάτε έναν ακόμα πολύ σημαντικό παράγοντα. Όταν στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας η… προαναγγελία της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης έδιωξε από το σπορ Toyota, Honda και BMW, η Formula 1 δέχθηκε γερό πλήγμα – ταρακουνήθηκε συθέμελα. Τώρα, με την επιβολή χρήσης κινητήρων που είναι ίσως και μικρότεροι από αυτούς του αυτοκινήτου που έχετε στο γκαράζ σας, το σπορ γίνεται ξανά δελεαστικό προς αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλουν να προβάλλουν την τεχνολογία τους.

Έτσι η F1 εξασφαλίζει πως οι «μεγάλοι κατασκευαστές» που έχει παραμένουν και αρχής γενομένης με τη Honda από το 2015, όταν και θα παρέχει μονάδες ισχύος στη McLaren, ελπίζει να προσελκύσει κι άλλους.

Πρέπει να βέβαια να προσέξει. Αν για να φέρεις αυτοκινητοβιομηχανίες, διώξεις τον κόσμο, είναι bad business. Γι’ αυτό και αναζητούν μία λύση για να βελτιώσουν τον ήχο.

Advertisement

Και μη ξεχνάμε κάτι ακόμα: Αλλαγές έχουν υπάρξει πάρα πολλές στην πορεία των χρόνων. Κάθε φορά, στην αρχή φέρνουμε την καταστροφή. Μετά από λίγο καιρό, δεν θυμόμασταν γιατί γκρινιάζαμε. Δεν αποκλείεται μέχρι να τελειώσει αυτή η σεζόν, να έχει συμβεί το ίδιο…