Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Σε κίνδυνο 13 εκατ. θέσεις εργασίας στην ΕΕ

Ελλάδα 20:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Σε κίνδυνο 13 εκατ. θέσεις εργασίας στην ΕΕ

ΝΕΑ

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Σε κίνδυνο 13 εκατ. θέσεις εργασίας στην ΕΕ

ΝΕΑ

Η νέες μειώσεις εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που θέλει να επιβάλει η ΕΕ απειλούν 13 εκατ. θέσεις εργασίας.

Advertisement
Advertisement

«Το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από οχήματα θα απειλήσει 13 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και θα ωφελήσει την Ασία» ανέφερε ο CEO της PSA Carlos Tavares στην εφημερίδα Le Figaro.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν τον Δεκέμβριο να μειώσουν τις εκπομπές από τα αυτοκίνητα κατά 37,5% έως το 2030 σε σύγκριση με το 2021 και κατά 31% από τα φορτηγά.

Advertisement
Advertisement

«Αυτό θέτει σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας των 13 εκατομμυρίων ανθρώπων στον κλάδο και θα μπορούσε να αποσταθεροποιήσει μερικές από τις ευρωπαϊκές κοινωνίες μας» ξεκαθάρισε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου PSA Carlos Tavares, ο οποίος ηγείται επίσης και της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Ο Tavares εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα γαλλο-γερμανικά σχέδια ενίσχυσης της βιομηχανίας μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη που θα επιφέρουν μείωση της εξάρτησης των αυτοκινητοβιομηχανιών της ΕΕ από τους ανταγωνιστές της Ασίας με την κατασκευή δύο νέων εργοστασίων μπαταριών.

Ωστόσο, ανέφερε ότι μεγάλοι παίκτες όπως η Bosch έχουν μελετήσει το έργο και θεωρούν ότι δεν θα είναι επικερδής επιχείρηση.

Advertisement

Είπε επίσης ότι το PSA το είχε εξετάσει, αλλά το αρχικό κόστος κεφαλαίου ήταν τεράστιο και ο εντοπισμός της βιομηχανίας μπαταριών μπορεί να είναι δύσκολος εντός των σημερινών κανονιστικών περιορισμών της ΕΕ.

«Αν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν πωλούν αρκετά ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2020, τότε το 2025 και το 2030, θα τους επιβληθούν υπέρογκα πρόστιμα οδηγώντας τους προς την καταστροφή, γεγονός που μας υποχρεώνει να διαθέτουμε σημαντικές ποσότητες μπαταριών με προμηθευτές από την Ασία που μας περιμένουν με μεγάλο χαμόγελο».

Advertisement

Ο Tavares δήλωσε ότι όταν ξεκίνησε στον όμιλο PSA το 2013, η κινεζική αγορά θεωρήθηκε ως η τελευταία ελπίδα της εταιρείας, αλλά στην πραγματικότητα η αυτοκινητοβιομηχανία κατέχει τώρα το 80% των πωλήσεών της στην Ευρώπη.

Η Κίνα είναι μια πολύ δύσκολη αγορά για τον όμιλο PSA, τόνισε ο Tavares, προσθέτοντας ότι η εταιρεία αγωνίζεται να κατανοήσει την αγορά, τις προσδοκίες των πελατών και τον τρόπο σκέψης των κρατικών εταίρων της ενώ οι μηχανισμοί λήψης αποφάσεων είναι απαράδεκτα αργές…