Η αγορά της Ευρώπης επέστρεψε στην περίοδο προ κρίσης
ΝΕΑΗ αγορά της Ευρώπης επέστρεψε στην περίοδο προ κρίσης
ΝΕΑΣε ακόμα μία αγορά, οικονομικά η Ευρώπη κινείται εντελώς διαφορετικά απο την Ελλάδα. Σε ότι αφορά την αγορά αυτοκινήτου καταγράφεται ξεκάθαρα η αύξηση στις πωλήσεις με μεγαλύτερο από τον προβλεπόμενο ρυθμό.Μάλιστα ο μέσος όρος αύξησης θα ήταν κατα πολύ μεγαλύτερος, αν δεν τον έριχνε η Ελλάδα…
TOY ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ
WHAT CAR
Τα στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης της αγοράς JATO Dynamics δείχνουν ότι την περίοδο Ιανουάριος-Ιούνιος 2016 η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου μεγάλωσε κατά 9,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους, στα υψηλότερα επίπεδα (8,09 εκατ. μονάδες) από το πρώτο εξάμηνο του 2008, όταν δηλαδή η κρίση δεν είχε… πατήσει στη Γηραιά Ήπειρο. Αντίθετα ο φόβος για το Brexit και στη συνέχεια το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις αυτοκινήτων στη Μ. Βρετανία.
Η Volkswagen είδε το μερίδιό της το πρώτο μισό του 2016 να υποχωρεί στο 11,2% από το 12,1% την ίδια περίοδο του 2015, λόγω του θέματος με την παραποίηση των εκπομπών ρύπων. Ανάμεσα στους κερδισμένους ξεχωρίζει η Renault, με άνοδο ταξινομήσεων 15%! Έτσι ανέβηκε στη δεύτερη θέση στην Ευρώπη (πίσω από τη Volkswagen), ξεπερνώντας άλλες μάρκες μαζικής παραγωγής, όπως τις Ford, Opel και Peugeot.
Αύξηση πωλήσεων κατέγραψαν οι τρεις εμβληματικές γερμανικές μάρκες, Audi, Mercedes και BMW, όπως επίσης οι Fiat, Hyundai, Kia, Mazda, Land Rover, Honda, Jeep, Jaguar, Ssangyong, Abarth και Infiniti.
Τα SUV συνεχίζουν την… παρέλαση και τίποτα δε δείχνει ικανό να τα σταματήσει. Σχεδόν 1 στα 4 νέα αυτοκίνητα (24,7%) που πωλούνται στην Ευρώπη είναι SUV, καθώς το κοινό τα προτιμά έναντι των απλών μοντέλων. Η παρατεταμένη ύφεση στην Ελλάδα έχει επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις SUV, τα οποία είναι πιο ακριβά από τα συμβατικά μοντέλα αντίστοιχων διαστάσεων. Έτσι η χώρα μας είναι προτελευταία σε μερίδιο SUV, με ποσοστό κάτω του 20%. Στην τελευταία θέση είναι η Δανία και στην πρώτη με μερίδιο 52% είναι η Κύπρος!
Πρώτη μάρκα στα SUV είναι η Nissan, χάρη στον ηγέτη της κατηγορίας Qashqai και τα X-Trail/Juke. Ακολουθούν η Renault, η BMW, η Audi και η Peugeot. Την μεγαλύτερη αύξηση του μεριδίου τους στα SUV καταγράφουν κατά σειρά η Fiat, η SsamgYong, η Mazda και η Honda.
Ποια είναι όμως τα πρώτα 10 σε πωλήσεις μοντέλα στην Ευρώπη, το πρώτο μισό του 2016:
Μοντέλο Πωλήσεις Αλλαγή
VW Golf 269.430 -2%
Renault Clio 173.462 +4%
VW Polo 166.894 +5%
Ford Fiesta 159.534 -9%
Opel Corsa 147.494 +2%
Peugeot 208 138.368 +14%
Opel Astra 129.691 +26%
Nissan Qashqai 126.113 +1%
Skoda Octavia 121.297 +9%
Ford Focus 120.534 -6%