Αυτή είναι η νέα αυτοκινητοβιομηχανία που ήρθε Ελλάδα
ΝΕΑ
Η CAG -Guangzhou Automobile Group- και η AION είναι η νέα μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που υποδέχεται η ελληνική αγορά μέσα από την Inchcape Hellas.
Πίσω από το όνομα κρύβεται ένας από τους ισχυρότερους κινεζικούς ομίλους αυτοκινήτου, με βαθιές συνεργασίες με ιαπωνικούς κολοσσούς και με μια μάρκα ηλεκτρικών που «χτίστηκε» εξαρχής για την εποχή της ηλεκτροκίνησης και της παγκόσμιας εξωστρέφειας. Σημειώστε όμως πως δε θα μείνει στην ηλεκτροκίνηση…
WHAT CAR
Ο όμιλος GAC ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 στην Γκουανγκζού και μεγάλωσε πάνω στις κοινοπραξίες με παραδοσιακές δυνάμεις όπως η Honda και η Toyota, με κοινές εταιρείες παραγωγής για την κινεζική αγορά.
Μέσα από αυτές τις συνεργασίες απέκτησε τεχνογνωσία σε κινητήρες, πλατφόρμες και ποιοτικό έλεγχο, ενώ το 2008 δημιούργησε τη δική του μονάδα επιβατικών GAC Motor, επενδύοντας σε R&D και σε διεθνή παρουσία. Σήμερα ο όμιλος δραστηριοποιείται σε δεκάδες αγορές εκτός Κίνας, από τη Μέση Ανατολή μέχρι τη Λατινική Αμερική και τη Νοτιοανατολική Ασία, όπου ανοίγει νέα εργοστάσια και κέντρα διανομής.
Η AION είναι ο βραχίονας αμιγώς ηλεκτρικών της GAC. Η πρώτη της μεγάλη είσοδος έγινε με το AION S στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας και σε λίγα χρόνια η μάρκα εξελίχθηκε σε έναν από τους πρωταγωνιστές της κινεζικής αγοράς ηλεκτρικών. Μόλις σε 4 χρόνια και 8 μήνες από την παραγωγή του πρώτου αυτοκινήτου, η AION έφτασε το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου οχημάτων, ρεκόρ ταχύτητας για οποιαδήποτε νέα μάρκα.
Το 2024 οι ετήσιες πωλήσεις της ξεπέρασαν τις 370.000 μονάδες, τοποθετώντας την ανάμεσα στις πέντε μεγαλύτερες μάρκες αμιγώς ηλεκτρικών παγκοσμίως.
@newsauto.gr 🇨🇳 Η GAC και η AION μόλις πάτησαν Ελλάδα! Με την Inchcape Hellas να σηκώνει αυλαία, η AION ξεκινά επίσημα την πορεία της στη χώρα μας και φέρνει πρώτο το AION V, το ηλεκτρικό SUV που έκανε χαμό στην Κίνα με πάνω από 1 εκατομμύριο πωλήσεις σε λιγότερο από 5 χρόνια. Με ιστορία σε συνεργασίες με Honda & Toyota, δικό της R&D και διεθνή επέκταση που τώρα φτάνει Ευρώπη, η GAC-AION μπαίνει… όχι απλά δυνατά… 🔋⚡ Το AION V έρχεται να ταράξει τα νερά στα ηλεκτρικά SUV. Σύντομα στα χέρια των συντακτών το n1 ΜΜΕ για το αυτοκίνητο στην Ελλάδα. #AION #GAC #InchcapeHellas #protothema #newsauto ♬ πρωτότυπος ήχος – newsautogr
Η στρατηγική της AION είναι ξεκάθαρη: ηλεκτρικά SUV και crossover με μεγάλη αυτονομία, γρήγορη φόρτιση και ψηφιακή εμπειρία που θυμίζει high–tech gadget. Τα εργοστάσιά της στην Κίνα πλαισιώνονται από νέες επενδύσεις στο εξωτερικό, όπως η απόφαση για παραγωγή στην Ινδονησία και συνεργασίες με κυβερνήσεις που δίνουν φορολογικά κίνητρα σε κατασκευαστές ηλεκτρικών.
Το μεγάλο στοίχημα όμως είναι η Ευρώπη και η Ελλαδα είναι η τέταρτη ευρωπαική χώρα που μπαίνει. Η GAC έχει παρουσιάσει επίσημα την ευρωπαϊκή στρατηγική της στις εκθέσεις όπως στην IAA Mobility στο Μόναχο, με κεντρικό πρωταγωνιστή το AION V, ένα ηλεκτρικό SUV που σχεδιάστηκε ως «παγκόσμιο στρατηγικό μοντέλο». Ήδη το αυτοκίνητο έχει λανσαριστεί σε πρώτες αγορές όπως η Πολωνία, η Πορτογαλία και η Φινλανδία και πλέον και στην Ελλάδα, με τιμή εκκίνησης γύρω στις 37.000 ευρώ. Παράλληλα, η GAC υιοθετεί το δόγμα «in Europe, for Europe», αναζητώντας τοπική παραγωγή και συνεργασίες εντός Ε.Ε. για να αποφύγει το βάρος των τελωνειακών δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η συμφωνία με τη Magna για συναρμολόγηση του AION V στο εργοστάσιο της αυστριακής εταιρίας στο Graz, κίνηση που της επιτρέπει να παράγει EV στην Ευρώπη, πάνω σε ευέλικτες γραμμές που υποστηρίζουν θερμικά, υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα.
Η ίδια η GAC αναγνωρίζει ότι η Ευρώπη είναι «ζωτικής σημασίας αγορά» για την παγκόσμια ανάπτυξή της και προσαρμόζει το πλάνο της σε ένα περιβάλλον με υψηλούς δασμούς, έντονο ανταγωνισμό και αυστηρές ρυθμίσεις.
Οι βλέψεις της AION δεν περιορίζονται σε μεμονωμένες χώρες αλλά σε μια σταδιακή, οργανωμένη παρουσία σε όλη την ήπειρο. Στόχος είναι ένα δίκτυο λιανικής και after sales που θα θυμίζει τις μεγάλες ιαπωνικές και κορεατικές μάρκες όταν πρωτομπήκαν στην Ευρώπη: τοπικοί συνεργάτες, επενδύσεις σε υποδομές, μοντέλα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των Ευρωπαίων οδηγών και στην καθημερινότητά τους.
Το πλάνο περιλαμβάνει την κυκλοφορία της AION V ως πρώτου βήματος, αλλά και την άφιξη του AION UT και άλλων ηλεκτρικών ή ακόμα και υβριδικών εκδόσεων, ώστε να ανταποκριθεί στις νέες ισορροπίες της αγοράς.
@newsauto.gr newsauto.gr Το AION V έκανε σήμερα το του ντεμπούτο στην ελληνική αγορά, σηματοδοτώντας την επίσημη είσοδο της GAC AION στην Ελλάδα. Με δύο εκδόσεις, Premium στα 33.900 ευρώ και Luxury στα 36.900 ευρώ, επτά χρώματα και τρεις επιλογές εσωτερικού, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι εκεί όπου οι Κινέζοι κατασκευαστές ανεβάζουν συνεχώς τον πήχη. Η Ελλάδα γίνεται η πρώτη χώρα της Ευρώπης που το υποδέχεται, κάτι που δείχνει ξεκάθαρα το νέο ενδιαφέρον της αγοράς για μοντέλα που συνδυάζουν τεχνολογία, αυτονομία και τιμή σε μια κατηγορία που αλλάζει ραγδαία. #newsauto #AionV #GAC #protothema ♬ πρωτότυπος ήχος – newsautogr
Η Ελλάδα εντάσσεται σε αυτόν τον ευρύτερο σχεδιασμό με στρατηγικό εταίρο την Inchcape Hellas. Η εταιρία που εδώ και χρόνια εκπροσωπεί με επιτυχία την Toyota και τη Lexus, αναλαμβάνει τώρα να «χτίσει» από το μηδέν την παρουσία της GAC AION στη χώρα.
Πρώτο μοντέλο είναι το AION V, ένα ηλεκτρικό SUV με αυτονομία έως 510 χλμ. WLTP, πολύ γρήγορη φόρτιση από 30% σε 80% σε περίπου 18 λεπτά, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, καθώς και κορυφαία διάκριση πέντε αστέρων στα crash test του Euro NCAP.
@newsauto.gr Ο μεγάλος κινέζικος όμιλος GAC και η AION πραγματοποίησαν την είσοδο τους στην Ελλάδα. Ντεμπούτο για το νέο αμιγώς ηλεκτρικό C-SUV AION V των 204 ίππων με αυτονομία 510 χιλιόμετρα και τιμή εκκίνησης τα 29.900 ευρώ με προωθητική ενέργεια και όφελος κρατικής επιδότησης… #newsauto #aion #fyp ♬ πρωτότυπος ήχος – newsautogr
Η άφιξη της GAC και της AION σηματοδοτεί μια νέα φάση για την ελληνική και την ευρωπαϊκή αγορά. Από τη μία πλευρά, φέρνει περισσότερες επιλογές σε ηλεκτρικά SUV με έμφαση στην τεχνολογία και στην τιμή. Από την άλλη, αναγκάζει τους παραδοσιακούς κατασκευαστές να επιταχύνουν, σε μια περίοδο που η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι τόσο γραμμική όσο φαινόταν πριν λίγα χρόνια. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που υποδέχεται σήμερα η χώρα μας έρχεται με μέγεθος, παραγωγική δύναμη και ξεκάθαρη διάθεση να αποκτήσει μόνιμο ρόλο στην ευρωπαϊκή σκηνή. Το πόσο γρήγορα και πόσο βαθιά θα ριζώσει, θα το κρίνει το ευρωπαϊκό κοινό και η ικανότητά της να σταθεί ισότιμα απέναντι σε ονόματα που κυριαρχούν στην ήπειρο δεκαετίες ολόκληρες.